ایمیل مارکتینگ یکی از روشهای کسب درآمد و فروش محصولات از طریق اینترنت است. در این مقاله به شش نکته در مورد ایمیل مارکتینگ اشاره شده است. انجام استراتژی های ایمیل مارکتینگ جهت جذب مشتری در برخی موارد می تواند باعث آزار و اذیت کاربران گردد و عملا هیچ گونه منبع درآمدی برای شما بوجود نیاورد که دلایل عمده آن عبارتند از:

1- به دلیل اسپم شدن ایمیل است. همه افراد از اینکه صندوق ایمیل شان پر از تبلیغات شود، بیزار هستند.

2- علی رغم انجام سئو یا بازاریابی پرداخت کلیکی (Pay Per Click) هنوز فهمیدن تفاوت بین اینکه بسته و کمپین ایمیل مارکتینگ شما در کجا قرار دارد و اینکه در حال حاضر چه مقدار خوب فعالیت می کند، دشوار است.

در این مقاله سعی شده است با توجه به استراتژی های جدید ایمیل مارکتینگ که قبلا توسط شرکت های مختلف ارائه و جمع آوری شده است، شش نکته را بیان نماییم که بتوان بر مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد، غلبه نمود. در اصل شش نکته زیر، مواردی است که تاکنون شرکتها در خصوص ایمیل مارکتینگ بدست آورده اند:

1. ایمیل بیشتر

اکثریت برنامه های ایمیل مارکتینگ شامل خبرنامه های ماهیانه، فروش های فصلی و ایمیل آگهی محصولات جدید می باشد. سعی کنید که به کاربران خود ایمیل زیاد ارسال نمایید. حداقل هفته ای یک مرتبه ایمیل می بایست ارسال شود و بهترین حالت آن ارسال 2 مرتبه یا بیشتر در هفته است.

2. تغییر محتوای ایمیل

مطمئن شوید که شما هر دفعه یک ایمیل جدید ارسال می کنید و محتویات و پیام هایتان هر دفعه می بایست متفاوت باشد. به طور مثال Bonobos یکی از شرکتهای فروش پوشاک است و دارای یک کمپین ایمیل قوی می باشد که تقریبا هر روز یک ایمیل ارسال می نماید. ایمیل های ارسال شده اکثرا سرگرم کننده و جدید می باشند که احتمال خیلی کمی وجود دارد که کاربران بخواهند آنها را حذف کنند.

3. ارسال مجدد ایمیل

ارسال ایمیلهای جدید و آن هم به طور مداوم، می تواند خسته کننده باشد برای همین شما می توانید به سادگی نتایج خود را با استفاده از تکنیکی به نام "ارسال مجدد" بالا ببرید. سعی کنید که دوباره برای افرادی که ایمیل خود را باز نکرده اند، مجددا ایمیل ارسال نمایید. در این حالت می بایست موضوعات متفاوت باشند. تقریبا تمامی خدمات دهندگان ایمیل، این اجازه را به شما می دهد که این عمل را به بخش های مختلف تقسیم نمایید. این کار باعث افزایش 10 الی 20 درصدی در نتیجه با انجام یک عمل کوچک می شود.

4. آن را سازگار نمایید

تعداد ابزارها، برنامه ها و وب سایتهایی که شما می توانید ایمیل خود را با آن مشاهده نمایید، زیاد هستند از این رو مطمئن شوید که با نرم افزارهای Desktop (مانند outlook)، ایمیل های مبتنی بر وب (مانند Gmail) و ابزارهای موبایل سازگارباشند. دقت نمایید که عکسهای داخل ایمیل به صورت پیش فرض غیر فعال می باشد، پس مطمئن شوید که ایمیل شما، بدون عکس قابل خواندن است. برای اینکه محتویات ایمیل خود را در ابزارهای مختلف و برنامه ها مشاهده نمایید، می توانید از سایت Litmus.com استفاده نمایید. شما یک ایمیل برای این سایت ارسال می کنید و بعد نحوه نشان داده شدن ایمیل خود را می توانید مشاهده نمایید.

5. یک پیام مشخص و ترغیب عمل به یک کاری را داشته باشید

مانند بسیاری از صفحات فرود (Landing page) هر ایمیلی که شما ارسال می کنید باید یک هدف مشخص و ترغیب عمل به کاری را داشته باشد (یکی از مواردی که شما می خواهید کاربرآن را انجام دهد). یکی از نکاتی که باید رعایت کنید این است که به موارد مختلف زیادی در ایمیل خود اشاره نکنید. سعی کنید که به یک مورد در ایمیل تبلیغاتی خود تمرکز نمایید و هدف و پیام خود را در آن ایمیل قرار دهید.

6. پرفروش ترین(محصولات) خود را فراموش نکنید

اگر شما یک خرده فروش باشید، اصولا دوست دارید که در محتوای ایمیل خود به ارائه یک محصول و نوع جدید تمرکز نمایید. بیشتر افراد فکر می کنند که مشتریان خط اصلی محصولات را می دانند و ارسال مجدد ایمیل باعث می شود که مشتریان کاتالوگ یا عکس هایی از محصولات یکسان را ببینید در صورتی که این طور نیست و می بایست تمرکز بر محصولات پر فروش و شناخته شده باشد که این کار باعث شده در آمد حاصل از ایمیل مارکتینگ افزایش یابد.

ایمیل ممکن است خسته کننده یا باعث اذیت افراد شود اما یک منبع درآمد مداوم است که یک مزیت برای کسب و کارهای قدیمی و جدید می باشد.

منبع خبر:
6 tricks in email marketing