لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی چیست؟ نوعی از پیوند است که ارتباط بین یک دامنه با دامنه ای به غیر از خودش را برقرار نماید. به عبارتی دیگر اگر یک وب سایت به یک وب سایت دیگر لینک دهد به آن لینک سازی خارجی گفته می شود. نقطه مقابل لینک سازی خارجی، لینک سازی داخلی است یعنی اگر یک صفحه از یک سایت به صفحه دیگر در همان وب سایت لیینک دهد، به آن لینک سازی داخلی گفته می شود. در ادامه ویژگی های لینک سازی خارجی با کیفیت را برایتان تشریح خواهیم کرد.

1.لینک باید تحریریه یا earned باشد

مفهوم کلی این عبارت این است که برای ایجاد پیوند برای سایت به هیچ عنوان هزینه ای را پرداخت نکنید ، حتی مبادله کالا یا تبادل لینک نیز با جریمه گوگل همراه است و شما باید به گونه ای محتوای عالی ایجاد کنید تا دیگر وبسایت ها خودشان به شما لینک دهند.

2.پیوند ها را از سایت های معتبر دریافت کنید

وب سایت های معتبر سایت هایی هستند که domain authority بالایی دارند. برای اینکه میزان دومین اتوریتی را به دست آورید می توانید از ابزار ماز استفاده کنید. لینک هایی که از سایت های کم اعتبار گرفته می شود ارزش چندانی ندارند.

3. مقدار لینک ها را به مرور زمان بیشتر کنید

هنگامی که شروع به لینک سازی خارجی می کنید بسیار مهم است تا این روند را آرام و با پیشرفت ادامه دهید. از ایجاد لینک های زیاد به صورت ناگهانی خودداری کنید. مقدار لینک ها باید به مرور افزایش یابد

4. پیوند از سایت های مرتبط

لازم است پیوندی که به سایت شما داده می شود از سایتی مرتبط با حوزه کاری سایت شما گرفته شود.

5. استفاده از انکر تکست

استفاده از انکر تکست زیادی به خودی خود شک برانگیز می باشد.با این وجود استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در انکرتکست می تواند عواقب جبران نا پزیری داشته باشد.

6. لینک ها باید کلیک دار باشد

یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که تصور کنید این پیوند ها فقط برای موتور های است درحالی که تئوری پیوند این است که کاربر را به مکانی که لازم دارد هدایت کند. بنابراین به گونه ای لینک سازی انجام دهید که کاربر روی آن کلیک کند.

7. استفاده از لینک های نوفالو در کنار لینک های فالو

اگر بخواهید فقط از لینک های فالو استفاده کنید ، در این حالت بسیار مشکوک عمل کرده اید. زیرا بسیاری از وبسایت ها برای اینکه قصد اهدا کردن اعتبار به سایت ها را ندارند از لینک های نوفالو استفاده می کنند و سایت شما نباید استثنا باشد.

8. استراتژی داشته باشید

در لینک سازی خارجی لازم است با تفکر و تعیین استراتژی پیش روید. از نرم افزار ها و ابزار های لینک ساز اتوماتیک دوری کنید.

چگونه لینک سازی خارجی با کیفیت بالا انجام دهیم؟

استفاده از مشتریان وفادار و شرکا

اولین نوع و در عین حال بهترین نوع پیوندی که می توانید برای خودتان ایجاد کنید درخواست از مشتریان و شرکا است. از آن ها بخواهید در صورتی که وبلاگ دارند و یا از طریق شبکه های اجتماعی به شما لینک دهند. گوگل این نوع از لینک ها را بسیار دوست دارد زیرا طبیعی ترین لینک ها به شمار می آیند.

وبلاگ ایجاد کنید

لینک گرفتن از وبلاگ می تواند با ارزش تلقی شود به شرطی که به گونه ای رفتار کنید که گوگل متوجه مصنوعی بودن آن نشود. وبلاگ ها به دلیل اینکه از اعتبار دامنه بالایی برخوردارند ، می توانند منبع خوبی برای لینک گرفتن باشند. البته در این روش موتور های جست و جو تاکید دارند زمان خود را روی کار های دیگر صرف کنید.

