گوگل بارد

هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای مرتبط با آن، اخیراً طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی Google Bard است که مدتی پیش توسط شرکت گوگل طراحی و معرفی شد. این نرم‌افزار از الگوریتم‌های بسیار پیشرفته برای تولید محتوای متنی استفاده می‌کند. در واقع گوگل بارد یک نویسنده هوشمند است که محتوای مورد نظر شما را به شکلی کاملاً خلاقانه و منحصر به فرد تولید می‌کند.

این مسئله به سایت‌ها کمک بسیار بزرگی کرده است. تولید محتوای متنی آن هم به شکل خلاقانه و کاربرپسند، یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که اکثر سایت‌ها با آن مواجه هستند. این ابزار هوش مصنوعی، شما را از انتشار محتوای تکراری یا محتوای سایر سایت‌ها بی‌نیاز می‌سازد. البته توجه داشته باشید که هوش مصنوعی هیچگاه نمی‌تواند عملکردی مانند انسان داشته باشد.

بنابراین نباید تمامی مطالب سایت خود را با استفاده از هوش مصنوعی منتشر کنید. این ابزارها صرفاً ایده‌های مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند یا محتوای متنی مورد نظر شما را تولید می‌کنند و انتخاب کاملاً مناسبی برای الهام گرفتن هستند. در ادامه قصد داریم به طور کامل درباره گوگل بارد و استراتژی‌های استفاده از آن توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

گوگل بارد چیست؟

گوگل بارد یک سرویس چت آزمایشی است که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شده است. این نرم‌افزار برای محاوره و تولید محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع توسعه دهندگان گوگل بارد، سعی کردند ابزاری شبیه به چت جی بی تی تولید کنند تا برای تولید محتوا مورد استفاده قرار گیرد. بزرگ‌ترین تفاوت این ابزار با چت جی بی تی این است که گوگل بارد محتوای مورد نظر خود را از اطلاعات موجود در گوگل بدست می‌آورد.

این ابزار هوش مصنوعی، قادر به کدنویسی، پاسخ دهی به سوال ریاضی و رفع نیازهای نوشتاری است. مدتی پیش مدیرعامل گوگل یک بیانیه منتشر کرد که در رابطه با تولید ابزار هوش مصنوعی بود. این شرکت برای رقابت با سایر ابزارها، یک سرویس چت هوش مصنوعی تولید کرد که از دو مدل زبان گوگل برای چت با کاربران استفاده می‌کرد. برای نصب گوگل بارد آخرین نسخه آن را که در ۲۱ مارس سال ۲۰۲۳ معرفی شده است دانلود کنید.

گوگل بارد چگونه کار می کند؟

این نرم‌افزار هوش مصنوعی به پیشرفته‌ترین مدل زبان مجهز شده و چشم انداز جدیدی در اختیار توسعه دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی قرار داده است. این نرم‌افزار ممکن است تا چند سال آینده تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد کاربران در فضای مجازی و رسانه‌ها داشته باشد. گوگل بارد یک هوش مصنوعی پیشرفته است که از تکنولوژی شبکه عصبی بازگشتی RNN)) و شبکه‌های عصبی پیچشی CNN)) برای درک درخواست کاربر و تولید محتوای متنی استفاده می‌کند.

این هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های بزرگ و مختلف گوگل، درخواست کاربران را تحلیل می‌کند. در نهایت می‌تواند پاسخ مطلوبی به کاربران ارائه دهد. به عنوان مثال اگر از این نرم‌افزار بخواهید یک مطلب درباره محبت کردن بنویسد، ابتدا جستجوی عمیقی در گوگل انجام می‌دهد. پس با استفاده از دانش خود، یک متن خلاقانه و جدید برای شما خواهدنوشت. می‌توانید از این ابزار برای دستیابی به اطلاعات تخصصی گوگل، بررسی اسناد و ایمیل‌ها، یاد گرفتن زبان جدید و مواردی مانند این استفاده کنید.

