فریلنسر سئوکار

آرزوی هر سئوکار فریلنس این است که نامش بر سر زبان‌ها بیفتد. اینکه هر جا صحبت از یک متخصص حرفه‌ای سئو شد، جزو حداقل ده نفر اول موفق باشد. در حال حاضر بیشتر متخصصان سئو به صورت فریلنسری کار می‌کنند و اینطوری هم برای شرکت و هم برای خود فرد بهتر است؛ اما شرکت‌ها با کسی ترجیح می‌دهند تا همکاری داشته باشند که تجربه و نمونه کارهای قدرتمندتری داشته باشد. مسلماً آن‌ها به دنبال موفق‌ترین‌های این حوزه خواهند رفت. پس یک سئوکار برای اینکه بین همه انتخاب شود، لازم است چندین کار را انجام دهد. اگر در حوزه فعالیت می‌کنید و می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید موفق‌تر با بقیه شوید، حتماً ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

راهکارهایی برای تبدیل شدن به یک سئوکار موفق

با دیگر متخصصین سئو در ارتباط باشید

در هر حوزه و در هر دوره زمانی، همیشه افرادی وجود دارند که به صورت قوی در حوزه کاری مربوطه فعالیت کرده‌اند. حوزه سئو هم خالی از قضیه نیست. شما به راحتی می‌توانید با متخصصین سئو را از طریق شبکه‌های اجتماعی، دورهمی های دوستانه یا شرکت در کلاس‌ها پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنید. سعی کنید که ارتباطتان کمی بیشتر و حتی صمیمی‌تر باشد. از این گروه افراد به راحتی می‌توانید نکات و توصیه‌های کلیدی را به دست بیاورید. همچنین وقتی هم صمیمی شوید، در بسیاری از پروژه‌ها و سؤالاتتان به شما کمک زیادی خواهند کرد.

حضور آنلاین داشته باشید

یک متخصص سئو موفق باید قبل از نشان دادن قدرت، خود را نشان دهد. حالا لازم نیست که همیشه در شبکه‌های اجتماعی از جمله لینکدین و توییتر فعالیت کند؛ اما باید گفت که فعال بودن تا حد مناسب، بهترین راه برای نشان دادن و از همه مهم‌تر اثبات توانایی‌تان است. در این شبکه‌ها شما می‌توانید فرصت‌های زیادی را به دست بیاورید؛ کسی پرسشی می‌پرسد و شما به آن پاسخ می‌دهد، افراد مختلف از شما سؤال می‌پرسند یا پست‌های تخصصی بارگذاری کنید. همه این‌ها می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما به کارتان کاملاً مسلط هستید.

به حرفه خود به چشم یک کسب‌وکار نگاه کنید

تا وقتی خودتان به کسب‌وکارتان اطمینانی نداشته باشید، کسی هم به توانایی‌تان اعتماد نخواهد کرد. یک فریلنسر سئوکار برای خود کار می‌کند و دارای حسابدار و مسئول فروش و غیره نیست. در حقیقت انجام همه کارها با خودش است؛ پس باید یک تنه کسب‌وکار خودش را بچرخاند. از این رو نیاز است که سئوکار چنین دیدی کار خود را شروع کند. او زمانی موفق خواهد شد که اول از همه خود را بزرگ ببیند.

قیمت‌گذاری درست داشته باشید

هیچ چیزی برای یک سئوکار بدتر از این نیست که فرمولی برای قیمت‌گذاری نداشته باشد. وقتی کسی از او در خصوص قیمت سؤال می‌پرسد، نباید با عبارت‌هایی مانند «خیلی مشخص نیست»، «نمی‌دانم» یا «ی عدد می‌شود دیگه» پاسخ می‌دهد. در حقیقت نباید گنگ پاسخ دهد. البته در سئو تا سایت و میزان جست‌وجوی کلمه مورد بررسی قرار نگیرد، نمی‌توان قیمت دقیقی داد. برای همین سئوکارها یک قیمت ثابت برای بررسی سایت و کلمات کلیدی و قیمت متغیر برای افزایش رتبه سایت در آن کلمات بر اساس میزان سختی‌شان دارند. البته این نکته را هم همیشه در نظر داشته باشید که هیچ‌گاه برای هیچ کسی به صورت رایگان کار نکنید.

فروش را یاد بگیرید

یک سئوکار موفق باید بتواند فروشنده خوبی باشد. البته در حوزه سئو، ما محصولی نداریم که بخواهیم به صورت مستقیم بفروشیم، بلکه خدمات است که عرضه می‌شود؛ اما خیلی مهم است که سئوکار بتواند همین خدمات را به خوبی عرضه کند. به عبارتی دیگر پرزنت کننده خوبی برای توانایی‌ها و مهارت‌های خود باشد. در اینجا نیاز است تا متخصص سئو برای موفق‌تر شدن از بقیه تکنیک‌های فروش را هم یاد بگیرد. لطفاً به این فکر نکنید که اگر کارتان خوب باشد، همه به سراغتان خواهند آمد. در این دنیایی که رقابت بسیار شدید، مطمئن باشید با یک گوشه نشستن، هیچ‌گاه موفق نخواهید شد.

برای کار خود مراحل داشته باشید

یک متخصص سئو موفق کسی نیست که با جدیدترین متدها و تکنیک‌ها آشنایی دارد؛ بلکه کسی که علاوه بر تسلط بالا بر دانش خود، مراحل تعریف شده‌ای را هم داشته باشد. به این صورت، وقتی شخصی با او تماس گرفت، استراتژی سئو از همان ابتدای تماس و گرفتن و شروع پروژه تا اتمام داشته باشند. داشتن این مراحل علاوه بر ایجاد نظم کاری و فکری باعث می‌شود تا مشتری به او به چشم حرفه‌ای‌تری نگاه کند.

انتظار نیاز است

یک سئوکار در طول یک شب موفق نمی‌شود، بلکه باید پروژه‌های متعددی انجام دهد و تجربه کسب کند تا کم کم پروژه‌های متفاوتی و بزرگ‌تری به او پیشنهاد شود. این کار می‌تواند برای یک نفر 6 ماهه باشد و برای دیگر تا ده سال طول بکشد. فقط خیلی مهم است که در این مدت، برای گرفتن مشتری و افزایش درآمد، دست به هر کاری نزند. منظور کارهایی که از نظر گوگل و اصول سئو کاملاً مردود شده هستند.

قوانین مربوط به کار خود مسلط باشید

هر کاری برای خودش قوانینی دارد. اول از همه هیچ‌گاه بدون امضای قراردادی کار نکنید. دوم اینکه هر چیزی را در سئو قبول نکنید؛ منظور تضمین‌های بی‌اساس برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. سوم اینکه اصول قیمت‌گذاری را بدانید. این‌ها بخشی از قوانین سئو هستند. البته باید گفت که قانون نوشته‌شده‌ای وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید از دیگر دوستان و همکاران خود در این بخش کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

برای موفق شدن در حوزه به ویژه آن‌هایی که می‌خواهند به صورت فریلنسری فعالیت کنند، تسلط بر دانش ضروری است؛ اما نکات و توصیه‌هایی وجود دارند که کمتر سئوکار فریلنسری به آن‌ها توجه می‌کند. نکاتی که در این مقاله نوشته‌ایم به شما برای موفق‌تر شدن در حوزه کمک زیادی خواهند کرد.