پادکست صوتی

گوگل دیسکاور چیست

Google Discover ابزار مفیدی است که می تواند به افزایش قابل توجه ترافیک وب سایت شما کمک کند.Google Discover در 24 سپتامبر 2018 به عنوان یک نسخه به روز شده از Google Feed معرفی شد (که یک سال پس از معرفی با Google Discover جایگزین شد). گوگل تصمیم گرفت ویژگی فید گوگل را به عنوان Discover تغییر نام دهد زیرا نام جدید با هدفش که کشف محتوای جالب و مرتبط به کاربرانش است، مناسب تر بود. Google Discover بسیار کاربرپسند است و علی رغم داشتن ویژگی هایی مشابه Google Feed، به روز رسانی های منحصر به فردی دارد.Google Discover به شما کمک می کند با چیزهایی رو به رو شوید که حتی شروع به جستجوی آن ها نکرده‌اید! در ادامه با ما همراه باشید تا با این ویژگی گوگل بیشتر آشنا شوید.

Google Discover (گوگل دیسکاور) چیست ؟

Google Discover یکی از جدیدترین و به روزترین نسخه های گوگل است. روش کار Google Discover به شکلی متنوع از روش سنتی است و برای کاربران بسیار جالب توجه بوده است. روش جستجوی سنتی گوگل، کاربران را ملزم می کرد تا درخواست را به صورت دستی وارد کنند. اما Google Discover رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است و رفتار کاربران را پیش بینی می کند و کاملاً بر اساس علایق اولیه کاربران است. به عبارت دیگر، Google Discover محتوایی را به کاربر توصیه می کند که سیستم های خودکار گوگل معتقدند بهترین انطباق را با علایق کاربر دارد. این فرایند کشف محتوای تازه و جالب، که با نیازهای شما شخصی سازی شده است، افراد را به مصرف بیشتر محتوای تشویق می کند.

سئو محتوا برای Google Discover

از سال 2018، Google Discover تأثیر قابل توجهی بر دنیای اجتماعی داشته است. Google Discover جدیدترین عضو خانواده گوگل است و سئو محتوا برای آن، امری بدیهی است. اکا چگونه محتوا را برای Google Discover بهینه سازی کنیم؟ اکنون که می دانید Google Discover چیست، بیایید تاکتیک های مختلفی که بازاریابان و ناشران محتوا می توانند برای سئو از آن استفاده کنند را مورد بررسی قرار دهیم:

1. محتوا و وب سایت مناسب برای موبایل

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که Google Discover روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند و فقط در تبلت ها و گوشی های هوشمند موجود است. بنابراین از نظر تئوری، تمام ترافیکی که از Google Discover دریافت می کنید از دستگاه های تلفن همراه می آید. گوگل سال هاست که بر ترافیک موبایل تاکید کرده است. ترافیک موبایل به یک جنبه حیاتی از بازاریابی اینترنتی و ترافیک تبدیل شده است و حتی از ترافیک دسکتاپ نیز پیشی گرفته است. با توجه به اینکه تقریباً 100 درصد از ترافیک Google Discover از دستگاه های تلفن همراه می آید، منطقی است که وب سایت هایی که سازگار با تلفن همراه نیستند یا به راحتی در دسترس و قابل پیمایش برای کاربران تلفن همراه نیستند، رتبه بندی نشوند. در اینجا چند نکته برای کمک به سئو سایت و محتوا برای دستگاه های تلفن همراه آورده ایم:

  • مطمئن شوید که وب سایت شما عاری از تبلیغات مزاحم و پاپ آپ است.
  • مطمئن شوید که وب سایت شما عاری از شلوغی است. به دلیل کوچکتر بودن صفحه نمایش تلفن همراه، اغلب رویکرد طراحی مینیمالیستی ترجیح داده می شود.
  • محتوای وب سایت شما باید به راحتی در صفحه نمایش های کوچک تر قابل خواندن باشد.
  • ناوبری وب سایت می تواند یک چالش در دستگاه های تلفن همراه باشد بنابراین هنگام طراحی وب سایت خود برای موبایل، به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
  • ساختار محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که بازدیدکنندگان مجبور نباشند چندین بار به پایین اسکرول کنند تا مهم ترین اطلاعات را دریافت کنند.
  • کاربران موبایل عموماً در حال حرکت هستند و می خواهند اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن مصرف کنند. بنابراین، مهم است که سایت شما در عرض چند ثانیه بارگذاری شود. بررسی کنید که وب سایت شما چقدر طول می کشد تا بارگذاری شود و آن را تا جای مناسبی بهبود بخشید.

