کلمات پیشنهادی گوگل

کلمات پیشنهادی گوگل یا Google Suggest که در سال 2007 معرفی شد، طی چند سال به یکی از عناصر اصلی جستجوی گوگل تبدیل شده است. الگوریتم قدرتمند کلمات پیشنهادی گوگل، قادر است کلمات کلیدی مرتبط با کلمات تایپ شده را به کاربران پیشنهاد دهد. هنگامی که یک کاربر حروفی را در نوار جستجوی گوگل تایپ می کند، فرم داده ها را به سرورهای گوگل ارسال می شود که پیش بینی می کنند "پرس و جو چگونه ممکن است ادامه یابد". اغلب پیشنهادات بر اساس عباراتی مطرح می شوند که کاربران آن ها را در نوار جست و جوگر تایپ می کند. به طور متوسط، 3 تا 5 پیشنهاد برای کلمات کلیدی وجود دارد، اما گاهی اوقات ممکن است به بیش از این موارد نیز برسد. این سیستم باعث می شود تا کاربران، تجربه ی بسیار خوبی در فضای جست و جو داشته باشند و در زمان آن ها نیز صرفه جویی شود. در ادامه با سئوکار همراه باشید تا با این ویژگی گوگل، بیشتر آشنا شوید.

تکمیل خودکار گوگل Google Auto Complete چیست؟

Google Auto Complete یک ویژگی موتور جستجوی گوگل است که جستجوی کاربران را با اولین کلماتی که تایپ می کنند، پیش بینی می کند. کاربری که در فضای وب جست و جو می کند، می تواند روی هر کلمه کلیدی در لیست تکمیل خودکار (Auto Complete) کلیک کند و بلافاصله صفحه ی نتایج جست و جو را ببیند. کلمات پیشنهادی تکمیل خودکار گوگل، به کاربران کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی کنند.

چگونه از تکمیل خودکار گوگل استفاده کنم؟

برای استفاده از تکمیل خودکار گوگل، شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در نوار جستجوی گوگل کنید. گوگل به طور خودکار فهرستی از پیشنهاداتی را به شما میی دهد که افراد در ارتباط با کلمه ی کلیدی شما بسیار جست و جو کرده اند یا خودتان در گذشته از آن استفاده کرده اید و آن ها را جست و جو کرده اید.

چگونه تکمیل کلمات پیشنهادی گوگل و تکمیل خودکار را روشن کنم؟

نیازی نیست تا ویژگی تکیل خودکار گوگل را روشن کنید! کلمات پیشنهادی گوگل ، با موتور جستجوی گوگل به صورت خودکار انجام می شود.

عوامل متعددی می توانند بر ماهیت پیشنهادات ارائه شده تأثیر بگذارند

  • فرکانس جستجو: هر چه کلمه ای را بیشتر در گوگل تایپ کنید، بیشتر در کلمات پیشنهادی گوگل نمایش داده می شود.
  • تاریخچه جستجوی کاربر: گوگل می تواند پیشنهادات خود را بر اساس جستجوهای قبلی کاربر قرار دهد، به خصوص اگر کاربر با حساب گوگل خود وارد شده باشد.
  • مکان: پیشنهادات با توجه به موقعیت مکانی کاربر تنظیم می شوند. اگر الگوریتم های موتور جست و جو وزن بیشتری به نتایج محلی بدهد، برخی از عبارات جست و جو با حجم جستجوی جهانی پایین، حتی در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

این موارد، تنها برخی از مواردی هستند که کلمات پیشنهادی گوگل شما را می سازند.

آیا کلمات پیشنهادی گوگل تکمیل خودکار گوگل برای زبان های مختلف متفاوت است؟

کلمات پیشنهادی گوگل بر اساس زبانی انتخاب می شوند که کاربران به وسیله ی آن جستجوی می کنند. با هر زبانی که تایپ کنید، با همان زبان به شما کلماتی پیشنهاد می شود. برای مثال اگر زبان پیش فرض خود را انگلیسی تنظیم کنید و با انگلیسی در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید، پیش بینی های انگلیسی به شما نشان داده می شود. با این حال، اگر زبان های دیگری را اضافه کنید (مثلاً آلمانی و فرانسوی)، پیش بینی هایی در آن زبان ها نیز به شما نشان داده می شود.

آیا سابقه جستجوی شما بر کلمات پیشنهادی گوگل تأثیر می گذارد؟

گوگل هنگام نمایش پیش بینی ها، سابقه جستجوی شما را نیز در نظر می گیرد. اگر کلمات پیشنهادی گوگل شما در کنار خود گزینه ی «حذف» دارند (یعنی علامت «X» در سمت راست آن ها نشان داده می شود)، بدانید که این یک پیش بینی بر اساس سابقه ی جستجوی شما است.

