افزایش ctr در گوگل ادوردز

چگونه می توان نرخ کلیک را در تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز بالا برد؟ بسیاری از افراد توصیه می کنند که روی تاکتیک های کپی رایتینگ و نگارش جذاب و ترغیب کننده برای عنوان و متاتگ های تبلیغ استفاده کنید. اما شما می توانید بسیار حرفه ای تر هم عمل کنید.

یادگیری روش های بالا بردن نرخ کلیک در تبلیغات گوگل ادوردز می تواند در نتیجه ی نهایی کمپین های تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اگر قصد دارید یک کمپین گوگل ادوردز راه بیندازید این مقاله به شما 5 تاکتیک بسیار قدرتمند را ارائه می کند.

1. کلیدواژه های منفی

کلیدواژه های منفی یکی از بخش های اساسی کمپین های گوگل ادوردز می باشند. همانطور که از اسم آن معلوم است. این کلیدواژه ها دقیقا برعکس کلیدواژه های معمول هستند که از آن ها استفاده می کنید. کلیدواژه های معمول به این معنا هستند که شما تمایل دارید در کدام یک از این کلیدواژه ها به مخاطب نمایش داده شوید. کلیدواژه های منفی دقیقا برعکس هستند. یعنی کلیدواژه هایی که شما دوست ندارید در آن ها ظاهر شوید.

شما همیشه باید کلیدواژه های منفی را وارد کنید تا محتوای تبلیغات شما مرتبط باقی بماند. این کار باعث می شود تا نرخ کلیک شما هم بالاتر رود. این کلیدواژه ها سه نوع هستند: قطعی، عبارتی و گسترده. اضافه کردن این کلیدواژه های منفی باعث می شود تا در هر کدام از این کلیدواژه ها نمایش داده نشوید.

اگر می خواهید با این تاکتیک بیشترین میزان نرخ کلیک را به دست بیاورید. می توانید کلیدواژه های قطعی معمول خودتان را به کلیدواژه های منفی عبارتی و گسترده اضافه کنید. این کار باعث می شود تا کاربران شما به شکل یک قیف از صافی عبور کنند و در کلیدواژه های مرتبط عبارت های کلیک خور دیده شوید.

CTR کلید واژه های قطعی شما باید بیشتر از بقیه ی کلیدواژه ها باشد. با اضافه کردن این کلیدواژه ها به نوع منفی عبارتی و گسترده اجازه نمی دهید که گوگل کمپین شما را در کلیدواژه های غیرمرتبط نمایش دهد.

2. بررسی مطابق با مکان جغرافیایی

کاربران از جای جای جهان کلید واژه های مشابهی را جستجو می کنند. به این فکر کنید که دو نفر در اهواز و اردبیل همزمان پوشاک فصل سرما را سرچ کنند. حالا شما باید کدام کاربر را جذب کنید؟ به زمان کمپین شما و نوع فروش شما و مواردی از این دست بستگی دارد. مطمئنا لباس های خیلی گرم را برای اردبیل در نظر می گیرید چون زمستانی بسیار سرد دارد. پس جغرافیا بر روی رفتار کاربران تاثیر دارد و شما باید بدانید کدام یک در حال حاضر نرخ بازگشت سرمایه ی بیشتری برای شما دارد.

گوگل ابزاری به نام ValueTrack دارد که برای رصد کردن این پارامترهای جغرافیایی به کار می رود. این پارامترها به مارکترهای موتورهای جستجو کمک می کنند تا هر چیزی که مربوط به جغرافیا و دستگاه هایی که استفاده شده است. مشاهده کنید.

برای ابتدا کار بر روی دو موضوع متمرکز شوید: مکان فیزیکی و مکان رفتاری

مکان فیزیکی مکان واقعی کاربر را به شما می گوید و مکان رفتاری به شما می گوید که این کاربران بیشتر به دنبال چه جغرافیایی بوده اند. ممکن است یک نفر از اهواز به اردبیل مسافرت کند و دوست دارد از یکی از فروشگاه های آنلاین اردبیل لباس زمستانه خریداری کند. پارامتر مکان فیزیکی به اهواز ارجاع داده می شود و پارامتر مکان رفتاری به اردبیل.

اطمینان حاصل کنید که شما این پارامترها را در کمپین تبلیغاتی خود دخیل می کنید. با این کار شما می توانید دیتا و داده های جغرافیایی کاربران را آنالیز کنید و ببینید روی کدام پارامتر باید سرمایه گذاری کنید.