2. انواع محتوا

Google Discover مرتباً محتوای متنوعی را ارائه می دهد. بنابراین اگر می خواهید محتوای خود را در Discover رتبه بندی کنید، بهتر است نوع محتوایی را که می توان به نمایش گذاشت، بدانید. برای مثال بعید است که مطالعات موردی، کاغذهای سفید و PDF در فید Discover نمایش داده شوند. از سوی دیگر مقالات چگونه، محتوای خبری و ویدیوها بیشتر به نمایش گذاشته می شوند. بنابراین استراتژی محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

3. فیلم ها

بسته به ترجیحات مخاطب هدف و جایگاه شما، ممکن است نیاز به ایجاد ویدیوهای بیشتری داشته باشید. همانطور که در مثال بالا می بینید، Google Discover محتوای مبتنی بر متن و همچنین ویدیوها را در فید رتبه بندی می کند. بدیهی است که یک ویدیو برای آموزش گیتار مناسب تر از یک پست وبلاگ برای آموزش گیتار است. شناخت محتوای خود، مخاطبان و مناسب ترین رسانه برای انتقال اطلاعات، کلید اصلی تولید محتوا مناسب است.

4. سئو تصاویر

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین عوامل در رتبه بندی Google Discover و گرفتن CTR بالا، استفاده از تصاویر باکیفیت در محتوا است. گوگل توصیه می کند که از تصاویر بزرگتر به جای تصاویر کوچکتر استفاده کنید. به گفته گوگل، تولیدکنندگان محتوا و ناشرانی که از تصاویر بزرگ به جای تصاویر کوچک استفاده می کنند، 5 درصد را تجربه می کنند. گوگل استفاده از تصاویری با عرض حداقل 1200 پیکسل را توصیه می کند. ممکن است لازم باشد تصاویر بزرگ در نتایج Discover فعال شوند. می توانید با استفاده از AMP، اطمینان حاصل کنید که گوگل حق نمایش تصاویر شما را به کاربران دارد.

5. ارتباط محتوا و الگوریتم Google Discover

اگر هدف شما رتبه بندی در Discover باشد، درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نوع محتوایی را می خواهند، می تواند بسیار مفید باشد. به هر حال، ارتباط محتوا یکی از جنبه های جدایی ناپذیر Google Discover است. شما با درک اینکه مخاطبان هدف شما "چه کسانی هستند" و "چه چیزی را می خواهند" شروع می کنید. برای بهبود این درک، با شخصیت خریدار شروع کنید. همچنین می توانید گزارش های رفتار و مخاطبان Google Analytics خود را مورد بررسی قرار دهید تا درباره ی مخاطبان خود و نحوه تعامل آن ها با محتوایتان بیشتر مطلع شوید.

نتیجه گیری

اگرچه ممکن است Google Discover منبع اصلی ترافیک شما نباشد، اما ممکن است به خوبی تلاش های تولید ترافیک شما را تکمیل کند. تقریباً همه روش های تولید ترافیک به یک مبدا نیاز دارند (که معمولاً یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی است که کاربر جستجو می کند). اما Discover متفاوت است و نیازی به منشأ ندارد. Google Discover به جای تکیه بر کاربر برای شروع پرس و جو، محتوای جالب و مرتبطی را ارائه می کند که با علایق و ترجیحات کاربر همخوانی دارد.

Google Discover جدا از آوردن ترافیک اضافی به سایت شما، همچنین می تواند به شما کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان و محتوای وب سایت خود کشف کنید. این می تواند به شما کمک کند تا نوع محتوا و تصاویر محبوب در بین مخاطبان خود را شناسایی کنید و از محتواهایی که نرخ کلیک ( CTR) بالاتری دارند مطلع شوید. می توانید از این اطلاعات برای مهندسی معکوس و ایجاد محتوای بیشتر برای وب سایت خود استفاده کنید که نیازهای مخاطبان شما را به روشی مؤثرتر برآورده کند.

برگرفته از مقالات زیر
What is Google Discover?
EVERYTHING YOU NEED TO KNOW ABOUT GOOGLE DISCOVER IN 2022

سوالات متداول

google discover از چه پلتفرم هایی پشتیبانی می کند؟

در حال حاضر تنها از تلفن های همراه و تبلت ها پشتیبانی می کند.

google discover چه کاربردهایی دارد؟

جدا از آوردن ترافیک اضافی به سایت، به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان و محتوای وبسایت بدست آورید.

از اطلاعات بدست آمده از google discover چه کاری می توان انجام داد؟

می توانید از این اطلاعات با روش مهندسی معکوس و ایجاد محتوای بیشتر برای وب سایت استفاده کنید.