کاربردهای گوگل بارد و استراتژی استفاده از کاربردها

Google Bard کاربردهای متنوعی دارد می‌توانید با استفاده از چند استراتژی ساده، از خدمات این ابزار هوش مصنوعی استفاده کنید. در ادامه این کاربردها را برای شما بیان کرده و سپس استراتژی‌های مرتبط با آن را برای شما توضیح می‌دهیم.

· رمزگشایی نشانه گذاری طرحواره

نشانه گذاری طرحواره، نوعی داده ساختاری است که به موتور جستجوی گوگل برای تفسیر سایت شما کمک می‌کند. موتور جستجوی گوگل از داده‌های مختلف سایت استفاده کرده و محتوای داخلی صفحه را درک خواهد کرد. هر چقدر خزنده‌ها و ربات‌های موتور جستجو درک بهتری از سایت شما داشته باشند، با احتمال بیشتری رتبه‌بندی سایت افزایش پیدا خواهد کرد. سئوکاران به دنبال هر راهی هستند تا رتبه‌بندی سایت خود را در فهرست نتایج جستجو ارتقا دهند.

یکی از بهترین روش‌ها، نشانه گذاری طرحواره است. البته استفاده از نشانه گذاری طرحواره الزامی نیست. اما اگر قصد دارید موقعیت خوبی در فهرست نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا به تعداد بیشتری از کاربران دسترسی داشته باشید. گوگل یکی از بهترین ابزارها برای استفاده از نشانه گذاری طرحواره است. این ابزار هوش مصنوعی دقت بسیار زیادی دارد. یعنی الگوهایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که کاملاً با محتوا و نیازهای کاربران سازگاری دارند.

در نتیجه می‌توانید از پیشنهاد گوگل بارد برای نشانه گذاری استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که یک تجارت محلی هستید یا یک سایت بین المللی را اداره می‌کنید. در هر صورت، گوگل بارد می‌تواند بهترین الگوها را به شما پیشنهاد دهد. زیرا از استانداردهای Schema.org)) انتظارات گوگل برای انتخاب بهترین الگوها استفاده می‌کند.

· ایجاد نشانه گذاری طرحواره با Bard

برای انجام این کار باید از یک استراتژی مناسب استفاده کنید. کافی است وارد نرم‌افزار شوید و درخواست خود را به صورت متنی تایپ کنید. به عنوان مثال عبارت «ایجاد نشانه گذاری طرحواره برای سایت» را در نرم‌افزار وارد کنید تا خیلی زود خروجی‌های دقیق و منحصر به فرد در اختیار شما قرار گیرد. البته در برخی مواقع، گوگل بارد نمی‌تواند اطلاعات برخی از سایت‌ها را بخزد. به همین دلیل ممکن است نتایج ساختگی و غیر مرتبط به شما ارائه دهد.

· سئو

گوگل بارد حتی برای سئو سایت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهینه‌سازی داخل صفحه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه شما قرار گیرد. زیرا سنگ بنای هر استراتژی موفق سئو می‌باشد. این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا با کمترین تلاش به نتایج بهتری برسید. زیرا به صورت اختصاصی توسط توسعه دهندگان گوگل طراحی شده است. بنابراین از تمام استانداردهای گوگل خبر دارد و به شما کمک می‌کند سایت خود را به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل کنید. کافی است از نرم‌افزار بخواهید صفحه شما را با هدف بهینه سازی در فهرست نتایج جستجو تجزیه و تحلیل کند.

· استراتژی تجزیه و تحلیل وب

کافی است یک اعلان تجزیه و تحلیل در اختیار نرم‌افزار قرار دهید تا تمامی بخش‌های سایت شما را مورد بررسی قرار دهد. این ابزار می‌تواند پیشنهادهای روشنفکرانه و دقیقی برای بهینه‌سازی سطح در سایت ارائه دهد. به عنوان مثال اگر قصد دارید فرایند بهینه‌سازی را با هدف بهبود ارتقا رتبه برای یک کلمه کلیدی خاص انجام دهید، کافی است طبق دستور زیر عمل کنید:

