گوگل افزایش رتبه بندی سایت های HTTPS / SSL را آغاز نمود

گوگل رتبه بندی سایت های امن را افزایش می دهد

گوگل از افزایش رتبه بندی سایت های امن HTTPS / SSL خبر داد و گفت در نظر دارد با اضافه کردن یک گواهی کلید 2048 بیتی توسط مالکان وب سایت ها، رتبه آن ها را مقداری افزایش دهد.

گوگل گفت این مسئله باعث خواهد شد که مقداری تاثیر مثبت در افزایش رتبه بندی این گونه سایت ها اعمال شود. در حقیقت اضافه کردن این کلید در سایت های HTTPS / SLL باعث تاثیر در الگوریتم رتبه بندی گوگل خواهد شد البته شایان ذکر است این تاثیر به اندازه محتوای خوب برای وب سایت نخواهد بود. بر اساس آزمون هایی که گوگل انجام داده است تاثیر گذاری این مسئله را بطور کلی کمتر از 1 درصد دانست ولی گفت گوگل در نظر دارد مالکان وب سایت ها را تشویق کند که از HTTP به سمت HTTPS سوئیچ کنند و امنیت سایت های خود را افزایش دهند.

گوگل همچنین اعلام کرد بر اساس آزمایشاتی که در چند ماه گذشته روی HTTPS انجام داده است نتایج مثبتی را رتبه بندی این گونه سایت ها مشاهده نموده است.

چند ماه پیش Matt Cutts مدیر تیم webspam گوگل طی یک مصاحبه ای اعلام کرده بود که خیلی دوست دارد SSL به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی در نظر گرفته شود. حال پس از 5 ماه از این مصاحبه گوگل در حال تبدیل آن به یک واقعیت است.

نگرانی SEO با حرکت به سمت HTTPS

آیا شما در راستای اهداف SEO می بایست نگران سوئیچ کردن از HTTP به سمت HTTPS باشید؟ نه خیلی زیاد، این جوابی است که گوگل اعلام کرده است و گفته است که مدیران سایت ها فعلا تا چند سال خیالشان از بابت این مسئله راحت باشد. ولی شما احتیاج دارید تا قدمهای مناسبی را در جهت افزایش ترافیک سایت خود بردارید. گوگل وعده داده است که در این راستا اسناد بیشتری را منتشر نماید ولی در حال حاضر راهنمایی های زیر را فراهم نموده است:

  • تصمیم بگیرید که شما به چه نوع گواهی احتیاج دارید: Single، Multi Domain، wildcard certificate
  • استفاده از گواهی کلید 2048 بیتی
  • استفاده از آدرس های نسبی (Relative URLs) برای منابعی که در همان دامنه امن وجود دارند.
  • استفاده از پروتکل نسبی آدرس ها برای کل دامنه های دیگر
  • هیچ وقت سایت HTTPS خود را با استفاده از فایل robots.txt برای خزنده های موتورهای جستجو مسدود نکنید.
  • اجازه دهید تا آنجا که امکان دارد صفحات وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شاخص گذاری شود و یا بعبارتی دیگر از تگ noindex برای صفحات اجتناب کنید.

گوگل همچنین ابزار گوگل وبمستر خود را جهت اجرای بهتر روی سایت های HTTPS بروز رسانی کرده است.