ارائه سرویس های وب توسط فیسبوک به کاربران  TOR

فیسبوک یک URL امن برای ارائه سرویس های وب (web services) خود به کاربران Tor ایجاد می کند.

شبکه اجتماعی فیس بوک در وبلاگ خود اعلام کرده است که قصد دارد ممنوعیت استفاده از شبکه تور را بردارد و یک URL امن برای ارائه سرویس های وب خود به کاربران Tor ایجاد نماید.

Tor برگرفته از کلمات The Onion Router است که در واقع سامانه‌ ای است که برای مخفی نگه داشتن هویت کاربران در شبکه اینترنت استفاده می شود و می‌تواند اطلاعات کاربران مثل محل و نشانی IP آن ها را پنهان نماید.

فیس بوک گفت که پس از تولید کلید تکرار شونده (repeated key generation)، در آینده قصد دارد سرویس های وب خود را از طریق آدرس https://facebookcorewwwi.onion، به کاربران Tor، ارائه دهد.

آنچه که واضح است فیسبوک برای امنیت کاربران Tor، این آدرس جدید را ایجاد کرده است. Alec Muffett یکی ازمهندسان نرم افزار در فیسبوک در وبلاگ خود بیان داشت که این حرکت به کاربران Tor فرصت برقراری ارتباط مستقیم با مراکز داده‌های شبکه های اجتماعی را می دهد. کاربران با استفاده از این آدرس از طریق Tor می توانند به فیس بوک دسترسی پیدا کنند. این آدرس، قادر به ارتباط مستقیم به زیرساخت هسته WWW فیسبوک خواهد بود.

تا کنون فیسبوک دسترسی کاربران شبکه Tor را مسدود کرده بود، عمدتا به این دلیل که Tor به کاربران اجازه دور زدن سانسور و block که به صورت محلی انجام می شود را می دهد.

Alec Muffett در پستی در وبلاگ خود هدف از اقدام فیس بوک برای کاربران Tor را این چنین عنوان کرد: که آدرس https://facebookcorewwwi.onion راهی برای دسترسی به فیسبوک ازطریق Tor، بدون از دست دادن حفاظت های رمزنگاری (cryptographic protections) ارائه شده توسط ابرTor، است.