افزایش کامنت سایت

یکی از راهکارهایی که در سئو سایت تاثیر گذار است، کامنت گذاری در بخش بلاگ وب سایت می باشد. اما افزایش کامنت سایت کار آسانی نبوده و برعکس کاری دشواری است. برای این که مخاطب بتواند برای ما کامنت بگذارد و نظر خود را بیان کند ابتدا باید در وبلاگ سایت فعالیت خود را آغاز کنیم. برای فعالیت در وبلاگ سایت تولید محتوا حرف اول را می زند. این که محتوا به چه صورت باشد تا کاربر نظر خود را به صورت کامنت برای ما بیان کند در این مقاله به آن می پردازیم. پس با سئوکار همراه باشید.

راهکار های افزایش کامنت سایت

محتوا نویسی در وبلاگ سایت می تواند یک حرکت عالی برای تعامل با مخاطبین باشد و در نتیجه باعث افزایش کامنت سایت و متقابلا بهبود سئو سایت شود. امروزه محتوا نویسی بسیار رایج شده است و هر کسی می تواند به راحتی محتوای با کیفیتی تولید کند. اما کلید موفقیت برای رشد وبلاگ سایت چیست؟

کلید این موفقیت کامنت سایت است، اما کامنت سایت اصلا راه آسانی نیست. شما در این باره باید اصل 10/90 را در نظر داشته باشید.

اصل 10/90 می گوید بیشتر کامنت ها از 10 درصد مخاطبین به دست می آیند و 90 درصد مخاطبین فقط مطالب شما را مطالعه می کنند.

طبق گزارشی در رابطه با رخداد های اینترنتی نشان داده شده است که تقریبا 2 میلیون پست هر روزه در بستر وب سایت ها منتشر می شود. به عنوان یک نویسنده شما باید همیشه یک مطلب که دارای محتوای با کیفیت است را به مخاطبین خود ارائه دهید. اما اگر پست های شما نتوانند پاسخ مناسبی از طرف مخاطبین دریافت کنند، قطعا این پست بی فایده است.

البته منظور این نیست که محتوای شما دارای عیب و ایرادی است، اما چرا تعداد کامنت ها در وبلاگ شما کم است؟

تکنیک های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که باید از آنها استفاده کنید تا بتوانید کامنت های سایت خود را افزایش دهید.

در ادامه چند ترفند برای افزایش کامنت در سایت را برای شما بیان می کنیم:

رفع خلاء ارتباطی

ارتباط همیشه اهمیت زیادی دارد. شما باید نسبت به مخاطبین خود یک لحن ثابت داشته باشید. باید یک ارتباط قوی با مخاطبین خود داشته باشید تا مخاطبین ترغیب شوند به این ارتباط پاسخ دهند. به عنوان مثال وقتی کاربری وارد وب سایت شما می شود یک پست مفید را پیدا می کند و آن را مطالعه می کند. اگر شما در این متن ارتباط قوی با مخاطب بر قرار کرده باشید خواننده در گیر متن شما می شود. در ادامه یک راه حل ارزشمند پیدا می کند و آن را به صورت کامنت گذاری با شما در میان می گذارد.

باید سعی کنید از کلمات من و تو در متن خود استفاده کنید تا بتوانید ارتباط قوی تری با مخاطب خود داشته باشید.

محتوای خود را در پاراگراف های بلند ننویسید بلکه آنها را در جمله های کوتاه بنویسید تا مخاطب راحت تر بتواند مطلب را مطالعه کند.

طبق گزارشی از یک مقاله برای این که مقاله شما صفحه اول گوگل قرار بگیرد باید طول محتوای شما حداقل 2000 کلمه باشد. در صورتی که پست شما بین 1500 تا 2000 کلمه داشته باشد، شانس این که در 10 نتیجه اول قرار بگیرد را دارد.

بنابراین هر زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با پست شما توسط فردی در گوگل سرچ شود احتمال این که پست شما در نتایج اول نمایش داده شود افزایش پیدا می کند.

تمرکز بر روی نرخ تبدیل کاربر به مخاطب دائمی

ممکن است هر ثانیه یک کاربر وارد وبلاگ شما شود، اما شما چطور می توانید خواننده ها را در وبلاگ خودتان نگهدارید؟

این کار بسیار ساده است. شما باید خواننده ها را به مخاطبین دائمی خود تبدیل کنید.

بسیاری از کاربران تنها به سه دلیل در پست های شما کامنت گذاری نمی کنند:

  • ممکن است بار اولی باشد که کاربر وارد وبلاگ شما شده باشد و با خود فکر کند اگر مطالب مفیدی پیدا کردم، بار دیگری که به این وبلاگ آمدم کامنت می گذارم.
  • آنها محتوای شما را دوست دارند اما فرم های ثبت نام را پیدا نمی کنند و در نتیجه نمی توانند کامنت بگذارند.
  • آن ها با سایت آشنا نیستند.

شما می توانید با ارائه دادن کتاب رایگان، فایل های صوتی، ویدئو و ….. آنها را به مخاطبین دائمی خود تبدیل کنید. زیرا با این کار کاربر متوجه می شود که همیشه از سایت شما چیز های با کیفیتی دریافت کرده است و این موضوع ماهیت شما را به کاربر نشان می دهد.

