بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل آرزوی هر کسب و کار

تنها مشکلی که در بهبود رتبه گوگل وجود دارد این است که الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند و هیچ شخصی دوست ندارد که توسط گوگل جریمه شود. الگوریتم های گوگل طی چند سال اخیر تغییرات بسیاری کرده اند از این رو همیشه می بایست اطلاعات شما بروز باشد زیر ممکن است برخی مواقع یک اشتباه باعث جریمه شدن وب سایت شما توسط گوگل شود.

اگر شما می خواهید ترافیک طبیعی به سمت سایت خود هدایت کنید و بطوری که توسط گوگل جریمه نشوید، پس این مقاله را دنبال نمایید. این مهم است که بدانید تمام الگوریتم های گوگل این ماموریت را دارند که بتوانند کل اطلاعات جهان را تقسیم بندی نمایند و در اختیار همگان قرار دهند.

جهت بهبود رتبه گوگل، محتوای وب سایت شما می بایست در راستای ماموریت گوگل باشد. این مقاله جهت راهنمایی و آموزش بهبود رتبه گوگل و هدایت ترافیک طبیعی به سمت سایت بدون جریمه شدن توسط گوگل می باشد.

مطالبی که در این مقاله به آن پرداخته شده است عبارتند از:

  • ارزیابی فعلی رتبه بندی وب سایت
  • بررسی معیارهای مناسب
  • تشخصیص و تحلیل جریمه های گوگل
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • ایجاد محتوای مناسب برای کلمات کلیدی
  • ساخت بک لینک های مناسب

ارزیابی جایگاه فعلی در موتورهای جستجو

قبل از بهبود رتبه گوگل شما می بایست جایگاه فعلی خود را در صفحه نتایج گوگل بدانید. اگر وب سایت شما جدید منتشر شده باشد این مسئله بسیار مهم است. ابزارهای و منابع زیادی وجود دارند که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

وب سایت serps.com می تواند جایگاه فعلی وب سایت شما را کلمات کلیدی مورد نظرتان را اعلام نماید.

بررسی سرعت وب سایت

ابزارهای زیادی جهت بررسی سرعت وب سایت وجود دارند. طبق نظرسنجی های مختلف بدست آمده سرعت وب سایت در بهبود رتبه گوگل تاثیر زیادی دارد. از ابزارهای زیر می توان جهت بررسی سرعت وب سایت استفاده نمود:

  • -Google PageSpeed Insights
  • -WebPageTest
  • -YSlow browser extension
  • -Pingdom Website Speed Test
  • -Zoompf

در تمامی ابزارهای تست سرعت می بایست سرعت لود وب سایت شما از حداقل امتیاز ممکن بالاتر باشد.

بررسی سلامت وب سایت

بعد از بررسی وضعیت فعلی کلمات کلیدی سایت و سرعت وب سایت می بایست سلامت وب سایت قبل از بهبود رتبه گوگل مورد بررسی قرار بگیرد. آیا شما در چند ماهه گذشته کاهش ناگهانی ترافیک وب سایت خود را تجربه نموده اید؟ آیا شما تعجب نکرده اید چرا گوگل به یک مرتبه صفحات ایندکس شما وب سایت شما را کاهش داده است؟

جهت مطمئن شدن از پنالتی گوگل و یا به عبارتی دیگر جهت تشخیص اینکه وب سایت شما توسط گوگل جریمه شده است یا خیر می توانید از ابزار http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker استفاده نمایید. اگر وب سایت شما مشکلی نداشته باشد می بایست به شما پیغام مناسب نداشتن مشکل بدهد.

یکی دیگر از معیارهای سلامتی وب سایت سن دامنه است. Matt Cutts یکی از مدیران گوگل چندی پیش اعلام نمود تفاوت خیلی زیادی بین دامنه ای که یکسال از سن آن می گذرد و دامنه ای که شش ماه از عمر آن می گذرد، وجود ندارد، می توان گفت سن دامنه در جایگاه وب سایت در صفحه نتایج گوگل بی تاثیر نخواهد بود.

SERPIQ بیش از 160 هزار وب سایت با داشتن 1.6 میلیون صفحه که در ردیف یک گوگل قرار دارند را بررسی نموده است و اعلام نموده است:

سن دامنه هر چقدر بیشتر می شود تعداد وب سایت هایی که به آن لینک می دهند بیشتر می شود و این مساله باعث افزایش بهبود رتبه گوگل یاسئو خواهد شد.

