موفقیت در سئو

موفقیت در سئو چقدر طول می کشد؟ این سوالی است که شاید ذهن بسیاری از صاحبان وب سایت ها را به خود مشغول کرده است. خود گوگل اعلام کرده است که 4 تا 12 ماه طول می کشد تا یک مشاور بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به موفقیت قابل توجهی در جستجو دست یابد. اما متغیرهای زیادی وجود دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. هنگام پاسخ دادن به اینکه سئو چقدر طول می کشد، نمی توان یک دوره زمانی ارائه داد که برای همه وب سایت ها و همه جا اعمال شود. اما با داشتن استراتژی مناسب، احتمالاً می توانید ظرف 6 تا 12 ماه انجام دهید.

منظور ما از نتایج سئو چیست؟

اینکه «نتایج خوب» چگونه به نظر می رسد به کسب و کار، وب سایت و اهداف بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد شما بستگی دارد. به طور کلی، نتایج سئو به معنای افزایش قابل اندازه‌گیری ترافیک، سرنخ یا تبدیل است. هر راهنمای خدمات سئو به شما می گوید که عوامل زیادی وجود دارند که می توانند بر مدت زمانی که سئو طول می کشد تا یک بازگشت سرمایه (ROI) خوب را نشان دهد، تأثیر بگذارد. در اینجا چند مورد از مهم ترین عوامل موفقیت در سئو را آورده ایم:

  • قدمت و اعتبار یک وب سایت
  • بک لینک ها
  • خطاها، مشکلات هاست و جریمه ها
  • طراحی، ساختار و معماری مناسب سئو (موتورهای جستجو)
  • کلمات کلیدی و رقبا
  • استراتژی محتوا
  • بودجه

اما بیایید بیشتر به این عوامل بپردازیم.

قدمت و اعتبار وب سایت

تاریخچه وب سایت شما چیست؟ دامنه چند ساله است؟ مت کاتس، مهندس سابق گوگل، قبلا ادعا کرده بود که سن دامنه ارتباط چندانی با روند رتبه بندی ندارد. با این حال، مطالعات موردی اخیر نشان می دهد که این درست نیست و در واقع دامنه های قدیمی تر از دامنه های جدید تر سریع تر از تلاش های سئو سود می برند. اما اگر وب سایت شما جدید است، نترسید! باید این را بدانید که به هر حال باید زمانی بگذرد تا وب سایت شما دارای ترافیک ارگانیک مناسب بالایی شود و در صفحات اول قرار گیرد.

بک لینک ها

بک لینک ها در کنار محتوا یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند. بک لینک ها به موفقیت در سئو بسیار کمک می کنند. بک لینک ها را به عنوان رای اعتماد از وب سایت های خارجی در نظر بگیرید. آن ها به گوگل نشان می دهند که وب سایت شما یک مرجع قابل اعتماد است و می توانند وب سایت شما را در صفحه جستجو شارژ کنند. هرچه نمایه بک لینک سایت شما بهتر باشد، کار سئوی شما سریع تر نتیجه می دهد. اما نکته مهم اینجاست: شما نمی توانید در این فرایند عجله کنید. هیچ میانبری برای کسب لینک های با کیفیت وجود ندارد و اگر از راه های خارج از قوانین گوگل استفاده کنید، به شدت جریمه خواهید شد و وضعیتی بدتر از زمانی که شروع کردید خواهید داشت. برای به دست آوردن بک لینک، زمان و تلاش لازم است. از این گذشته، برای اینکه سئو کار کند، باید محتوای باورنکردنی ایجاد کنید که دیگران بخواهند به آن لینک دهند.

خطاها، مسائل میزبانی و جریمه ها

حتی اگر دامنه ایجاد شده ای داشته باشید، به طور خودکار نتایج سریع تری را از استراتژی سئو خود مشاهده نخواهید کرد. تاریخچه ی وب سایت شما نیز نقش دارد. آیا دامنه شما قبلاً تحت تأثیر جریمه یا به روز رسانی الگوریتم اصلی قرار گرفته است؟ آیا سئوکاران قبلی کارهایی را انجام داده اند که مغایر با دستورالعمل های وب مستر گوگل باشد؟ اگر این طور است، شروع به ساختن تصویری از تاریخچه سایت خود کنید. دو راه آسان برای مشاهده تاریخچه سایت شما وجود دارد:

1. کنسول جستجوی گوگل

2. ابزار تحقیق ارگانیک SEMrush

طراحی، ساختار و معماری مناسب موتورهای جستجو

عامل بعدی که موفقیت در سئو تاثیر می گذارد، طراحی و ساختار وب سایت شما است. مهمترین چیز این است که تجربه کاربری را در درجه اول قرار دهید. این همان کاری است که گوگل از شما می خواهد. گوگل نمی خواهد شما وب سایتی برای کامپیوتر طراحی کنید! گوگل می خواهد که شما کاربران را از تمامی جهات در وهله ی اول قرار دهید. به همین دلیل است که الگوریتم های گوگل برای پاداش دادن به وب سایت هایی طراحی شده اند که تجربه کاربری روان و آسانی را ارائه می دهند.