بهینه سازی صفحه (آدرس سایت) برای کلمه کلیدی( کلمه را وارد کنید) با هدف افزایش رتبه صفحه در SERP) + ) تجزیه و تحلیل در این حالت، نرم‌افزار بخش‌های مختلفی را مورد بررسی قرار خواهد داد. به عنوان مثال ممکن است عناوین، توضیحات، برچسب صفحه محتوا و مسائلی مانند این را ارزیابی کند. در ادامه روش نوشتن توضیحات متا یا تگ هدر با کمک این نرم‌افزار را برای شما بیان می‌کنیم:

طریقه نوشتن توضیحات متا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهینه‌سازی صفحه، نوشتن توضیحات متا است. توضیحات متا متن کوتاهی است که در زیر آدرس url)) قرار می‌گیرد و با هدف متقاعد ساختن کاربران جهت کلیک روی لینک صفحه نوشته می‌شود. گوگل بارد می‌تواند پیشنهادهای خلاقانه و جذابی به شما ارائه دهد. به عنوان مثال جملاتی را انتخاب می‌کند که حاوی تعداد کلمه کلیدی مناسب هستند. استفاده از کلمه کلیدی هنگام نوشتن توضیحات متا اهمیت بسیار زیادی دارد.

زیرا آنچه که باعث جذب کاربران می‌شود، کلمه کلیدی است. برای نوشتن توضیحات متا با کمک این ابزار هوش مصنوعی، می‌توانید طبق دستور زیر عمل کنید: درخواست: «یک عنوان و توضیحات متا جذاب برای سایت ( آدرس صفحه) بهینه شده برای کلمه کلیدی (کلمه کلیدی را وارد کنید) با هدف افزایش رتبه صفحه درفهرست نتایج جستجوایجاد کن! عنوان نباید بیشتر از 60 کاراکتر باشد. توضیحات متا نباید بیش از 160 کاراکتر باشد.»

· استراتژی تگ هدر

گوگل بارد قادر است برچسب‌های هدر سایت شما را ارزیابی کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب کند. کافی است از این نرم‌افزار بخواهید تا برای انتخاب برچسب هدر به شما ایده دهد. برچسب هدر اهمیت بسیار زیادی برای سایت دارد. زیرا به جذب کاربران جدید کمک می‌کند. برای ثبت این درخواست در نرم‌افزار، می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید:

درخواست : «تجزیه و تحلیل تگ سرصفحه به صورت دقیق برای سایت ( آدرسصفحه را وارد کنید) و کلمه کلیدی (کلمه کلیدی را وارد کنید) با هدف افزایش رتبه صفحه در فهرست نتایج جستجوایجاد کن»

· تجزیه و تحلیل رقابتی

اگر برای بررسی عملکرد سایر رقبا با مشکل مواجه هستید، کافی است از گوگل بارد کمک بگیرید. این نرم‌افزار قادر است در هزارتوی گوگل جستجو ‌کرده و سایت‌های رقیب را مورد بررسی قرار دهد. به این ترتیب، بهترین استراتژی‌ها را با توجه به عملکرد رقبا به شما پیشنهاد خواهد داد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن، شناسایی رقبای حرفه‌ای است. یعنی سایت‌هایی که در بالای فهرست نتایج جستجو قرار دارند را بررسی می‌کند. سپس استراتژی‌های این سایت‌ها، بک لینک‌ها و شکاف محتوا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

· استراتژی بررسی رقبا

اولین قدم برای موفقیت در فهرست نتایج جستجو، بررسی عملکرد رقبا است. رقبا صفحاتی هستند که از کلمات کلیدی مشابه شما استفاده می‌کنند. البته منظور این نیست که کلمات کلیدی این سایت‌ها کاملاً مشابه کلمات کلیدی سایت شما هستند. گوگل بارد از کلمات کلیدی مورد نظر شما برای تجزیه و تحلیل و پیدا کردن سایت‌های رقیب استفاده می‌کند. می‌توانید برای شناسایی رقبا از دستور زیر استفاده کنید:

دستور: «رقبای برتر سئو برای وب‌سایت ( آدرس صفحه) را برای کلمات کلیدی (کلمات کلیدی را وارد کنید) شناسایی کن.»

