یکی از مواردی که در مورد سئو سایت به اشتباه برداشت می شود، کلمات کلیدی است. لورا هوگان رئیس تیم تحقیق ریکمدیا توانست به پنج مورد تصور غلط در مورد کلمات کلیدی دست پیدا کند. این تصورات غلط که متاسفانه اغلب هم توسط متخصصان سئو استفاده میشود، هیچ گونه تاثیری در سئوسایت ندارند. اما این پنج مورد تصور و داستان خیالی چیست؟

جستجوی کلمات کلیدی

1. کلمات کلیدی مرتبط بعد از مدتی کارایی خود را از دست می دهند

می توان گفت این یکی از اشتباهات رایج بین متخصصان سئو و تولید کنندگان محتوا می باشد. در واقع ارتباط با وبسایت از طریق کلمات کلیدی است. البته ممکن است به دلیل رقابت شدیدی که بین وبسایت ها امروزه وجود دارد، رتبه وبسایت شما در آن کلمه کلیدی کاهش پیدا کند اما هیچگاه جایگاه آن از بین نمی رود. برای اینکه بتوانید جایگاه کلمه کلیدی را سئو سایت حفظ نمایید، بهتر است که بین مقالات و صفحات از طریق لینک برروی کلمات کلیدی، ارتباط برقرار کنید.

2. جستجوی کلمات کلیدی یک کار بیهوده و تلف کردن زمان است

براساس بررسی های انجام شده توسط برندواچ، در هر ثانیه حدود 40هزار واژه در گوگل مورد جستجو قرار می گیرند. برای همین یکی از مهمترین نکته ها و مرحله ای شما قبل از ایجاد یک وبسایت و مخصوصا فروشگاه اینترنتی باید انجام دهید این است که باید کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند و باعث افزایش سئو سایت شما می گردند را پیدا کنید. متاسفانه این مرحله توسط بیشتر طراحان و متخصصان سئو نادیده گرفته می شود.

3. فقط برروی کلمات کلیدی با بیشترین جستجو تاکید گردد

یکی دیگر از اشتباهاتی که در خصوص جستجوی کلمات کلیدی مرتبط انجام می شود این است که متخصصان سئو بیشتر بروی کلمات کلیدی تاکید می کنند که دارای جستجوی بالاتری هستند. این نکته را باید بدانید که هرچه کلمات کلیدی شما حالت عمومی تر و جستجوی بالاتری داشته باشد، شما به فعالیت بیشتری نیاز دارید تا بتوانید آن را در صفحه اول نتایج گوگل نشان دهید. سعی کنید که تمامی کلمات کلیدی که حتی جستجوی کمتری هم دارند را در سایت خود قرار دهید بعد با تکنیک هایی مانند محتوا و تگها مرتبط در آن کلمه کلیدی در صفحه اول باشید. با این روش سئوسایت خود را سریعتر افزایش میدهید.چون شما در سایت خود کلمات کلیدی عمومی هم به کار برده اید و گوگل آنها را سریعتر از بقیه ایندکس میکند.

4. به کار نبردن تگ توضیحات

گوگل بیان کرده است که دیگر تگ کلمه کلیدی در جستجو هیچ تاثیری ندارد و به جای آن از تگ توضیحات استفاده می کند. در این متاتگ شما در یک پاراگراف به گوگل توضیح می دهید که صفحه وبسایت شما در خصوص چیست و اگر این توضیح با متن اصلی صفحه در ارتباط نباشد، وبسایت شما مورد جریمه گوگل واقع میشود و تاثیر بدی در سئو سایت شما خواهد داشت.

زمانی که شما دنبال مساله ای خاصی هستید، کلمه کلیدی مرتبط با آن را تایپ می کنید. گوگل بسته به کلمه کلیدی شما لیستی از وبسایت ها همراه با توضیحاتی که شما نوشته اید نشان می دهد. این کاربر است که با خواندن توضیحات تصمیم میگیرد وبسایت شما را باز کند یا خیر.

5. به کارنبردن کلمه کلیدی در آدرس بار صفحه

اگر فکر می کنید که آدرس بار صفحه هیچ گونه بهینه سازی نیاز ندارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.چونکه یکی از مهمترین مکانهای موثر در سئوسایت همین آدرس بار است. البته توصیه میشود که آدرس بار را حتما به انگلیسی بنویسید ولی باید از کلمات کلیدی مرتبط و به انگلیسی داخل آن کنید. چونکه با این آدرس بار و کلمات کلیدی داخل آن است شما می توانید ارتباط بین صفحات و وبسایتها برقرار کنید و همچنین لینک شما باید توسط گوگل و کابران قابل خوانا باشد تا باعث افزایش سئو سایت شما شود.

یکی از مواردی که در مورد سئو سایت به اشتباه برداشت می شود، کلمات کلیدی است. لورا هوگان رئیس تیم تحقیق ریکمدیا توانست به پنج مورد تصور غلط در مورد کلمات کلیدی دست پیدا کند. این تصورات غلط که متاسفانه اغلب هم توسط متخصصان سئو استفاده میشود، هیچ گونه تاثیری در سئو سایت ندارند. اما این پنج مورد تصور و داستان خیالی چیست؟