سئو In-House

سئو In-House ، در مقابل سئو انجام شده توسط شرکت ها یا همان "برون سپاری سئو" قرار دارد. امروزه بهینه سازی انواع موتور جستجو، بخشی ضروری در کسب و کارهای آنلاین است و تعداد کمی از کسب و کارها می توانند این تاکتیک را نادیده بگیرند یا کنار بگذارند. پیاده‌سازی یک استراتژی سئو صحیح کار سختی نیست، اما باید آن را به درستی انجام دهید، که این سوال را ایجاد می‌کند که "چه کسی باید بخش سئو کسب و کار شما را اجرا و مدیریت کند؟" در حقیقت دو راه برای انجام سئو وجود دارد: 1) استخدام یک متخصص سئو برای انجام کارهای سئو (سئو In-House) و 2) سپردن فرایندهای خدمات سئو کسب و کار خود به یک شرکت متخصص در زمینه ی سئو (برون سپاری سئو).

فرقی نمی کند که کسب و کار شما چقدر بزرگ است، این دو راهی است که شما می توانید به وسیله ی آن سئوی خود را ارتقا بخشید. اما تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در ساخت یک تیم داخلی یا همکاری با یک شرکت برای رفع نیازهای سئو می تواند دشوار باشد. اگرچه هیچ رویکرد درست یا نادرستی وجود ندارد، اما همیشه خوب است که گزینه های خود را برای درک آنچه که با اهداف، کسب و کار و بودجه شما مطابقت دارد مورد بررسی قرار دهید. بنابراین در این مقاله سعی داریم به این مسئله بپردازیم که آیا بهتر است شما روش سئو In-House را پیش بگیرید و یا از روش برون سپاری سئو استفاده کنید.

سئو In-House یا برون سپاری سئو؟

انتخاب بین سئو In-House یا برون سپاری سئو، به کسب و کار خود شما مربوط است و همه چیز به نیازهای شرکت شما بستگی دارد. بنابراین در ادامه، ما نکاتی مهم را بیان می کنیم اما نتیجه گیری را بر عهده ی خودتان می گذاریم تا با توجه به موارد گفته شده و کسب و کار خودتان، راه مناسب را انتخاب کنید.

کار تیمی قوی در روش برون سپاری سئو

هنگامی که با یک شرکت سئوکار می کنید، وب سایت شما احتمالاً توسط تیم گسترده تری از کارشناسان پشتیبانی می شود. این بسیار عالی است و می تواند یکی از مهم ترین نقاط قوت برون سپاری سئو باشد. انجام کار تیمی می تواند مشکلات احتمالی که یک متخصص سئو ممکن است انجام دهد را پوشش دهد و از آن جلوگیری کند. در این تیم ها از پیشکسوتان سئو گرفته تا استعدادهای نوظهور، هر فردی بینش خود را برای به اشتراک گذاشتن خواهد داشت و به کسب و کار شما با تجربه های مختلف سود می رسانند. البته این شرایط برای زمانی است که واقعاً کار شما در شرکت به صورت تیمی انجام شود و از دیدگاه چندین کارشناس عبور کند! اگر این گونه نباشد، عملاً کارهای شرکتی نمی تواند برای شما سود بیشتری از سئو In-House داشته باشد.

تجربه ی متخصصین در کدام روش بیشتر است

نمی توان به طور کامل گفت که در روش سئو In-House تجربه ی متخصص ها بیشتر است یا در روش برون سپاری سئو. ممکن است شرکتی یک متخصص سئو را استخدام کرده باشید که تجربه ی بسیار کمی در این رابطه داشته باشد اما در عین حال ممکن است متخصص سئو In-House شما، دارای تجربیات سئوی بسیار زیادی باشد. اما باز هم نکته ی دیگری وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید. حتی اگر برخی از کارکنان شرکت هم تازه کار باشند و یا در کار خود حرفه ای نباشند، باز هم کار آن ها فیلتر می شود و از زیر دست چندین متخصص رد می شود و ایراداتش گرفته می شود. بنابراین این مسئله، نگرانی های شما را تا حد زیادی کاهش می هد (البته اگر کار شرکت به همین ترتیب باشد!).

