سریع ترین روش سئو سایت جدید

سئو سایت جدید زمانبر است. با این حجم از رقابتی که بین سایت‌های مختلف در یک کلمه یا عبارت کلیدی وجود دارد، نمی‌توان توقع داشت که در طول یک هفته به صفحه اول گوگل رسید. البته این دلیل نمی‌شود که هیچ کاری هم نکرد و دست روی دست گذاشت و به خود گفت که باید صبر کرد تا سایت به جایی برسد. شما باید حرکتی انجام دهید تا سایت کم‌ کم به عبارتی جان بگیرد و جایگاه خودش را در گوگل پیدا کند.

حالا یک سؤال؟ برای یک سایت جدید با رقبای نیمه سخت، آیا راهکاری وجود دارد که به افزایش رتبه آن کمکی کند؟ به عبارتی بتوان زودتر از مدت زمان معمولی در گوگل رتبه گرفت؟ در پاسخ باید گفت بله؛ اما چه راهکارهایی؟ در ادامه چند روش مهم و اصلی را برای سئو سایت تازه تأسیسی که دارید، نوشته‌ایم. روش‌هایی که اصلاً انجام آن‌ها برای هر تازه واردی به این حوزه ضروری است؛ اگر بخواهد رقابت سالم و همیشگی داشته باشد.

روش‌های سئو سایت جدید

استفاده از ابزارهای گوگل

برای اینکه جایگاه سایتتان، میزان کیفیت کارهای انجام شده و عملکرد آن را در طول بازه مشخصی به دست بیاورید، نیاز است که روند فعالیت و جایگاه وبسایت خود را به دست بیاورید. به عبارتی تا الآن چگونه پیش رفته است؟ آیا همه موارد خوب بوده است یا مشکلی در این وسط وجود دارد؟ بهترین و سریع‌ترین ابزاری که می‌توانید استفاده کنید، گوگل آنالیتیکس است. البته ابزارهای دیگری هم مانند Moz و سرچ کنسول وجود دارند که به شما در تحلیل عملکرد سایت کمک زیادی می‌کنند.

استفاده از ابزارها برای سایت‌های جدید اهمیت زیادی دارد. برای اینکه متخصص سئو هنوز داده‌هایی در خصوص ورودیه های آن از قبل ندارد و استراتژی آن هنوز ناقص است. بر اساس داده‌های که از طریق ابزارها به دست می‌آورد، می‌تواند برنامه ‌ریزی بهتری برای پیشرفت سایت تدوین کند.

ساخت معماری قوی برای صفحات

از همان اول قدم‌ها را محکم بردارید. یک معماری مناسب برای سایت خود ایجاد کنید. منظور از معماری سایت چیست؟ در این خصوص باید در یک مقاله جداگانه صحبت کرد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که همه مطالب را در یک صفحه نگنجانید. یک کاتالوگ، کتاب یا حتی روزنامه را در نظر بگیرید. آیا همه مطالب در یک صفحه قرار دارند؟ مسلماً این کار امکان‌پذیر نیست. در صفحه اول فقط توضیحات کاملی وجود دارند و بعد در صفحات یا فصل‌های بعدی به صورت تخصصی در خصوص یک مطلب توضیح داده یا اخباری نوشته شده است. صفحات سایت هم به همین صورت است. در صفحه اول شما فقط کافی است که اطلاعات کلی در خصوص کسب‌وکارتان، محصولات و خدماتتان توضیح دهید. بعد در هر صفحه به صورت تخصصی در خصوص موضوعی مطالب بنویسید. مسلماً برای انجام این کار، نیاز است که معماری درستی از قبل ایجاد کنید. اینکه صفحات از کجا شروع و به کجا ختم شوند.

