سوالات متداول FAQ

سوالات متداول FAQ (Frequently Asked Questions) راهی عالی برای بهبود تجربه ی کاربران از وب سایت شما است. همان طور که از نام آن پیداست، سوالات متداول FAQ به شما این امکان را می دهد که به سوالاتی که بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما پرسیده می شود، پاسخ دهید. وجود سوالات متداول FAQ در وب سایت شما، مزیت های دیگری نیز دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم. به علاوه، این مسئله را بررسی خواهیم کرد که چرا سؤالات متداول برای استراتژی سئوی شما در سئو داخلی مهم است و چگونه یک صفحه سوالات متداول FAQ خوب بنویسید. با ما همراه باشید.

سوالات متداول FAQ چیست؟

سوالات متداول FAQ ، طرح سوالاتی است که اغلب مشتریان شما در ارتباط با کسب و کارتان، محصولاتتان، روش کاری، حمل و نقل و ارسال و موارد دیگر می پرسند و یا ممکن است در ذهنشان به وجود بیاید. سوالات متداول FAQ می تواند برای بهبود بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما نیز استفاده شود. سوالات متداول FAQ در واقع می توانند به صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کشیده شوند و به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کنند. اما چرا سوالات متداول FAQ انقدر مهم است؟

دلایل اهمیت سوالات متداول FAQ

سوالات متداول FAQ به طور کلی شما را قادر می سازد تا به پرسش های خاصی که مشتریانتان درباره کسب و کارتان دارند، پاسخ دهید و به رفع ابهامات آن ها کمک کنید اما مزیت های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • سوالات متداول FAQ نشان دهنده راه دیگری برای دستیابی و ارتباط با مخاطبان هدف شما است. بنابراین یکی از مهمترین عناصر استراتژی وب سایت محسوب می شود.
  • سوالات متداول FAQ می تواند بیشترین پتانسیل را برای افزایش ترافیک وب سایت شما داشته باشد.
  • این سوالات، یک راه عالی برای بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش تبدیل از سایت شما است.
  • سؤالات متداول همچنین محتوای مرتبط با کیفیت بالا را نشان می دهد. این مورد، در SERPS به خوبی مورد توجه قرار می گیرد و می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند.
  • سوالات متداول FAQ سبب می شود تا شما مشتریان خود را از دست ندهید! بسیاری از افراد ممکن است سوالاتی داشته باشند و قبل از آن که آن ها را مطرح کنند، از سایت شما خارج شوند و به قول معروف بی خیال خرید محصول شوند! این سوالات می تواند تا حد زیادی از این مسئله جلوگیری کند.

چگونه یک صفحه سوالات متداول FAQ بنویسیم؟

اولین و مهمترین نکته این است که مخاطب هدف خود را درک کنید تا بتوانید به سوالات حقیقی آن ها پاسخ دهید. نکته ی بسیار مهم این است که شما نباید سوالاتی مطرح کنید که از دید شما مهم است! بلکه باید سوالاتی را مطرح کنید و به آن ها پاسخ دهید که برای مخاطبان فعلی و مخاطبان هدف شما اهمیت دارد. در ادامه به بررسی چند نکته خواهیم پرداخت:

  • هنگام نوشتن پاسخ برای سوالات متداول FAQ خود، باید مطمئن شوید که آن ها مختصر و صریح (روشن) هستند و همچنین به محصولات یا خدماتی که تبلیغ می کنید ارتباط دارند. رفتار آنلاین، به ویژه زمانی که در چرخه خرید است، معمولاً به پاسخ های سریع، دقیق و آسان نیاز دارد. در بیش · قالب سوالات متداول FAQ شما نیز می تواند بر مؤثر بودن آن ها تأثیر بگذارد. تر موارد باید از پاسخ های طولانی به شدت خودداری شود.
  • سازماندهی آن ها به صورت تم ها راهی عالی برای کمک به مشتری شما در تمام جنبه های حوزه هایی است که مورد سوال قرار می گیرند. هرچه مصرف اطلاعات آسان تر باشد، برای کاربر بهتر است.
  • سعی کنید محتوای سوالات خود را با کلمات کلیدی بلندی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، افزایش دهید. این نه تنها کیفیت محتوای شما را بیشتر می کند، بلکه تلاش های شما را برای سئو نیز افزایش می دهد. این پتانسیل به شما این امکان را می دهد که هنگام جستجوی این کلمات کلیدی، قطعات غنی در صفحه نتایج موتور جستجو به دست آورید و دسترسی کلی را افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید که نباید از این کلمات کلیدی بیش از حد و نا به جا استفاده کنید. اگر کلمه ی کلیدی در پرسش خود داشته باشید که زائد باشد و فقط آن را به زور گنجانده باشید، کاربر ممکن است به سرعت وب سایت شما را ترک کند.

جایی که سوالات متداول FAQ در SERP ها ظاهر می شود

در چند سال گذشته، پاسخ های پرسش های متداول در گوگل ظاهر می شوند، زیرا این غول موتور جستجو به تنظیم صفحات نتایج خود برای تجربه کاربری بهتر و پاسخ گویی به سؤالات ادامه می دهد. دو مورد از رایج ترین مکان هایی که پرسش و پاسخ در آن ها نمایش داده می شوند، People Also Ask و Position Zero است.