دسترسی به ابزارهای مورد نیاز

با همکاری با یک شرکت در روش برون سپاری سئو، فعالیت سئوی شما از فناوری های پیشرو در صنعت بهره می برد که ممکن است متخصص سئو In-House شما به آن ها دسترسی نداشته باشد. توجه داشته باشید که داشتن یک ابزار یک چیز است، دانستن اینکه چگونه از آن استفاده کنید، برای چه چیزی خوب است، نقاط ضعف آن کجاست و اینکه بتوانید این شکاف ها را با ابزار دیگری برطرف کنید تا اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم استراتژی سئو خود را برای موفقیت به دست آورید، یک چیز دیگر است. برخی از شرکت ها حتی در توسعه ابزارهای داخلی خود سرمایه گذاری می کنند تا ابزارهای سئوی پرکاربرد را برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتریان خود تعریف کنند. دسترسی به چنین ابزارهای مختلف داخلی برای برآوردن نیازهای سئو شما می تواند برای یک متخصص سئو In-House گران باشد. کسب و کار شما ممکن است فاقد بودجه اختصاصی مورد نیاز یا مهارت های لازم برای استفاده حداکثری از آخرین فناوری هایی باشد که شما را در دستیابی به نتایجی که می خواهید ببینید، پشتیبانی می کند. اما با تمامی این ها، ممکن است بتوانید متخصصینی را بیابید که دارای ابزارهای لازم و تجربه ی کافی هستند.

ارتباط و واکنش پذیری سئو In-House

در سئو In-House، ممکن است با داشتن یک تیم داخلی احساس آرامش کنید زیرا آن ها می توانند به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهند و با فوریت روی برنامه های جدید عمل کنند. این می تواند تجربه کارآمدتری با تیم های داخلی باشد. آن ها واکنش های سریع تری را امکان‌پذیر می کنند و با ساعات محدود نمی شوند. به عبارت دیگر، شما همیشه به متخصص یا متخصصین سئو In-House خود می توانید در ارتباط باشید اما کار با شرکت ها، شما را از مراحل مختلف می گذراند! شما با متخصصین خود می توانید در فضای مجازی در تماس باشید و به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنید و این در حالی است که همچین دسترسی سریعی به متخصصین یک شرکت ندارید.

بودجه ی مورد نیاز

طبیعتاً بودجه ی مورد نیاز سئو In-House با برون سپاری سئو متفاوت است. به عنوان اولین قدم، توصیه می کنیم که اهداف وب سایت و بودجه ای را که می خواهید به سئو اختصاص دهید مشخص کنید. سپس با یک متخصص سئو مشورت کنید و همچنین از چند شرکت مختلف نیز قیمت بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید که با توجه به بودجه ی مورد نظرتان، کدام راه برای شما مناسب است.

همه چیز به نوع متخصص ها و شرکت بستگی دارد

در نهایت این که کدام روش بهتر است، بستگی به متخصص های شما در سئو In-House و یا شرکتی که با آن کار می کنید دارد. ممکن است یک متخصص که به صورت فردی برای شما کار می کند، از ده ها شرکت بهتر عمل کند و همچنین ممکن است همکاری با یک شرکت خوب (در صورتی که کسب و کار بزرگی دارید و بودجه ی مناسبی نیز در اختیار دارید) بتواند به پیشرفت شما بیشتر کمک کند. البته در نظر داشته باشید که داشتن بودجه ی بسیار، به معنای این نیست که همین فردا با شرکت های سئو همکاری کنید! اگر بتوانید متخصصی پیدا کنید که کار خود را خوب بلد است، شاید بتوانید در مدت کوتاهی پیشرفت چشم گیری داشته باشید.

برگرفته از مقالات زیر
In-House vs. Hiring an SEO

سوالات متداول

چند راه برای ارتقا سئو کسب و کارها وجود دارد؟

برای ارتقا سئو کسب و کارها دو راه وجود دارد: سئو In-House و برون سپاری سئو

کدام روش برای ارتقا سئو کسب و کار مناسب است؟ برون سپاری سئو یا سئو In-House؟

به طور کلی بستگی به تخصص سئوکار In-House و یا شرکتی که با آن کار می کنید دارد.

سئو In-House را انتخاب کنیم یا برون سپاری؟

اینکه کدام روش را انتخاب کنید بسته به نوع کسب و کارتان ممکن است متفاوت باشد.