بهبود جایگاه سایت درگوگل

بهبود جایگاه سایت درگوگل آنچنان که می گویند سخت نیست. فقط کافی است که نکات آن را بدانید و بتوانید آن ها را به بهترین روش ممکن استفاده کنید. هدف اصلی هر مالک سایتی این است که بتواند رتبه سیات خود را در موتورهای جستجو بهینه نماید. البته مهمترین موتورجستجو، گوگل است که بیشترین جستجوی کاربران در آن انجام می شود. از این رو همه به دنبال روش هایی برای بهبود جایگاه سایت در گوگل هستند.

قبل از اینکه با این روش ها آشنا شوید، اول باید بدانید که سئو چیست؟ سئو شامل فرآیند هایی است که باعث ایجاد و ورود ترافیک به سایت شما می شود. نتیجه آن باعث بهبود جایگاه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو می شود. البته اگر از این روش ها به درستی استفاده شود یعنی تکنیک های سئو سیاه را به کار نبرید. حال در ادامه قصد داریم که نه روش علمی و اصلی بهبود جایگاه سایت در گوگل را بیان کنیم.

9 روش بهبود جایگاه سایت در گوگل

1. عنوان صفحه

تگ title، تگی است که گوگل به آن اهمیت ویژه ای قائل است و در نتایج نشان می دهد. همچنین این تگ در تب بالای مرورگرها نشان داده می شود، پس باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. بهتر است که حتما از کلمات کلیدی اصلی سایت و هر صفحه در آن استفاده شود.

گوگل بین 50 تا 60 کاراکتر به کار رفته در این تگ را نشان می دهد، پس خیلی مهم است که از عبارات کلیدی خلاصه شده که کلمه کلیدی اصلی در آن است، استفاده کنید تا باعث بهبود جایگاه سایت در گوگل شود.

2. کلمات کلیدی

متا تگ کلمه کلیدی امروزه دیگر هیچ اثری در بهبود جایگاه سایت در گوگل ندارد. البته نه اینکه ماهیت این از بین رفته باشد، بلکه تاکتیک به کار بردن آن عوض شده است. اگر تکنیک های آن را مانند مکان استفاده، چگالی کلمات کلیدی را بدانید و به درستی به کار ببرید، می توانیم بگوییم برد کردید.

3. تگ ALT

این تگ مخصوص استفاده در عکس ها و ویدئو ها است و به نوعی متن جایگزین خوانده می شوند، یعنی اگر به هر دلیلی مانند سرعت کم بارگذاری، عکس شما نشان داده نشود، این متن جای آن قرار می گیرد. پس خیلی مهم است که کلمات کلیدی اصلی را در آن به کار ببرید، زیرا گوگل متن های داخل آن را می خواند و استفاده از کلمه های کلیدی اصلی کمک به بهبود جایگاه سایت در گوگل می کند.

4. نقشه سایت

نقشه سایت، یک صفحه ای است که شامل لینک های صفحات سایت است و به خزنده موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر بتواند مسیرها را پیدا کند و به نوعی راهنمای مسیر است. هر لینکی به سایتتان اضافه کنید، کافی است که در نقشه سایت خودقرار دهید تا گوگل بعد از هر بار خزش این صفحه، پی به وجود صفحه ای جدید ببرد تا سریعا آن را ایندکس نماید. این مساله کمک به بهبود جایگاه سایت در گوگل می کند.

5. طراحی رسپانسیو

امروزه بیش از 40 درصد ترافیک سایت ها از موبایل ها و تبلت ها تامین می شود. همچنین یکی از معیارها برای بهبود جایگاه سایت در گوگل نیز رسپانسیو بودن سایت است یعنی اینکه طرح سایت به درستی در این ابزارها نمایش داده شود. منظور از نمایش درست طرح سایت، نمایش المان به گونه ای کاربر به راحتی بتواند با آن ها ارتباط برقرار کرده و همچنین فونت ها که به راحتی قابل خواندن باشند.

6. از فلش استفاده نکنید

چند سال پیش، گوگل بیان کرد که دیگر از فلش به هیچ وجه پشتیبانی نخواهد کرد و طراحان را ترغیب که از HTML5 به جای فلش استفاده کنند. امروزه هر سایتی که از فلش استفاده کند، نه تنها باعث کاهش سرعت سایت خود می شود بلکه شانس بهبود جایگاه سایت در گوگل را از دست می دهد.

7. تولید محتوا

تولید محتوا که امروزه بهترین روش برای افزایش رتبه سایت و همچنین دریافت بک لینک های طبیعی است. گوگل به سایت هایی که اقدام به تولید محتوا ارگانیک می کنند، توجه زیادی می کند و ارزش زیادی برای آن ها قائل است. تولید محتوا ارگانیک یکی از بهترین روش های بهبود جایگاه سایت در گوگل است.

8. ساختار URL

آدرس صفحه اولین چیزی است که موتورهای جستجو آن را بررسی می کنند. اگر URL سایت شما به هر دلیلی قبلا جریمه شده باشد، گوگل آن را نشان نخواهد داد. هچنین اگر آدرس به صورت کاملا نامشخص باشد و از کاراکترهای نامعلوم در آن استفاده شود، جریمه می کند. بهتر است که آدرس صفحه کوتاه و قابل حفظ باشد و از کلمات کلیدی اصلی در آن نیز استفاده شود.

9. لینک های طبیعی

تبادل لینک بدترین عملی است که مدیران کارنابلد به دنبال آن هستند تا بتوانند رتبه سایت خود را افزایش دهند. ولی بهتر است بدانید که خرید یا تبادل لینک نه تنها باعث بهبود جایگاه رتبه سایت در گوگل نمی شود بلکه آن را به شدت جریمه می کند. لینک های طبیعی که به از تولید محتوای ارگانیک به دست می آورید، بهترین روش افزایش رتبه سایت است.