گوگل نیوز چیست؟

گوگل نیوز چیست؟ گوگل نیوز (Google News) یکی از سرویس های خبری گوگل است که امروزه بسیار مورد توجه قرار دارد. محتوای خبری در چندین محصول مختلف گوگل از جمله Google News، Google Search، YouTube، Google Assistant و Discover نشان داده می شوند. گوگل نیوز که یک سرویس خبری بسیار مهم است، اخبار متعددی را از سایت های معتبر منتشر می کند. بسیاری از سایت های خبری در تلاش هستند تا در رتبه بندی های این سرویس خبری قرار بگیرند.

امروزه جستجوی اخبار پیچیده شده است، و به‌روز ماندن با آخرین و بهترین شیوه‌ها در سئو اخبار بیش از هر زمان دیگری مهم است. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از روش های بهینه سازی سایت شما با گوگل نیوز را شرح دهیم.

الگوریتم گوگل نیوز

گوگل نیوز برای انتخاب مقالاتی که قرار است کاربران مشاهده کنند، از ویرایش گران انسانی استفاده نمی کند. گوگل نیوز برای شناسایی و سازمان دهی محتواهای خبری از الگوریتم های مختلف استفاده می کند. این الگوریتم ها، صدها عامل مختلف را در نظر می گیرند و از اخبار ناشران مورد اعتماد استفاده می کنند.

مرکز راهنمای ناشر گوگل نیوز می‌گوید که رتبه‌بندی در گوگل نیوز به‌طور الگوریتمی با توجه به این عوامل تعیین می‌شود:

  • مرتبط بودن محتوا
  • میزان اهمیت محتوا
  • اعتبار و صحت
  • به روز بودن خبر
  • محل
  • زبان

سئو محتوای خبری برای گوگل نیوز

یافتن کلمات کلیدی

اولین گام در سئو اخبار گوگل، یافتن 85 درصد از عبارات های جست و جوی خبری است که مردم احتمالاً از آنها استفاده می کنند.

می توانید در کنار تحقیقات خودتان و یافتن کلمات کلیدی مناسب، از ویژگی تکمیل خودکار (Autocomplete) در گوگل نیوز نیز استفاده کنید. برای مثال تکمیل خودکار عبارت "جمعه سیاه" می تواند به شما پیشنهاداتی دهد که مربوط به عبارت "جعبه سیاه" است و احتمالاً سایر افراد قبلاً جستجو کرده‌اند.

برای مثال وقتی در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ شروع به تایپ «جمعه سیاه» در گوگل نیوز کردم، تکمیل خودکار به من نشان داد که افراد دیگر «جمعه سیاه ۲۰۲۱»، «تبلیغات جمعه سیاه ۲۰۲۱»، «جمعه سیاه ۲۰۲۱ والمارت»، «تلویزیون جمعه سیاه» را جستجو می‌کنند. معاملات 2021، «فروش جمعه سیاه 2021»، «جمعه سیاه 2021 آمازون»، «بهترین خرید جمعه سیاه 2021»، «تاریخ جمعه سیاه 2021»، «هدف جمعه سیاه 2021» و «فیلم جمعه سیاه» را نیز سرچ کرده بودند.

عنوان را دقیق بنویسید

گوگل نیوز به شدت به عنوان صفحه برای تعیین رتبه تکیه می کند. روش های زیر می تواند به شما در انتخاب یک عنوان دقیق و صحیح کمک کند:

عناوین بهتر است بین 2 تا 22 کلمه باشند.

عنوان مقاله خود را در بالای بدنه ی مقاله و در جایی مشخص قرار دهید، مانند تگ <h1>.

عنوان صفحه خود را (در تگ <title> HTML) با عنوان مقاله خود (در تگ <h1>) تطبیق دهید.

تاریخ یا زمان را در عنوان مقاله وارد نکنید.

استفاده از عکس ها و فیلم ها

عکس ها و فیلم ها در بهینه سازی گوگل نیوز نقش ویژه ای دارند. امروزه اکثر ناشران خبر، از اهمیت افزودن عکس و تصویر به محتوای خود با خبر هستند. گوگل نیوز تصاویر مرتبط با محتوا را نمایش می دهد، اگرچه گاهی اوقات تصاویر مرتبط را با مقالاتی از منابع مختلف جفت می کند. در اینجا چند نکته برای افزایش احتمال قرار گرفتن تصاویر شما در گوگل نیوز آورده ایم:

  • از تصاویر مرتبط با داستان به جای لوگوها یا زیرنویس ها استفاده کنید.
  • از تگ‌های Schema.org یا og:image استفاده کنید تا مشخص کنید که می‌خواهید تصویر کوچک کنار مقاله شما باشد.
  • از پسوندهای استاندارد نام فایل، مانند jpg، jpeg، یا png استفاده کنید.
  • اندازه تصاویر باید حداقل 60 در 90 پیکسل باشد.
  • از تصاویری استفاده کنید که ابعاد معقولی دارند.
  • تصاویر خود را به صورت درون خطی فرمت کنید.
  • تصاویر خود را در نزدیکی عنوان مقاله ی خود قرار دهید.
  • عکس های خود را با زیرنویس های خوب برچسب گذاری کنید.
  • مطمئن شوید که فایل robots.txt یا متاتگ دسترسی گوگل نیوز به تصاویر شما را مسدود نمی کند.