پیگیری معیارهای مناسب برای بهبود رتبه گوگل

حال زمان آن است که مهمترین معیارهایی که می تواند در بهبود رتبه گوگل تاثیر داشته باشد را بررسی نماییم.

ترافیک طبیعی

این بسیار مهم است که چه تعداد بازدیدکننده وب سایت شما را از طریق گوگل پیدا می کنند. طبق بسیاری از بررسی های انجام شده هر چقدر وب سایت شما ترافیک طبیعی بیشتری از سمت موتور جستجوی گوگل داشته باشد در بهبود رتبه گوگل تاثیر گذار خواهد بود. ترافیک طبیعی وب سایت را می توانید در گوگل آنالیتیک مشاده نمایید.

تبدیل ترافیک طبیعی

بعد از تحلیل ترافیک طبیعی وب سایت می بایست کلماتی که به سمت سایت شماترافیک هدایت می کنند را بررسی نمایید. این یک اشتباه محض است که فقط به کلمات پر ترافیک سایت خود توجه کنید. چرا که بسیاری کلمات کلیدی وجود خواهند داشت که در حال حاضر شاید جایگاه مناسبی در صفحه نتایج گوگل نداشته باشید از این رو پیشنهاد می شود این کلمات را نیز مورد توجه قرار دهید تا بتوانید از حداکثر ترافیک موتور جستجوی گوگل برخوردار شوید.

رتبه بندی کلمات کلیدی جهت بهبود رتبه گوگل

برخی کلمات کلیدی وجود دارند که اگر در این کلمات در جایگاه یک گوگل قرار بگیرد، از نظر کسب و کار مقرون بصرفه نخواهند بود زیرا علاوه بر زمان زیادی که از دست می دهید، کسب و کار شما توسعه نخواهد یافت. زیرا فقط کلمات کلیدی تجاری می تواند برای کسب و کار شما درآمد زایی نماید. از این رو می بایست بین کلمات کلیدی تجاری و کلمات کلیدی اطلاع رسانی تفاوت قائل شوید.

اگر شما فقط روی کلمات کلیدی اطلاع رسانی تمرکز داشته باشید، شاید ترافیک طبیعی به سمت سایت شما هدایت نماید ولی ممکن است این بازدیدها خیلی سخت تبدیل به مشتری شوند. زیرا بازدید کنندگانی که با کلمات کلیدی اطلاع رسانی وارد سایت شما می شوند ممن است:

- بدنبال مقاله باشند.

- بخواهند اطلاعاتی راجع به محصولات پیدا کنند.

-دنبال دانلود رایگان کتابی باشند

- و ...

ولی کلمات کلیدی زیر می تواند بازدید کنندگان را تا حد زیادی تبدیل به مشتری نماید:

- بهترین محصول

- 10 محصول برتر

- طراحی سایت در تهران

اگر کسب و کار شما یک فروشگاه اینترنتی است کلمات کلیدی تجاری زیر با داشتن پیشوند و پسوند می تواند بهترین کلمات جهت کسب و کار شما باشد:

  • خرید
  • بررسی
  • خریداری
  • کوپن تخفیف
  • سفارش
  • حمل و نقل
  • قیمت

لیست کلیه کلمات کلیدی که در حال حاضر ترافیک طبیعی به سمت سایت شما می نمایند را می توانید در گوگل وبمستر یا گوگل آنالیتیک مشاهده نمایید.

تشخیص و تحلیل پنالتی های گوگل

تا این جا با جایگاه خود در موتور جستجو گوگل و با برخی از مهمترین معیارهای بهبود رتبه سایت نیز آشنا شدید، حال نوبت آن است که از پنالتی ها گوگل اطلاعات بیشتری کسب نمایید و تاثیر آن ها را نیز بیاموزید.

چطور لینک بیلدینگ تغییر پیدا نمود:

تا سال 2012 لینک های اسپم نیز می توانستند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بالا بیاورند ولی امروزه با تغییرات الگویتم های گوگل بندرت دیگر این اتفاقات تکرار می شود و قطعا جریمه های گوگل را در بر خواهد داشت. تولید لینک می بایست بصورت طبیعی باشد. جهت دریافت لینک ها بصورت طبیعی شما می بایست با این معیار آشنایی بیشتری داشته باشید.