تبدیل به منبع شوید

اینکه به گونه ای محتوا بنویسید که منبع به شمار بیاید کار بسیار سختی است. اما بهتر است بدانید ارزش آن را دارد. زیرا کاربران هنگامی که محتوایی مفید و یونیک به آن ها ارائه داده می شوند ، دوست دارند که آن ها را با دوستان آشنایان خود به اشتراک بگذارند.

از طرفی وبلاگ نویسان و وبمستر هایی که محتوای شما را در سایت خودشان بازنویسی می کنند ، به شما لینک خواهند داد.

اگر می خواهید کاربران سایت شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند ، لازم است حداقل یکی از این موارد را با محتوای خود ایجاد کنید :

  • احساسات آن ها را برانگیزید (خنده یا گریه شدید)
  • چیز جدید یا روشی جدید ارائه کنید
  • محتوای شما نیاز یا علاقه مخاطب را بسیار سریع بر طرف کند
  • مخصوص مکان خاصی باشد.

از جامعه محلی استفاده کنید

اگر کسب و کار مجازی شما از نوع لوکال است ، می توانید در ملاقات حضوری را مشتریانتان با ان ها ارتباط بگیرید و از آن ها پیوند های با ارزش بخواهید. این نوع پیوند ها به مراتب تاثیر گذاری بالایی خواهد داشت.

برای داشتن ارتباط محلی با مشتریان و کاربران خود می توانید از این ایده ها استفاده کنید:

  • شرکت در امور مالی و بورسیه تحصیلی
  • برگذاری مسابقات محلی
  • نظرسنجی
  • و..

به زودی مقاله ای جامع با عنوان لینک سازی خارجی برای لوکال سئو را منتشر خواهیم کرد تا کامل تر به این موارد بپردازیم.

قیف فروش خود را از google به سطوح بالاتر ارتقا دهید

بعد از اینکه محتواهای خود را در سایت بارگذاری کردید ، این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از ابزار های آنالیز مانند گوگل انالیتیکس ، مقالات برتر یا تاپ را مشخص کنید.

از این مقاله ها برای فعالیت در سایر بستر های دیجیتال مارکتینگ مانند سوشیال مدیا ، وبسایت های نظر سنجی ، انجمن ها و پرسش و پاسخ استفاده کنید.

در این حین می توانید در قالب محتواهایی که در این بستر ها منتشر می کنید ، پیوند هایی به صفحات سایت خود بدهید.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ، چنیدن و چند صد راه های دیگر ایجاد پیوند برای وبسایتمان وجود دارد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانید بازدهی لینک سازی هایی که انجام داده اید را بسنجید. با این کار می توانید پیوند های خود را بهبود دهید و کماکان اعتبار دامنه خود را افزایش دهید.

اندازه گیری و تلاش برای بهبود پیوند های سایت

تعداد کل پیوند ها

برای اینکه بدانید چقدر در بک لینک پیشرفته داشته اید ، دانستن این که دقیقا چقدر پیوند دریافت کرده اید ، بسیار مهم است. برای این کار می تواند از ابزار link explorer ماز استفاده کنید. این ابزار به شما نموداری از کل پیوند ها به شما نشان خواهد داد که پیشرفت خود را می توانید در آن مشاهده کنید.

اگر می خواهید پیوند های سایت خود را بهبود بخشید ، لازم است در حین انجام این فرایند لینک سازی خارجی این سوالات را از خود بپرسید :

از خودتان بپرسید آیا محتوایی 10 برابر بهتر تولید کرده اید؟

اگر به خاطر داشته باشید ، این همان ترفندی بود که باعث می شد گوگل به شما پاداش دهد. محتواهایی که 10 برابر بهتر از محتواهای صفحه اول نتایج هستند ، از طرف کاربران و مدیران وبسایت ها پیوند های زیادی دریافت می کنند. بنابراین اگر میزان لینک شما در صفحه محتوا های شما کمتر از ان چیزی است که تصور می کردید ، احتمالا محتوای بهتری ارائه نکرده اید.