وب سایت هایی که در سئو رتبه بالایی دارند، دارای این ویژگی ها هستند:

  • پیمایش آسان: خزیدن را برای انواع موتور جستجو آسان کنید و بازدیدکنندگان خود را به سرعت آنچه را که می خواهند پیدا کنند.
  • سازگار با موبایل: گوگل رتبه وب سایت های سازگار با موبایل را افزایش می دهد که باعث کاهش دید وب سایت های غیر ریسپانسیو می شود.
  • سریع: وب سایت هایی که سریع بارگذاری می شوند. وب سایت شما چقدر طول می کشد تا بارگذاری شود؟ سرعت وب سایت های خود را با استفاده از ابزار رایگان Google PageSpeed ​​Insights تست کنید.

کلمات کلیدی و رقابت

برای چه کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید؟ همه کلمات کلیدی برابر نیستند. بسته به نوع کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید، می توانید رتبه نسبتاً بالایی را شروع کنید یا تا سه سال صبر کنید تا نتایج را ببینید. حالا این همان چیزی است که ما به آن بازی طولانی می گوییم! برخی از کلمات کلیدی سئو هزاران و حتی صدها هزار جستجوی ماهانه دارند. برخی دیگر دقیق تر هستند و حدود 30 بار در ماه در گوگل جستجو می شوند. طبق یک مطالعه توسط Ahrefs، تنها 0.3٪ از وب سایت ها در سال اول در بین 10 نتیجه برتر برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی ماهانه بیش از 50000، رتبه بندی می شوند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که وب سایت خود را برای کلمات کلیدی که مشتریان شما واقعاً جستجو می کنند بهینه سازی می کنید. کلمات کلیدی، یکی از مهم ترین دلایل موفقیت در سئو هستند.

استراتژی محتوا

محتوا همچنان یکی از 3 فاکتور برتر رتبه بندی گوگل و از دلایل مهم موفقیت در سئو است. به یاد داشته باشید، هدف گوگل این است که بهترین نتایج را برای یک عبارت جستجوی معین نشان دهد. این بدان معناست که بازاریابی محتوای ضعیف با رتبه های بالا پاداش نمی گیرد. استراتژی شما باید محتوای عالی سئو را در اولویت قرار دهد. یعنی محتوایی که با کلمات کلیدی شما مرتبط است و با هدف جستجوگر مطابقت دارد. زمانی را صرف شناسایی آنچه در حال حاضر رتبه بندی می کند و چگونگی ایجاد چیزی بهتر و پر کردن شکاف هایی که جستجوگران شما به دنبال آن هستند، اختصاص دهید. اگر به محتوای ضعیف یا متوسط ​​رضایت می دهید، انتظار نداشته باشید که به نتایج سریع سئو برسید. شما برای موفقیت، به یک استراتژی بازاریابی محتوای متفکرانه و باکیفیت نیاز دارید تا به وب سایت شما کمک کند تا سریع تر رتبه بندی کند و ترافیک ارگانیک با کیفیتی را به ارمغان بیاورد.

بودجه

ما در مورد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک صحبت نمی کنیم، پس چرا بودجه بر نتایج سئو شما تأثیر می گذارد؟ هر چه بودجه بیشتری بتوانید در کمپین سئوی خود سرمایه گذاری کنید، تاکتیک های بیشتری می توانید انجام دهید که بازگشت سرمایه شما را تسریع می کند. شما با بودجه نمی توانید تاریخچه سایت، رقابت و آخرین تغییرات الگوریتم گوگل را کنترل کنید. اما می توانید منابعی را که به خدمات سئوی شما تخصیص داده می شود کنترل کنید. با منابع بیشتر، می توانید محتوای منظم تر و با کیفیت تری تولید کنید که این فرصت را به شما می دهد تا از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید، بک لینک کسب کنید و رتبه خود را بهبود بخشید.

برگرفته از مقالات زیر
How Long Does SEO Take to Deliver Real Results?

سوالات متداول

گوگل چه زمانی را برای موفقیت در سئو اعلام کرده است؟

زمان اعلامی گوگل در شرایط عادی 4 الی 12 ماه است.

آیا قدمت سایت در سئو تاثیرگذار است؟

بله. سایت های با قدمت دامنه زیاد معمولا اعتبار بیشتری را دریافت می کنند و در نهایت سئو بهتری خواهند داشت.

آیا بودجه در سئو تاثیرگذار است؟

بله به هرااندازه که بودجه بیشتر را صرف کمپین های سئو کنید، تاکیتک های بهتری را میتوانید پیاده کنید.