مدیر تیم web spam گوگل در یکی از مصاحبه های خود که به تازگی منتشر شده است چند راهنمایی سریع جهت اجتناب از خرید نام دامنه هایی که قبلا در اسپم قرار گرفته و نابود شده اند را ارائه نمود.

در این مصاحبه یکی از مالکین سایت ها که یک دامنه بد را خریداری نموده بود از Matt Cutts پرسید:

چگونه می توان بررسی کرد که یک دامنه قبلا در گوگل دچار مشکل شده است؟ من به تازگی بصورت ناشناخته نام دامنه ای را خریداری کرده ام که جز سایت های اسپم شاخص گذاری شده است، حال چطور می توانم آن را از لیست سایت های اسپم خارج کنم؟

Cutts در اولین پیشنهاد خود گفت ابتدا نام سایت خود را در لیست سایت های spam جستجو کنید اگر هیج نتیجه ای وجود نداشت، مشکل خاصی وجود ندارد در غیر اینصورت این یک نشانه بد است.

Cutts همچنین پیشنهاد کرد که نام دامنه خود را بدون پسوند و با پسوند در موتور جستجوی گوگل، جستجو نمایید و اعتبار نتایج بدست آمده را بدقت بررسی نمایید.

منبع دیگری که Cutts پیشنهاد داد Archive.org بود که در آنجا شما می توانید نسخه های قبلی یک وب سایت را مشاهده نموده و بررسی نمایید که آیا این سایت قبلا حاوی اسپم بوده است یا خیر.

Cutts همچنین پیشنهاد کرد اگر شما یک سایت را از مالک آن خریداری می نمایید ترافیک آن را توسط ابزار Google Analytic بررسی نمایید و جزئیات بیشتری را توسط این ابزار دریافت خواهید کرد.

بطور کلی می توان گفت راه کارهای سریعی که بتوان تشخیص داد یک دامنه قبلا در اسپم قرار گرفته است یا خیر، جستجو در لیست سایت های اسپم، جستجوی نام دامنه بهمراه پسوند و بدون پسوند و چستجو در Archive.org است.

سئوکار همچنین پیشنهاد می کند با مراجعه به سایت Alexa می توانید در صورتی که یک وب سایت فعالیت یا لینکی داشته باشد را مشاهده فرمایید.