3. کلیدواژه های کپی را حذف کنید.

انباشته شدن کلیدواژه های بی هدف و علی الخصوص کپی مشکلی است که اکثر کمپین های PPC با آن دست و پنجه نرم می کنند. با گذر زمان تعداد این کلیدواژه ها زیادی می شود و پس از مدت ها تعداد زیادی کلیدواژه کپی و تکراری دارید.

گوگل شما را محدود نمی کند و کلیدواژه های تکراری را به شما نمی گوید. این شما هستید که باید به دقت عمل کنید تا در کوئری های جستجو نتایجی مشابه در کلیدواژه های تکراری نداشته باشید. تحلیل این مسئله آسان است. در قسمت کلیدواژه ها با دکمه ی جستجو در قسمت بالا سمت چپ صفحه را آنالیز کنید و این صفحه به شما خواهد گفت که از چه کلیدواژه هایی در حال دریافت ترافیک تبلیغاتی هستید و می توانید در اینجا کلیدواژه های تکراری را شناسایی کنید. اگر در این آنالیز کلیدواژه های تکراری را پیدا کردید. سعی کنید آن هایی را نگه دارید که عملکرد بیشتری داشته اند و نرخ کلیک آن ها نیز بیشتر بوده است.

4. شبکه ی جستجوی گوگل

همه ی نرخ کلیکی که در پانل گوگل ادوردز دیده می شود مربوط به خود www.google.com نیست بلکه به دامنه ی وسیعی از این شبکه ها مرتبط است که از جستجوی گوگل در وبسایت های خود استفاده کرده اند. به این دامنه ی وسیع، شبکه ی جستجوی گوگل گفته می شود. شبکه ی جستجو گاها کیفیت بالایی دارد و نرخ کلیک بالایی تامین می کند و گاها نیز مشکلاتی را در آنالیز داده ها به وجود می آورد. برخی از این دامنه ها قانونی هستند و برخی هم کاملا اسپم هستند. متاسفانه گوگل اجازه نمی دهد که مارکترها این دامنه ها را در همان ابتدا به بلک لیست اضافه کنند و آن ها نیز در این آمارهای مربوط به تعداد مشارکت دارند.

برای این شبکه ی جستجو نیز Network Parameter تعریف شده است که مارکترهای می توانند از این طریق میزان کلیک دریافتی از هرکدام از این شبکه ها را ببینند و نرخ تبدیل هر یک را نیز آنالیز کنند. می توانید KPI های مهم خود را در این پارامتر شبکه اعمال کنید و ببینید که آیا این دامنه ها ROI سودمندی دارند یا نه. اگر این شاخص های عملکرد برای هر یک از این دامنه ها بد باشد می توانید به راحتی آن را از لیست خود خارج کنید.

5. درج کلیدواژه های داینامیک

بهبود و بهینه سازی CTR وقت و انرژی زیادی را طلب می کند اما کلیدواژه های داینامیک می توانند این وقت و انرژی را کمتر کنند. درج کلیدواژه های داینامیک به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا یک فضای خالی برای تبلیغات خود ایجاد کنید تا کلمه های موردجستجوی کاربران در آن ظاهر شوند.

ایده ی پشت این قضیه این است که هیچ کلیدواژه ای مهم تر از آن چیزی نیست که در حال حاضر سرچ شده است. تصور کنید کمپانی شما مزدا می فروشد. به عنوان یک تبلیغ کننده شما کلیدواژه های مختلفی را تعیین می کنید تا در این کلیدواژه ها نمایش داده شوید. شما انواع مزدا دارید مانند مزدا 3 و مزدا میاتا، حالا اگر کاربر شما مزدا 3 را سرچ کند این کلمه خودبخود در متن تبلیغات شما در تایتل دیده می شود. این کار باعث می شود کاربر دقیقا آن چیزی که می خواهد را کسب کند.

جمع بندی

تبلیغات گوگل ادوردز فرصت خوبی برای کسب و کارهاست تا بهتر و بیشتر دیده شوند. استفاده از این تبلیغات نیازمند مهارت است و نمی توان با سعی و خطا نتیجه ی خوبی از آن گرفت. تاکتیک های گفته شده کاملا آپدیت هستند و کمک حال دیجیتال مارکترها هستند تا بتوانند بهترین نتیجه را از کمپین های خود بگیرند.