محتوای ویدیویی نیز برای گوگل نیوز بسیار حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید گوگل نیوز در کانال یوتیوب شما کراول کند، حتماً محتوای ویدیوی یوتیوب خود را به گوگل نیوز ارسال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را از طریق برچسب <iframe> در مقالات یا فید خود جاسازی کنید. اگر ویدیوهای MP4 را ترجیح می‌دهید، مطمئن شوید که در مقاله‌های شما تعبیه شده یا در فید مقاله شما با برچسب‌های <RSS> رسانه گنجانده شده‌اند.

گوگل نیوز تعدادی دستورالعمل برای محتوای ویدیویی دارد. بنابراین، قبل از ارسال ویدیوی کانال یوتیوب خود به تیم آنها برای بررسی، این موارد را از خود بپرسید:

آیا ویدیوهای خبری شما اصلی هستند؟ تمام محتوای موجود در ویدیوهای شما، از جمله موسیقی، تصاویر و متن، باید متعلق به شما باشند یا با اجازه استفاده شوند. حق نسخه‌برداری (کپی رایت) برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و از دستورالعمل‌های DMCA پیروی می کند.

آیا ویدیوهای خبری شما محتوای مفیدی اضافه می کنند؟ مطمئن شوید که ویدیوهای کانال یوتیوب شما دارای عناوین مفید، توضیحات مرتبط و اطلاعات اولیه درباره سایت یا سازمان خبری شما هستند.

آیا ویدیوهای خبری شما با کیفیت و به روز هستند؟ ویدیوها باید صدا و تصاویر واضح داشته باشند تا کاربران، آن ها را به راحتی متوجه شوند. به علاوه، به روز بودن محتوای ویدیو شما نیز برای گوگل نیوز بسیار مهم است.

ذکر کردن تاریخ انتشار خبر

تاریخ انتشار نیز دارای اهمیت است. به یاد داشته باشید که تاریخ ها را بهتر است در عناوین ذکر نکنید.

لیانگ، مدیر SEO در تایمز نیز برای بهینه سازی گوگل نیوز شما، توصیه هایی می کند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • کلمات کلیدی در URL ها
  • افزودن لینک های داخلی مرتبط
  • اولویت بندی سرعت انتشار
  • تازه نگه داشتن اخبار
  • تأثیر گوگل نیوز را اندازه گیری کنید

اگر ناشر هستید، دو راه برای ردیابی عملکرد محتوایتان در گوگل نیوز وجود دارد.

اولین راه این است که از Google Analytics و ردیابی پیکسل ها برای اندازه گیری میزان خوانندگان محتوای خود در گوگل نیوز استفاده کنید. گوگل نیوز از ادغام با ویژگی های کلاسیک Analytics و Analytics 360 پشتیبانی می کند.

می‌توانید داده‌های مربوط به عملکرد خود را در داشبورد Google News Publisher Analytics مشاهده کنید. به طور پیش فرض، این داشبورد اجرایی، داده های زیر را با ویجت ها نمایش می دهد:

  • مقالات پربازدید
  • بخش های پربازدید
  • کاربران جدید
  • کاربران فعلی
  • کاربران بر اساس دستگاه
  • کاربران بر اساس کشور

راه دوم برای پیگیری نحوه عملکرد محتوای شما در Google News استفاده از NewzDash است. NewzDash، روندها را در زمان واقعی ردیابی می کند، در مورد رتبه بندی ها گزارش می دهد و توصیه های فوری SEO را به شما ارائه می دهد.

برای آن که سایت شما در داستان های برتر رتبه بندی داشته باشد، یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده از کلمات کلیدی در سرفصل‌ها است. برخلاف پیوندهای آبی ارگانیک استاندارد گوگل که عنصر <title> را به عنوان صفحه رتبه بندی نمایش می دهند، Top Stories عنوان <h1> را به عنوان اصلی صفحه نشان می دهد. بنابراین مهم است که روی سئو عنوان مقاله تمرکز کنید، مانند اطمینان از اینکه نام نهاد مورد نظر (شخص، مکان یا چیزی که در مورد آن نوشته می‌شود) به وضوح و در ابتدای عنوان ذکر شود.

سوالات متداول

گوگل نیوز چیست و چگونه کار می کند؟

Google News یک سرویس خبری کامپیوتری است که عناوین بیش از 50000 منبع خبری را در سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. داستان های مشابه را گروه بندی می کند و آنها را بر اساس علایق هر کاربر نمایش می دهد.

آیا باید برای گوگل نیوز پول پرداخت کنید؟

اگر قبلاً مشترک نسخه چاپی یک نشریه شده اید، می توانید واجد شرایط اشتراک دیجیتالی بدون هزینه در Google News باشید

آیا مردم از گوگل نیوز استفاده می کنند؟

هر ماه، مردم بیش از 24 میلیارد بار از نتایج جستجوی Google و Google News به وب‌سایت‌های ناشران کلیک می‌کنند. ترافیکی که ما به سایت های خبری ارسال می کنیم به ناشران کمک می کند تا خوانندگان خود را افزایش دهند