تحلیل لینک ها

اول شما می بایست لینک های ورودی وب سایت را تحلیل نمایید. در زیر برخی از ابزارهای تحلیل لینک های وب سایت آمده است:

  • Majestic (formerly Majestic SEO)
  • Ahrefs
  • Open Site Explorer
  • Open Link Profiler
  • WebMeUp

شما می بایست از لینک هایی که در حال حاضر باعث آسیب به وب سایت شما می شوند آگاهی داشته باشید. الگوریتم پنگوئن گوگل کیفیت بک لینک ها را تحلیل می نماید. ابزراهایی مثل Monitor Backlinks , Linkquidator می توانند لینک های مخرب وب سایت شما را شناسایی کنند.

همچنین شما می توانید از ابزار moz نیز استفاده نمایید. این ابزار لینکهای مخرب وب سایت شما را شناسایی می نماید.

بعد از شناسایی لینک های مخرب می بایست ابتدا آنها را حذف نمایید. در زیر دو روش برای حذف لینک های وب سایت شما معرفی شده است:

1- شما می توانید با مالکان وب سایت هایی که لینک شما در وب سایت آنها قرار دارد، ارتباط برقرار نمایید و به آنها در خواست حذف لینک های وب سایت خود را بدهید. به این روش دستی حذف لینک های وب سایت گفته می شود.

2- اگر شما موفق به حذف لینک های سایت بصورت دستی نشدید وی توانید از ابزار disawov link استفاده نمایید. این ابزار که جزئی از گوگل وبمستر است، این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید هر لینکی که وب سایت شما داده است را حذف نمایید.

3- تنوع در عنوان لینک ها: عنوان لینک ها در بهبود رتبه گوگل تاثیر زیادی دارد. همانطور که قبلا اشاره شد در صورتیکه لینک های وب سایت شما بصورت طبیعی اخذ شده باشد و همچنین دارای عناوینی باشند که کلمات کلیدی در آنها بکار رفته باشد می تواند در جایگاه وب سایت شما تاثیر گذار باشد. در زیر برخی توصیه ها در انتخاب عناوین لینک ها آمده است:

- مطابقت کامل: مطابقت کامل عنوان لینک ها با کلمات کلیدی مورد نظر

- عبارت: آیا کلمات کلیدی شما در عبارتی عنوان لینک آمده است؟

- آدرس: لینک دادن با آدرس کامل صفحه

- نام برند: لینک دادن با استفاده از نام برند

- کلمات کلیدی برند: ترکیبی از کلمات کلیدی و نام برندها است.

بهینه سازی بیش از اندازه مانع اصلی بهبود رتبه گوگل

در برخی مواقع استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در عناوین لبنک های وب سایت باعث جریمه گوگل خواهد شد. در بهینه سازی بیش از اندازه به موارد زیر می بایست نوجه نمایید:

1- جلوگیری از تکرار بیش از حد قرار دادن کلمات کلیدی در عناوین لینک ها: اگر شما به صفحات داخلی وب سایت خود لینک می دهید نباید تمامی عناوین لینک ها شبیه هم باشد.

2- اجتناب از عناوین غیرمرتبط: هیچ گاه عنوان لینک ها که به صفحات وب سایت داده می شود نباید غیر مرتبط با مطالب وب سایت باشد.

کلمات کلیدی پژوهش

هنگامی که شما از شر لینک های غیر مرتبط خلاص شدید نوبت آن است که استراتژی مناسبی جهت انتخاب کلمات کلیدی در جهت بهبود رتبه گوگل داشته باشید. کسب و کار شما بدون انتخاب کلمات کلیدی مناسب موفق نخواهد بود.

جهت انتخاب کلمات می بایست شما ابتدا دارای گوگل اکانت باشید. سپس به Google Keywords Planner لاگین نمایید. شما با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

شما در وب سایت خود می بایست از کلمات کلیدی اطلاع دهنده و کلمات کلیدی کسب و کار استفاده نمایید. زیرا هر دو این کلمات می توانند بازدید کننده به سمت سایت شما هدایت نمایند ولی کلمات کلیدی کسب و کار می تواند منجر به خرید یا تماس تلفنی برای شما شود.

برگرفته از مقالات زیر:
Improve your Site’s Ranking (SEO)
Improve google page rank
improve your google ranking