داشتن ساختار لینک داخلی مناسب

وقتی معماری (مرحله قبل) را به درستی انجام دهید، لینک سازی داخلی شما هم به درستی انجام خواهد شد. لینک سازی داخلی همانند شاخه‌های درخت است. اینکه از ریشه‌ای شروع شده و به هرچه پایین‌تر می‌رود، به برگ‌ها می‌رسد. شاخه همان صفحه اصلی است و بعد کم‌کم به صفحه خدمات، محصول و بلاگ رفته و بعد به صفحات انتهایی که بلاگ ها هستند. داشتن استراتژی لینک داخلی مناسب علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا ارتباط درستی بین صفحات سایت برقرار شود، امکان ماندن و گشتن کاربر را بیشتر خواهد کرد.

تولید محتوای باکیفیت

وقتی رقابت در سئو سخت شده باشد، برگ برنده دست کسی است که ابتکاری در کار خود خرج کند. بهترین راهکار برای سایت تازه ساخته شده، تولید محتوا است؛ اما نه هر محتوایی. یک تیم محتوا در همان اول تشکیل دهید و اقدام به تولید محتوای باکیفیت و صدالبته مرتبط با حوزه کاری کنید. هرچه محتوای شما غنی‌تر، جامع‌تر و پاسخگوی بهتر نیاز کاربرانتان باشد، خیلی سریع‌تر ازآنچه فکر می‌کنید، در گوگل و نزد کاربران محبوب خواهید شد. البته نوشتن محتوا بر پایه سئو و بازاریابی محتوا را نباید فراموش نکنید.

توجه به ایندکس ها

به هیچ وجه فکر نکنید که به دلیل جدید بودن سایتتان هیچ مشکلی وجود ندارد. اتفاقاً مشکلات سایت‌های جدید در ابتدای فعالیتشان زیاد است. مشکلات ریزی که خود را جز از طریق ابزارهای تحلیلی مانند سرچ کنسول نشان نمی‌دهند. یکی از مهم‌ترین موارد، ایندکس شدن است. حتماً ایندکس شدن از طریق گوگل Search Consule بررسی کنید. اگر این مسئله را به تعویق بیندازید، تمامی کارهایی که برای بهینه‌سازی سئو سایت انجام می‌دهید، بی‌فایده خواهد بود.

بهینه‌سازی سرعت سایت

سرعت سایت با دو چیز رابطه عکس دارد: رتبه گرفتن در گوگل و صبر کاربران. هرچه سرعت بارگذاری صفحات سایت بیشتر باشد، رتبه سایتتان در گوگل افت خواهد کرد و کاربران هم در همان ابتدا صفحه سایتتان را ترک خواهند کرد. از همان اول سعی کنید تا از عوامل کندی سرعت سایت دوری کنید. عکس‌هایی با حجم بالا، استفاده از سرور نامناسب و نوشتن کدهای دستوری مشکل‌دار از جمله عواملی هستند که باعث می‌شود تا سرعت سایت نامناسب شود.

مراقب کدها بودن

در ابتدا که سایت ساده است، به دلیل ساده بودن کدها و نداشتن پیچیدگی مشکلی آنچنانی از بابت کدها وجود ندارد؛ اما مسئله از جایی شروع می‌شود که طراح و برنامه نویس بخواهند پلاگین یا دستوری را به سایت اضافه کنند و این دستور باعث تداخل و مشکلاتی در کدها می‌شود. بسیاری از مشکلاتی که سایت‌های جدید با آن برخورد می‌کنند، به دلیل استفاده از کدهای نامناسب است. کدهایی که در دل خودشان اثر مخرب دارند یا حتی به دلیل تناسب نداشتن باعث اجرای نامناسب و به هم ریختگی طراحی می‌شود. اثرهای کدهای به حدی زیاد است که در یک مقاله به طور مفصل در موردشان برای شما خواهیم نوشت.

نتیجه‌گیری

بهینه‌سازی رتبه سایت در گوگل برای سایت جدید خیلی سخت است؛ اما هیچ کاری نشد ندارد. نتیجه گرفتن رتبه سایت به تلاش مدیر، متخصص سئو و دیگر اعضای تیم بستگی دارد. هرچه فعالیت بهتر و با حساب‌وکتاب دقیق‌تری پیش برود، جواب دهی هم سریع‌تر خواهد بود.