گوگل ادوردز

گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است. تبلیغ جایی از صفحه نتایج دیده می شود که شما می خواهید. به عنوان مثال بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل.

معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی ظاهر خواهد شد. شما می توانید بر اساس مزایده خود، جایگاه تبلیغ را نیز مشخص کنید.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که 87 درصد از کاربران صفحات بعدی جستجو را بررسی نمی‌کنند. علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب می کند و کاربران بیشتر از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک می کنند.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

واضح است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است. ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار بعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند.

تبلیغات در گوگل به همین سادگی نیست!

متاسفم که این را می گوییم: اما برای اینکه بتوانید جایگاه و ترافیک خوبی به دست آورید باید مزایده زیادی بر روی عبارات داشته باشید. شما می توانید اکانت گوگل ادوردز و کمپین خود را در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی کنید، اما بدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج خوبی به دست آورید. اگر مدیریت خوبی نداشته باشید ممکن است کاربر بعد از ورود به سایت به خاطر نامرتبط بودن متن تبلیغ و محتوای سایت نا امید شود. در چنین شرایطی کاربر به عقب بر می گردد و همین امر باعث می شود بودجه و مشتری احتمالی خود را از دست بدهید. علاوه بر این، از طریق مدیریت موثر گوگل ادودرز نه تنها کمپین شما در به دست آوردن ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت خوب عمل خواهد کرد، بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت می‌کنید، کمتر از رقبا خواهد بود.

گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی می‌کند؟

گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری می‌کند، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینه‌ای که برای هر کلمه در نظر گرفته‌اید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر می‌گیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی تبدیل شود.

هزینه گوگل ادوردز چقدر است؟

عوامل زیادی در هزینه گوگل ادوردز تاثیر گذار می باشد. از جمله مهمترین عواملی که در هزینه گوگل ادوردز تاثیر گذار می باشد میزان رقابت کلمه کلیدی و بهینه سازی سایت روی کلمات کلیدی مورد نظر است که در مقاله بعد به این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا سئو در گوگل ادوردز تاثیر گذار می باشد؟

سئو سایت به فرآیند بهینه سازی سایت جهت مشاهده بیشتر در نتایج موتورهای جستجو گفته می شود و بطور کلی هر چقدر سئو سایت بهتر باشد هزینه های گوگل ادوردز شما کاهش پیدا می نماید.

چه زمانی باید از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کرد؟

وقتی کسب و کار شما برای رشد آماده باشد، تبلیغات گوگل ادوردز می تواند به شما کمک کند. اگر ترافیک زیادی از جستجوی ارگانیک گوگل یا سئو دریافت نمی کنید، منطقی است که از تبلیغات گوگل استفاده کنید تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. استفاده از تبلیغات گوگل به شما رتبه بالاتری در جستجوهای گوگل نمی‌دهد، اما بازدید کلی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود افراد به با درصد بیشتری ازخدمات با محصولات شما استفاده نمایند.

تبلیغات گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

تبلیغات گوگل ادوردز پس از فعال شدن در وب سایت گوگل قرار می گیرد. وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند، به وب سایت شما منتقل می شود. گوگل ادوردز با هر بار کلیک روی تبلیغ شما به گوگل پول پرداخت می کند. اگر کاربری از طریق تبلیغ شما کلیک کند اما چیزی خریداری نکند یا در خبرنامه ثبت نام نکند، فقط هزینه آن کلیک از شما دریافت می شود. اگر به ازای هر کلیک 10 دلار بپردازید، مهم نیست که از هر صد نفری که روی تبلیغ شما کلیک می کنند، فقط یک نفر (1٪) چیزی را خریداری کند. شما همچنان به ازای هر فردی که روی آن کلیک می‌کند و چیزی از شما می‌خرد، 9.99 دلار خالص به Google پرداخت می‌کنید. این هزینه های پرداخت به ازای هر کلیک می تواند بر اساس عواملی مانند مکان و میزان رقابت متفاوت باشد.

برای تبلیغات در گوگل از کجا شروع کنیم؟

اگر می خواهید از گوگل ادوردز استفاده کنید و نمی دانید از کجا باید کار خود را شروع کنید، همین حالا با بخش تبلیغات ادوردز شرکت سئوکار می توانید تماس بگیرید. در وبلاگ سئوکار می توانید آموزش های گوگل ادوردز را به صورت مقاله، کتاب و فیلم آموزشی مشاهده فرمایید و همچنین از خدمات متنوع تبلیغات در گوگل، از جمله ساخت اکانت اختصاصی، شارژ اکانت ادوردز، مدیریت اکانت ادوردز و همچنین کلیک های تضمینی تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا گوگل ادوردز کاربردی و مقرون به صرفه است؟

بله، تبلیغات گوگل کاربردی و مقرون به صرفه است. گوگل ادوردز یک شکل مقرون به صرفه از تبلیغات است که به شما امکان می دهد مشتریان بالقوه در بازار را هدف قرار دهید، و اگر به درستی مدیریت شود، می تواند بازگشت سرمایه قوی داشته باشد و به شما کمک کند سرنخ ها و فروش کسب و کار خود را افزایش دهید.

یک کسب و کار کوچک چقدر باید در گوگل ادوردز هزینه کند؟

بودجه شروع تبلیغات گوگل از 10 تا 10000 دلار متغیر است. میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل بین 1 تا 2 دلار است، بنابراین 1000 دلار در بودجه گوگل ادوردز معمولاً 500 تا 1000 کلیک دریافت می کند.

اگر به گوگل ادوردز پرداخت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

در صورت عدم پرداخت به گوگل ادوردز ، حساب شما به حالت تعلیق در می آید. علاوه بر این، اطلاعات کارت اعتباری و اطلاعات تماس شخصی شما علامت گذاری می شود. تا زمانی که به Google پولی پرداخت نکنید، نمی‌توانید حساب‌های Ads جدید اضافه کنید یا به خدمات پولی دسترسی پیدا کنید.

آیا گوگل ادوردز و سئو یکسان هستند؟

تفاوت عمده بین سئو و گوگل ادوردز این است که سئو یک ترافیک بدون پرداخت یا ارگانیک است ولی گوگل ادوردز به عنوان ترافیک پولی در نظر گرفته می شود.

سئو یا گوگل ادوردز کدام بهتر است؟

گوگل ادوردز فوری تر از سئو است زیرا می توانید تقریباً بلافاصله کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید و شروع به دریافت ترافیک هدفمند کنید در حالی که با سئو به زمان بسیار بیشتری (مخصوصاً برای وب سایت های جدید) نیاز دارید تا رتبه ها و ترافیک خوبی کسب کنید.

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی است که گوگل برای کمک به کسب و کارها برای دستیابی به بازارهای هدف آنلاین از طریق پلت فرم موتور جستجو و سایت های شریک خود توسعه داده است. این سایت‌های شریک میزبان یک آگهی متنی یا تصویری هستند که پس از جستجوی کاربر برای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با یک تجارت و محصولات یا خدمات آن، در صفحه ظاهر می‌شود.

گوگل ادوردز چگونه می تواند به کسب و کار من کمک کند؟

تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را به نوع مشتریانی که می خواهید هدف قرار دهید و آنهایی را که نمی خواهید فیلتر کنید. هنگامی که با Google Ads به صورت آنلاین تبلیغ می کنید، می توانید از روش های مختلف هدف گذاری برای دستیابی به مشتریان بالقوه درست زمانی که در حال جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند استفاده کنید.