کمپین فیس  بوک

یک کمپین فیس بوک موثر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید خیلی راحت تر و سریعتر مشتریان یا کاربران مرتبط با هدف کسب وکار خود را در این شبکه اجتماعی پیدا کنید. شاید در ایران، به خاطر فیلتر بودن این شبکه اجتماعی و پدیدار شدن شبکه های دیگر مانند اینستاگرام، شاهد افت شدید استفاده بین کاربران ایرانی بوده ایم ولی باید بدانید همه کسب وکارها که هدفشان فقط کاربران ایرانی نیستند، بعضی از آن ها بیزینس بین المللی دارند و شرکت های خارجی را مد نظر قرار می گیرند. حتی اگر کسب وکارتان هم محلی باشد، فعالیت در این شبکه می تواند باعث افزایش فروش و ورود به سایت شود. از این رو، برای همین است که هنوز خیلی ها به دنبال ایجاد کمپین فیس بوک هستند.

کمپین فیس بوک در واقع یک نوع تبلیغات است. این تبلیغات بستگی به کاربران که صفحه شما را فالو کردند دارد. بعضی اوقات شما فقط همین کاربران را در نظر دارید، پس نیازی نیست که در دیگر صفحات تبلیغ کنید. با یک پیام تبلیغاتی در کمپین فیس بوک، آن ها را از تخفیف ویژه خرید آگاه می کنید ولی اگر هدفتان کاربرانی فراتر می باشد مخصوصا شرکت های خارجی، نیاز است که حتما در فیس بوک تبلیغات کنید. برای اینکار حتما نیاز است که با یک متخصص بازاریابی دیجیتال مشورت کنید یا او را استخدام کنید. همانطور که می دانید دریافت هر بک لینک از کمپین فیس بوک، تاثیر بسزایی در سئو سایت خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم به شما بیان کنیم که ایجاد یک کمپین فیس بوک نیز به آن صورت که فکر می کنید، سخت نیست بلکه خیلی راحت تر از آن می باشد. فقط باید نکات و قلق آن را بدانید و به خوبی از آن استفاده کنید.

شروع یک کمپین فیس بوک

نخستین گام این است که وارد اکانت مدیریت تبلیغات و کمپین فیس بوک شوید و بعد از منوی باز شده، کاربران مورد هدف خود را انتخاب کنید. بعد باید لیست بعدی نیز یکی را انتخاب کنید. بعد از اینکه این بخش را کامل انجام دادید، تقریبا می توان گفت که کمپین شما شروع خواهد شد. چهار مرحله که در راه اندازی کمپین فیس بوک به شما کمک می کند، بیان کنیم.

چهار مرحله و نکته در راه اندازی کمپین فیس بوک

1. خرید فالوورها از روی لیست

چندسال پیش که فیس بوک از نظر استفاده روی بورس بود و هرکسی مشاهده می کردید، در این شبکه مجازی فعالیت بسیاری می کرد. بعضی از افراد، اقدام به فروش فالوور به صورت تضمینی می کردند اما با ورود شبکه های اجتماعی جدید مانند اینستاگرام و تلگرام و غیره و فیلتر بودن فیس بوک، دیگر کمتر کسی از این شبکه برای ارتباط استفاده می کند. اما سیستم فیس بوک قوی تراز قبل می باشد و این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید با خرید فالوورها از خود این شبکه، کسب وکار خود را تبلیغ کنید.

اما این مساله چگونه اتفاق می افتد؟ هنگامی که شما اقدام به ایجاد کمپین فیس بوک می کنید، می توانید اعلام کنید که اطلاعیه آگهی شما به چه افرادی ارسال شود و میزان این افراد را تعیین کنید و سپس براساس لیست فالوورها، هزینه آن را پرداخت کنید. این درواقع بهترین روش است.

2. به دنبال گروه های و افراد مرتبط باشید

هنوز هم هستند گروه ها و افرادی فارسی که فعالیت زیادی در آنجا به انجام می شود. در انگلیسی که کمی جستجو کنید، زیاد است. کافی است که این افراد و گروه متناسب با هدف تبلیغات و کسب وکار خود را پیدا کنید و در آن جا تبلیغ کنید یا به صورت مستقیم پیام بدهید. هرچی این افراد مرتبط تر باشند، میزان بازگشت سرمایه شما نیز بیشتر از قبل خواهد بود.

3. با یک برنامه زمانی مناسب پیش بروید

هر کشوری بسته به زمانی که دارد، میزان استفاده از فیس بوک آن متفاوت است. برای مثال در ایران آخرشب ها همیشه بیشترین میزان استفاده از این شبکه می باشد ولی ممکن است این مساله درکشوری دیگر متفاوت باشد. پس حتما این بازه زمانی پربازدید را در نظر بگیرید. البته اگر با مشاوران خود کمپین فیس بوک صحبت کنید، آن ها بسته به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید، بهترین بازه پربازدید رابه شما پیشنهاد می دهند که خب البته قیمت آن به مراتب بالاتر است. ولی پیشنهاد می کنیم که حداقل تمامی بازه های زمانی را امتحان کنید و به هیچ وجه برروی یک بازه تاکید نکنید. زیرا به این صورت، تبلیغ شما درطول روز کاملا پخش می شود و کاربران بیشتری آن ها را می بینند.

4. در دیگر شبکه ها و سایت اصلی خود تبلیغ کنید

زمانی که اقدام به شروع کمپین فیس بوک می کنید، یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغ این مساله، خود سایت اصلیتان می باشد. مسلما سایت شما دارای تعداد بازدید خاصی می باشد، این بازدید هرچقدر هم که کم باشد ولی چون مخاطبان شما، هدف اصلی می باشد پس باارزش می باشد. برای همین همیشه تاکید می کنند که اول روی مخاطبان اصلی سایتتان تمرکز کنید.

برای مثال می توانید تخفیفاتی را شامل شوید که این تخفیفات فقط در فیس بوک وجود دارد. یعنی افراد باید عضو این کمپین فیس بوک شوند و از آن استفاده کنند تا بتوانند از طرح شما به طور کامل استفاده کنند. همچنین می توانید این مساله در دیگر شبکه های اجتماعی خود فعالیت زیادی دارد و افرادی زیادی در آنجا عضو می باشند، به طور کامل تبلیغ کنید.