آیا محتواهای خود را تبلیغ کرده اید؟

برای اینکه پیوند های زیادی دریافت کنید ، لازم است محتوای شما برای مدیران وبلاگ ها و وبسایت ها و حتی کاربران به نمایش گذاشته شود با این حال کسب رتبه ای که باعث به نمایش گذاشتن محتوای شما شود ، در اوایل کار ممکن است نشدنی باشد.

به همین دلیل می توانید از طریق تبلیغات محتوای فوق العاده خود را به نمایش بگذارید تا پیوند های زیادی از آن ها دریافت کنید.

به چه مقدار پیوند با کیفیت نیاز دارید؟

اگر بدانید به چه تعداد بک لینک با کیفیت احتیاج دارید ، می توانید بهتر برنامه ریزی کنید و از تلاش خود ناامید نشوید. درواقع تعدا بک لینک ها را می توان بر اساس پیوند هایی که به رقبا داده اند به دست آورید. برای اینکار عبارتی که می خواهید در آن رتبه بگیرید ، را در گوگل جست و جو کنید.

URL نتایج را در ابزار ماز یا ahref بررسی کنید. شما می توانید تمامی پیوند های ان ها را مشاهده کنید.

آیا کیفیت بک لینک ها را مناسب می دانید؟

برای اینکه بهترین کیفیت پیوند ها را داشته باشید ، می توانید اعتبار صفحه و اعتبار دامنه سایتی که از آن بک لینک گرفته اید را مشاهده کنید. هرچه صفحه و دامنه سایت بیشتر باشد ، یعنی سایت معتبر تر است و کیفیت بک لینک نیز مناسب بوده است.

به جای اینکه از 10 سایت با اعتبار پایین لینک بگیرید ، سعی کنید از 1 سایت با اعتبار بالا پیوند بگیرید.

اشتراک گذاری ها مهم تر از پیوند ها

اگر بتوانید با مشتریان خود ارتباط مفیدی برقرار کنید به طوری که از ان ها بخواهید url صفحات را به اشتراک بگذارند ، این کار می تواند فواید بسیاری به دنبال داشته باشد. درواقع لینک هایی که به اشتراک گذاشته می شوند ، پیوند محسوب نمی شوند ، اما ان ها با این کار نه تنها بازدید کنندگان سایت را افزایش می دهند ، برند شما را نیز میان دیگران شناخته تر می کنند.

معمولا چنین حالت هایی که کاربر از طرف دوستان و آشنایان به یک سایت دعوت می شود ، اعتماد بیشتری نیز خواهد کرد.

بنابراین از این مورد غافل نشوید و همه چیز را پیوند ها در نظر نگیرید! به اشتراک گذاشتن از طریق پیام رسان ها نیز می تواند عواقب بسیار خوبی داشته باشد.

اعتماد گوگل بسیار سخت به دست می آید!

اگر بخواهیم یک فاکتور مخفی را به شما نشان دهیم ، فاکتوری به نام اعتماد است. گوگل به سایت هایی که اعتماد دارد و حتی اگر پیوند های بی کیفیت و خرابی به آن ها داده شود ، گوگل رتبه او را دستکاری نخواهد کرد.

برای اینکه بتوانید اعتماد گوگل را به خود جلب کنید ، بک لینک و پیوند ها یکی از مواردی است که باید به خوبی در آن عمل کنید و موارد دیگر نیز وجود دارد که باید حتما به ان ها هم توجه داشته باشید.

برخی از این موارد عبارت اند از :

  1. اگاهی جستوجوگران از برند شما
  2. مفید بودن محتوای شما به طوری که پاسخ کاملی به سوال کاربران بدهد
  3. صداقت ، هرچه می گویید را عملی کنید. به خصوص در فروشگاه ها تا ریویو ضعیفی نگیرید!
  4. تداوم در ارزش افزوده
  5. برانگیختن احساسات
سخن پایانی

هنگامی که در تلاش بودید اعتماد سایت خود را نزد گوگل افزایش دهید ، از تکنیک ها و تقلب ها استفاده نکیند! برای مثال از یک آژانس نخواهید در ازای پرداخت هزینه اعتباری برای شما ایجاد کند!

همچنین خودتان ، برندتان را با رقبایتان مقایسه نکنید و سعی در خراب کردن آن ها نداشته باشید.

منابع