رایج ترین فضای Google SERP که در آن سؤالات متداول ظاهر می شود، در کادر People Also Ask است. هر زمان که یک کاربر از گوگل سؤالی می پرسد، صفحه نتایج جستجو ممکن است شامل بخش «People Also Ask» با پاسخ هایی باشد که از وب سایت هایی که در محتوای خود به این سؤالات پاسخ داده‌اند، انتخاب شده است. رتبه بندی در جعبه های PAA مشابه رتبه بندی در یک SERP معمولی عمل می کند، با این تفاوت که این کادر فقط نتایج برتر را برای هر سوال نشان می دهد.

قبل از ایجاد سوالات متداول FAQ تحقیق کنید

قبل از ایجاد سوالات، باید رسش های رایجی را که مشتریان شما (و سایر جستجوگران) آنلاین می پرسند، شناسایی کنید. این می تواند به شما کمک کند محتوای پرسش و پاسخ هدفمندتری بنویسید. با نگاه کردن به سوالاتی که در صفحات نتایج انواع موتور جستجو برای موارد مرتبط با گسب و کار شما ظاهر می شوند، شروع کنید. حتی می توانید ایده هایی را از کادرهای People Also Ask موجود و جستجوهای مرتبط در پایین SERP های گوگل استخراج کنید.

علاوه بر این، شما باید برای یافتن لیستی از کلمات، عبارات و سوالاتی که افراد در گوگل برای یافتن اطلاعات از آن ها استفاده می کنند نیز تحقیقاتی انجام دهید و آن کلمات را پیدا کنید. به این ترتیب، می توانید آن کلمات کلیدی را در سوالات متداول FAQ خود هدف قرار دهید.

سوالات و پاسخ های خود را بهینه سازی کنید

هنگامی که سوالات متداول FAQ را در وب سایت خود جمع آوری می کنید، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که محتوا را بهینه سازی کرده اید (یعنی یافتن، درک و فهرست بندی محتوا را برای گوگل آسان تر کرده اید):

  • از قالب بندی مناسب پیروی کنید: از برچسب های سرصفحه در اطراف سؤالات با متن معمولی برای پاسخ استفاده کنید. این نه تنها اهمیت اطلاعات موجود در صفحه را به صورت بصری نشان می دهد، بلکه یافتن اطلاعات مرتبط را برای بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو آسان تر می کند.
  • کلمات و عبارات کلیدی را بگنجانید: مطمئن شوید که از کلمات و عباراتی که در تحقیقات کلمات کلیدی خود پیدا کرده اید استفاده می کنید. با نوشتن پرسش ها و پاسخ های استراتژیک با استفاده از کلمات و عبارات رایج جستجو شده، می توانید شانس نمایش محتوای خود را در SERP های گوگل افزایش دهید.
  • به سؤالات واضح و سریع پاسخ دهید

سئو درون صفحه و سوالات متداول FAQ

شاید مهم‌ترین تاکتیک سئوی درون صفحه در اینجا طرح سؤالات متداول باشد. اگر قبلاً در مورد نشانه‌گذاری طرحواره (یا داده های ساختاریافته) نشنیده اید، باید بگوییم که اساساً یک زبان دیجیتالی است که به گوگل می گوید یک صفحه وب درباره چیست و چگونه باید ایندکس شود.این مورد جزو سئوخارجی محسوب نمی شود. بنابراین در این مورد، می توانید داده های ساختار یافته ی سوالات متداول FAQ را در مورد محتوای پرسش های متداول خود در یک صفحه وب اضافه کنید تا به گوگل بگویید که این اطلاعات خاص باید دسته بندی شوند و برای نتایج جستجوی سؤال پاسخ استفاده شوند. این می تواند شانس قرارگیری محتوای شما را در People also Ask و جایگاه صفر در SERP ها افزایش دهد.

برگرفته از مقالات زیر
Why FAQs are Important to Your SEO
How Question-Answer Content Helps SEO

سوالات متداول

آیا سوالات متداول برای سئو خوب است؟

آیا صفحات پرسش و پاسخ برای سئو خوب هستند؟ بله. هنگامی که صفحات پرسش و پاسخ برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده و به خوبی برای تجربه کاربری بهینه (UX) طراحی شده باشند و به درستی با داده های ساختاریافته علامت گذاری شوند، صفحات پرسش و پاسخ برای عملکرد سئو ارزشمند تر خواهند شد

صفحات پرسش و پاسخ چقدر موثر هستند؟

سوالات متداول (FAQ) به کسب و کار شما کمک می کند تا به نیازهای مخاطبان شما سریعتر و مناسب تر پاسخ دهد. یک منبع پرسش‌های متداول مؤثر می‌تواند کاربر را به روشی طبیعی از طریق محتوای وب‌سایت شما و به سمت اهداف و نتایج نهایی که تعیین کرده‌اید، آموزش، اطلاع‌رسانی و راهنمایی کند.

در کدام بخش goole SERP سوالات متداول ظاهر می شود؟

در بخش pepole also ask نمایش داده می شود.

نکته حائز اهمیت درباره نوشتن FAQ چیست؟

نکته حائز اهمیت در رابطه با این موضوع تحقیق کردن است. در واقع برای شناسایی نوع سوالات و نیزهای مخاطب باید اقدام به تحقیق کنید.

مهمترین تکنیک سئوی درون صفحه کدام است؟

به احتمال خیلی زیاد سوالات متداول FAQ از مهمترین تکنیک های سوئی درون صفحه است.