· استراتژی تجزیه و تحلیل رقبا

بعد از اینکه رقبای خود را شناسایی کردید، می‌توانید استراتژی سایت‌های رقیب را مورد بررسی قرار دهید.‌ گوگل بارد اطلاعاتی مثل پست وبلاگ، مقالات و صفحات فرود سایت‌های رقیب را ارزیابی می‌کند. این اطلاعات به شما نشان می‌دهند که سایت‌های رقیب از چه کلمه کلیدی استفاده کرده‌اند. برای بررسی و تجزیه تحلیل سایت‌های رقیب با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید از دو روش استفاده کنید.

روش اول این است که تحقیق را به صورت جداگانه برای یک کلمه کلیدی انجام دهید. روش دوم این است که فرایند جستجو را برای چندین کلمه کلیدی انجام دهید. برای انجام این جستجوها می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید:

درخواست برای یک کلمه کلیدی: « سایت (آدرسسایت رقیب) را به‌ عنوان رقیب من برای کلمه کلیدی ( کلمه کلیدی را وارد کنید) تجزیه و تحلیل کن و اطلاعاتی در مورد استفاده از کلمه کلیدی، ساختار محتوا، شکاف‌های محتوا و سایر اطلاعات ارائه بده.»

درخواست برای چند کلمه کلیدی: «محتوای رقبای من را برای کلمات کلیدی ( کلمات کلیدی را وارد کنید) تجزیه و تحلیل کن و اطلاعاتی در مورد استفاده از کلمه کلیدی، ساختار محتوا، شکاف‌های محتوا و سایر مطالب مرتبط ارائه بده.»

· سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اکثر سئوکاران باید به آن توجه کنند. اگر سئو تکنیکال را نادیده بگیرید، به مرور زمان باعث تضعیف سایت خواهد شد. اخیراً ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت جی بی تی، به افزونه‌هایی مجهز شده‌اند که به بهینه‌سازی سئو فنی کمک می‌کند. به عنوان مثال می‌توان از این ابزارها برای شناسایی لینک شکسته و محتوای تکراری استفاده کرد.

قابلیت‌های گوگل برای بررسی سئو فنی نیز در حال تکامل است و هنوز کاملاً اصلاح نشده است. در حال حاضر، این نرم‌افزار می‌تواند از دانش فعلی خود برای بررسی سرعت بارگذاری صفحه، پیوندهای شکسته و محتوای تکراری استفاده کند. البته همانطور که گفته شد، ویژگی‌های این نرم‌افزار برای بررسی سئو تکنیکال باید ارتقا پیدا کنند.

در برخی درخواست‌ها، نرم‌افزار گوگل بارد ادعا کرد که به ابزارهای سئو پولی مثل سمروش دسترسی دارد و از این طریق سئو فنی را مورد بررسی قرار می‌دهد. البته این ادعاها باید بیشتر ارزیابی شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از استراتژی‌های فعلی خود برای سئو فنی استفاده کنید و صرفاً برای کسب اطلاعات بیشتر با گوگل بارد مشورت کنید.

سخن پایانی

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تغییر همه چیز هستند. این ابزارها به مرور زمان به همه صنایع راه پیدا می‌کنند و عملکرد آن‌ها را تغییر می‌دهند. در حال حاضر، می‌توان از این نرم‌افزارها برای بهینه‌سازی سایت و موفقیت صفحه استفاده کرد. اگرچه نرم‌افزارهایی مانند چت جی بی تی در مرکز توجه قرار گرفته‌اند، اما نباید ویژگی‌ها و خدمات بی‌نظیر گوگل بارد را نادیده گرفت. گوگل بارد اطلاعات کافی درباره الگوریتم‌های گوگل دارد و به شما کمک می‌کند.

از استراتژی‌های بهتری برای بهبود رتبه‌بندی صفحه استفاده کنید. با این حال، باید توجه داشته باشید که این ابزار هوش مصنوعی یک فناوری نوظهور است. به همین دلیل باید صبر کنید تا ویژگی‌های آن کاملاً اصلاح شوند و تکامل پیدا کنند. گوگل بارد مانند هر ابزار دیگری در مراحل اولیه قرار دارد و باید آزمایش‌های بیشتری روی آن انجام شود. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره دانلود هوش مصنوعی گوگل و نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالب سایت سئوکار را مطالعه کنید.