دستورالعمل های تکمیل خودکار گوگل چیست؟

همه عبارت های جست و جو برای نمایش به عنوان پیش بینی مناسب تلقی نمی شوند. پیش بینی های زیر، برخلاف خط‌ مشی تکمیل خودکار گوگل هستند و در کلمات پیشنهادی گوگل به شما نمایش داده نمی شوند:

    کلمات خشونت آمیز
  • زبان جنسی صریح، مبتذل یا توهین آمیز (اگرچه اصطلاحات پزشکی و علمی مجاز است)
  • هر چیزی که مربوط به سخنان مشوق تنفر یا تأیید اعمال تنفرآمیز باشد
  • اطلاعات یا اصطلاحات حساس در مورد افرادی که نام آن ها را تایپ می کنید
  • پیش‌بینی‌های خطرناک، به معنای جست و جو برای چیزهایی که می‌توانند به افراد یا حیوانات آسیب جدی وارد کنند

گوگل اعتراف می‌کند که اگرچه تمام تلاش خود را برای حذف پیش بینی های نامناسب انجام می دهند، اما همیشه نمی تواند آن را درست تشخیص دهد بنابراین راهی برای گزارش یک پیش بینی نیز ارائه می کنند.

چگونه می توان از تکمیل خودکار و کلمات پیشنهادی گوگل برای سئو استفاده کرد؟

قبل از شروع به تجزیه و تحلیل کلمات پیشنهادی گوگل برای سئو، انجام این سه کار ضروری است:

  • از گوگل خارج شوید یا از حالت ناشناس استفاده کنید تا مطمئن شوید که سابقه جست و جوی شما بر پیش بینی هایی که دریافت می کنید اثر نمی گذارد.
  • اگر در مکانی متفاوت از مخاطبان هدف خود مستقر هستید از VPN استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر در ایران هستید، اما روی افرادی در ترکیه تمرکز می کنید، از VPN استفاده کنید تا به نظر برسد که در ترکیه هستید. زیرا شما می خواهید تا پیش بینی هایی را مشاهده کنید که مربوط به افرادی است که در ترکیه قرار دارند.
  • تنظیمات زبان خود را طوری تنظیم کنید که مشابه تنظیمات زبانی باشد که افراد مخاطب هدف شما استفاده می کنند. این پارامترها به شما کمک می‌کنند تا پیش بینی هایی مشابه با پیش بینی هایی که به مخاطبان هدف نشان داده می شوند، ببینید.

کلمات پیشنهادی گوگل و کمک به شما

کلمات پیشنهادی گوگل می توانند به شما در موارد زیر کمک کنند:

نمایش دسته بندی ها: برای مثال اگر «کفش های زنانه» را در گوگل جست و جو می کنید، موتور جست و جو ممکن است پیشنهاد کند: «کفش های زنانه در نزدیکی من»، «کفش های زنانه ی مد» و «کفش های زنانه ی تک سایز». این بدان معناست که مردم اغلب کفش های مد و اندازه آن را جست و جو می کنند، بنابراین این دسته بندی ها را بهتر است در وب سایت خود لحاظ کنید.

برندهای محبوب را کشف کنید: برای مثال جستجوی «کفش های تنیس زنانه» به شما می‌گوید که کاربران کدام برندها را بیشتر جست و جو می کنند، از جمله آدیداس و نایک. این ها مارک هایی هستند که مخاطبان شما احتمالا خریداری می کنند.

برای صفحه پرسش‌های متداول خود ایده بگیرید: جستجوی «آیا کفش های زنانه…» فهرستی از سؤالاتی را ارائه می کند که اغلب مردم می پرسند. از این پرسش ها می توانید در صفحه پرسش‌های متداول وب سایت خود استفاده کنید.

از طریق کلمات پیشنهادی گوگل، برای محتوای خود الهام بگیرید

تکمیل خودکار گوگل، جست و جو هایی را که افراد به طور مرتب انجام می دهند، مشخص می کند. قرار دادن هر یک از این اصطلاحات یا عبارات، باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود. (البته اگر محتوای شما خوب باشد اینطور خواهد شد!). برای مثال می توانید قبل یا بعد از عبارت کلیدی اصلی خود، کلمات سوالیِ "چه کسی، چه چیزی، کجا، چگونه و چرا" را بگذارید و ببینید گوگل چه پیشنهادی به شما می دهد. با این کار می توانید ایده های بسیاری را برای تنظیم موضوع محتوای خود به دست آورید.