بعد از اجرای این روش ها می توانید مشکلاتی را که دلایل عدم کامنت گذاری بودند را حل کنید.

به دلیل این که کاربر همیشه محتوای با کیفیت از سایت شما دریافت کرده است، از سایت شما بیشتر استفاده می کند و در نتیجه با ارائه هر پست نظر خود را کامنت می کند و از شما تشکر می کند.

ایجاد اشتیاق برای نوشتن

این یک کار بسیار دشوار است که مخاطب را از آغاز محتوا تا پایان آن مشتاق نگه دارید.

اما برای این کار می توانید از پست هایی که به صورت مکالمه ای هستند استفاده کنید. با این کار باعث می شوید تا مخاطب برای خواندن کل محتوا ترغیب شود و کنجکاو شود که در ادامه محتوا چه چیزی نوشته شده است.

باید محتوایی را ارائه دهید که باعث خستگی مخاطب نشود و باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطب تان کاملا قابل درک و مفید باشد.

این موضوع تنها در زمانی ایجاد می شود که شما برای نوشتن محتوای خود اشتیاق داشته باشید و آن محتوا را با ارتباطی قوی با مخاطب بنویسید. مطمئن باشید اگر با مخاطب ارتباطی قوی برقرار کنید اولین اقدام مخاطب بعد از مطالعه مطالب کامنت گذاری است.

پرسیدن سوال های ساده

پرسیدن سوال از مخاطب به این معنا است که شما می خواهید نظر آنها را در رابطه با راه حل هایی که به دنبال آن ها هستید بدانید.

این سوال ها نشان دهنده این هستند که مشکلات مخاطبین برای شما اهمیت دارد. همچنین این اقدام باعث می شود که خواننده نسبت به پست های شما احساس مشارکت داشته باشد و در نهایت این مشارکت به کامنت گذاری ختم شود.

این سوال ها روش خوبی برای افزایش کامنت گذاری هستند اما اگر سوال هایی که شما از مخاطبین خود می پرسید نیازمند تفکر زیادی باشد، ممکن است کاربر سایت شما را ترک کند.

می توانید از سوال های زیر برای افزایش کامنت گذاری استفاده کنید:

  • آیا با خواندن این مطلب توانستید راه حل مشکل خود را پیدا کنید؟ اگر جواب شما خیر است می توانید دلیل آن را برای ما کامنت کنید.
  • کدام یک از نکات ذکر شده جذابیت بیشتری برای شما داشت؟
  • بعد از خواندن این پست چه حسی داشتید؟

این سوالات می تواند کاربر را ترغیب به کامنت گذاری کند.

پاسخ به نظرات به صورت منظم

برای این که سایت شما افزایش کامنت داشته باشد، باید به طور دائم تعامل خوبی با کاربران خود داشته باشید. با این کار باعث می شوید تا کاربران حضور شما را حس کنند و نظرات شان با شما را به اشتراک بگذارند. این روش یکی از بهترین روش ها برای افزایش کامنت گذاری است که اثر بخشی زیادی هم دارد.

زمانی که یک کاربر بر روی وبلاگ شما کامنت می گذارد منتظر پاسخی از سوی شماست، اگر پاسخ آنها را ندهید به این معنی است که شما آنها را نادیده می گیرید. هر چقدر پاسخ های شما زمان بندی شده باشد باعث می شود بازخورد های بهتری دریافت کنید.

تاکید بر روی نظرات دیگر وبلاگ ها

کامنت گذاری و ارائه نظر به معنی بیان کردن افکار خود می باشد. شما باید به عنوان یک وبلاگ نویس باید بر روی وبلاگ دیگران نظر خود را بیان کنید. این عادت نه تنها به شما کمک می کند تا با دیگر وبلاگ نویس ها تعامل داشته باشید بلکه باعث می شود تا آن ها هم مایل باشند بر روی وبلاگ شما کامنت گذاری کنند.

این کار به این معنی نیست که بدون خواندن پست، روی همه پست هایی که می بینید کامنت بگذارید بلکه با این کار می توانید هم از پست های دیگران بهره ببرید و هم باعث افزایش کامنت پست های خود شوید.

حتی با این کار می توانید برای خود یک بک لینک بسازید.

درخواست برای کامنت دادن

یک وبلاگ مکانی است که باید در آن نظرات و بیانات خود را در مورد موضوع مورد بحث به اشتراک بگذاریم. پس از کاربران خود بخواهید تا نظرات خود را برای شما کامنت کنند.

شاید شما در حرفه خود بهترین باشید اما نشان دهید که نظرات کاربران نیز برای شما اهمیت دارد. برای مثال اگر شما در مقاله ای برای افزایش کامنت در سایت 10 راهکار داده اید در پایان مقاله از مخاطبین خود بخواهید که درباره این 10 راهکار تجربیات خود را بیان کنند.

برای این کار این چند نکته را رعایت کنید:

  • لحن دوستانه و متواضعی داشته باشید
  • سوال های خود را در پایان پست خود و با فونت درشت مطرح کنید
  • سوال های خود را منطبق با پست و میانگین پروفایل خوانندگان مطرح کنید. برای مثال اگر خوانندگان شما از قشر صاحبان کسب و کار های کوچک هستند نباید از آنها درباره ابزار هایی که برای دست یابی به اهداف بازاریابی دیجیتال استفاده کرده اند سوال کنید.