الگوریتم EAT چیست

E-A-T بخشی از الگوریتم گوگل است و در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل گنجانده شده است. گوگل بر این مسئله اذعان دارد که E-A-T حائز اهمیت است. به عبارت دیگر، E-A-T یکی از دستورالعمل‌هایی است که گوگل برای تعیین میزان ارزشمند بودن محتوا تعیین می کند. برای اطلاعات بیشتر با سئوکار همراه باشید.

به ارزیابان کیفیت جستجوی گوگل، دستور داده شده است که به موارد زیر توجه کنند. این موارد که با مخفف E-A-T شناخته می شوند، عبارت اند از:

تخصص (Expertise): شما باید در زمینه فعالیت خود متخصص باشید. تخصص به این معنی است که باید مهارت را در محتواهای خود نشان دهید. مسئله ی تخصص، برای برخی از وب سایت ها کمتر صدق می کند. برای مثال وبسایت های طنز، به تخصص بالایی نیاز ندارند. اما برای وب سایت های پزشکی، مالی یا حقوقی مسئله ی تخصص بسیار مهم است. شما باید محتوایی تخصصی، صحیح و مفید به کاربران خود ارائه دهید.

معتبر بودن (Authoritativeness): شما باید نشان دهید که خالق محتوای خود هستید. به عبارت دیگر، اگر نشان دهید که برای اطلاعاتی که ارائه می کنید خودتان یک مرجع هستید (و آن ها را کپی نمی کنید) کار شما بسیار حرفه ای تر خواهد بود و برای گوگل و کاربران نیز خوشایندتر خواهد بود.

قابلیت اعتماد (Trustworthiness): باید به کاربران نشان دهید که قابل اعتماد هستید. قابل اعتماد بودن به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیکی که از کاربران اطلاعات کارت اعتباری خود را می خواهند، بسیار مهم است. هرچیزی که در سایت خود از آن استفاده می کنید، باید باعث شود تا کاربران در هنگام بازدید احساس امنیت کنند. به عنوان نقطه شروع، باید فوراً یک گواهی SSL را در سایت خود پیاده سازی کنید زیرا حداقل 70٪ از نتایج صفحه اول، از SSL استفاده می کنند (این یکی از سیگنال های امتیاز دهی گوگل است).

به طور خلاصه، E-A-T مشخصه ای است که نشان می دهد یک صفحه با کیفیت است و برای کاربران مفید است یا خیر.

آیا E-A-T یک عامل رتبه بندی است؟

E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می تواند بر رتبه محتوای شما تأثیر بگذارد. گوگل بیان می‌کند که E-A-T، یکی از 3 مورد اصلی برای کیفیت صفحه است. بنابراین اگر قبلاً به محتوای E-A-T توجه نکرده اید، باید این کار را شروع کنید.

E-A-T دستورالعملی است که گوگل از آن استفاده می کند تا تعیین کند که "چه محتوایی با کیفیت است" و باید در رتبه‌بندی بالاتر قرار گیرد. بنابراین اگرچه این E-A-T یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما می‌تواند به طور غیرمستقیم بر رتبه‌بندی کلی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

چرا E-A-T برای سئو مهم است؟

دستورالعمل‌های E-A-T به بازبین‌های انسانی واقعی که صدها وب‌سایت را ارزیابی می‌کنند، می‌گوید که گوگل دقیقاً چه نوع محتوایی را با کیفیت بالا می‌داند.

ارزیاب های کیفیت هنگام قضاوت در مورد اینکه یک سایت یا صفحه تا چه حد نیاز آنها را فراهم می کند، E-A-T را در نظر می گیرند. آنها به دنبال این هستند که ببینند آیا تجربه آنلاین خوبی از سایت شما کسب می کنند و آیا محتوا با استانداردهای آنها مطابقت دارد یا خیر.

می توان گفت که E-A-T، دلیلی است که کاربران باید طبق آن، سایت شما را به سایت رقیبتان ترجیح دهند. E-A-T می تواند تاثیر مستقیمی بر نحوه دریافت و در نهایت سئو سایت شما داشته باشد.

E-A-T چگونه بر بازدیدکنندگان سایت شما تأثیر می گذارد؟

E-A-T ارتباط نزدیکی با صفحاتی دارد که گوگل آن را YMYL می نامد. صفحات YMYL آنهایی هستند که موضوعاتی در مورد مشاوره پزشکی، مشاوره حقوقی، مشاوره مالی و مواردی از این دست دارند. برای مثال: یک فروشگاه آنلاین که اطلاعات کارت اعتباری شما را می خواهد و یا وبلاگ مادری که توصیه هایی به والدین ارائه می دهد.

صفحات YMYL که رتبه ی بالایی دارند، سطح بالایی از E-A-T را نیز نشان می دهند. این به این دلیل است که هر چه کاربر هنگام بازدید از یک صفحه احساس امنیت بیشتری داشته باشد و هرچه محتوا به جستجوی او بیشتر پاسخ دهد، نیازهای E-A-T را بیشتر برآورده می کند. سایت‌هایی که واقعاً توصیه‌های مفید یا راه‌حلی برای یک مشکل ارائه می‌دهند، این نیازها را راحت‌تر از سایت‌هایی برآورده می کنند که سعی در بازی با سیستم گوگل دارند.

توصیه هایی برای معتبر کردن سایت طبق E-A-T

1.به بازدیدکنندگان بگویید که چه کسی هستید

هر سه دستورالعمل E-A-T نشان می دهد که گوگل می خواهد بداند چه کسی محتوا ایجاد می کند و آیا آن شخص، منبع قانونی برای آن دانش است یا خیر. بنابراین اگر قبلاً یک صفحه ی "درباره ما" و یا "صفحه نویسنده" ندارید که مشخص کند شما یا تیم شما چه کسانی هستند (و تولیدکنندگان محتوای شما چه کسانی هستند) اکنون زمان آن فرا رسیده است که این صفحه را ایجاد کنید.

2.برای ایجاد محتوا با کارشناسان کار کنید

گوگل فقط محتوای خوب نمی خواهد؛ بلکه افرادی را می خواهد که می دانند در مورد چه چیزی صحبت صحیح کنند. بنابراین به جای استخدام نویسندگان غیر متخصص برای تولید محتوای نیمه کاره با شرایط کلیدی با کلیک بالا، با متخصصان در این زمینه همکاری کنید تا محتوایی که گوگل به آن اعتماد دارد را ایجاد کنید.

3.هدف محتوای خود را روشن کنید

منظور از مطالب شما چیست؟ آیا می خواهید اطلاع دهید، توضیح دهید، متقاعد کنید یا توصیف کنید؟ از عناوین و سرفصل هایی استفاده کنید که هدف محتوای شما را بسیار واضح بیان می کند و از زبانی ساده استفاده کنید. محتوای طولانی و پر پیچ و خم تولید نکنید. مستقیماً به سر اصل مطلب بروید و موضوع را تا حد امکان به وضوح (و به طور کامل) پوشش دهید.

4.محتوا را به طور منظم به روزرسانی کنید

ما هر روز حجم باورنکردنی داده ایجاد می کنیم. تا سال 2025، هر روز به طور متوسط ​​463 میلیارد گیگابایت داده ایجاد خواهیم کرد. این بدان معناست که محتواها به سرعت منسوخ می شود، ابزارها به روز می شوند، سایت ها آفلاین می شوند، افراد نقش های جدیدی را بر عهده می گیرند و دوباره الگوریتم های گوگل را به روز می کند ... . بنابریان با گنجاندن به روز رسانی محتوا در استراتژی سئو، محتوای خود را دقیق و به روز نگه دارید.

5.به منابع با کیفیت بالا پیوند دهید

اگر می خواهید به عنوان یک متخصص دیده شوید، باید به داده های واقعی تکیه کنید. به منابع رسمی، مطالعات و مقالات تحقیقاتی پیوند دهید تا از نکات خود پشتیبانی کنید و نشان دهید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

6.دیدگاه های متعدد را در نظر بگیرید

برای قابل اعتماد بودن، محتوا باید از زوایای مختلف به مسائل نگاه کند. برای مثال، اگر محتوای شما در مورد بهترین انواع بستنی است، به احتمال زیاد یک نوع بستنی برای هر فردی مناسب نیست. ممکن است یک نفر بستنی خود را که با تخم مرغ های پرورشی محلی درست شده است دوست داشته باشد و ممکن است فرد دیگری برای انتخاب بین بستنی و کوکتل مشکل داشته باشد.

هدف این است که دیدگاه های مختلف در مورد یک موضوع را توضیح دهید تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید و به تخصص کار شما اضافه شود.

7.به شهرت آنلاین خود توجه کنید

شهرت آنلاین شما می تواند بر قابل اعتماد بودن سایت و محتوای شما تأثیر بگذارد. با توجه به مطبوعات منفی و پاسخ سریع به نظرات منفی، از اعتبار برند خود محافظت کنید. تمام پروفایل های اجتماعی خود را با نام تجاری خود اداره کنید (تا شخص دیگری سعی در جذب آنها نداشته باشد!)، و مشتریان را تشویق کنید تا نظرات مثبتی در مورد برند شما بدهند.

سوالات متداول

الگوریتم EAT چیست؟

EAT مخخف برگرفته از سه کلمه Expertise (به معنای تخصص) ، Authoritativeness (به معنای اقتدار) و Trustworthines (به معنای اعتماد) می باشد و این الگوریتم معیاری است که مطابق آن گوگل برای امتیازدهی به کیفیت محتوای سایت شما تصمیم می گیرد.

محتوای خوب بر مبنای الگوریتم EAT چه ویژگی هایی دارد؟

مطابق این الگوریتم محتوای مناسب باید توسط یک متخصص تهیه و در یک سایت معتبر درج شده باشد. علاوه بر این محتوا باید قابل اعتماد بوده و در موضوع مورد نظر به کاربران کمک کند

الگوریتمEAT به کدام وبسایت ها می پردازد؟

برخی از مهم ترین وب سایت هایی که تحت تاثیر الگوریتم EAT گوگل هستند عبارت اند از: • وب سایت‌های پزشکی • وب سایت‌های ورزشی • وب سایت‌های آموزش مالی • وب سایت های خرید و معاملات مالی • وب سایت‌های حقوقی • وب سایت‌های خبری و اطلاعات عمومی