ثبت سایت در گوگل

ثبت سایت در گوگل چگونه است؟ همه ی ما به موتور جستجوی قدرتمند گوگل برای کمک به برخی از فعالیت های خود متکی هستیم. از آشنایی با آخرین روش ها و روندها تا دریافت مشاوره برای حل مشکل، ما از گوگل استفاده می کنیم. همچنین تصور اینکه زندگی ما بدون گوگل چگونه خواهد بود، در دنیای امروزی بسیار سخت است. شناختن این پلتفرم به عنوان وسیله ای برای جستجوی اطلاعات افراد، مکان ها یا رویداد های دیگر بسیار رایج است. با این حال، به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک باید در مورد این که چگونه مردم از گوگل برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند آگاه باشید. اولین قدم برای شروع، ایجاد یک وب سایت است و پس از آن شما چندین ابزار در اختیار دارید تا وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو به رتبه ی اول برسانید. جهت ثبت سایت در گوگل با سئوکار همراه باشید.

1. ثبت و ارسال سایت به گوگل

به احتمال زیاد وب سایت شما در برخی از مواقع توسط ربات های گوگل که دائما در وب وجود دارند پیدا می شود اما می توانید اقداماتی را برای سرعت بخشیدن به این فرایند مهم انجام دهید. ابتدا باید گوگل را از وجود خود مطلع کنید و برای این کار باید ثبت سایت در گوگل را انجام دهید. همچنین با ارسال نقشه سایت خود به کنسول جستجوی گوگل، مطمئن می شوید که وب سایت شما در گوگل نمایش داده می شود. این امر به گوگل کمک می کند تا ایندکس کردن وب سایت شما سریع تر شود. برای ثبت سایت در گوگل از سایتی استفاده می کنیم که گوگل برای مدیران و ادمین های وب سایت به نام سرچ کنسول گوگل ارائه می کند. باید یا استفاده از حساب گوگل خود وارد شوید (اگر حساب ندارید، یک حساب درست کنید) و سپس صفحه اصلی به شما نمایش داده می شود. برای افزودن سایت خود مراحل زیر را انجام دهید:

  • روی دکمه ی افزودن سایت کلیک کنید.

    مرحله اول ثبت سایت در گوگل

  • URL سایت خود را وارد کنید و دکمه ی "ادامه" را فشار دهید. یک نکته ی مهم در اینجا این است که از URL مناسب استفاده کنید. اگر سایت شما طوری تنظیم شده است که قبل از آنWWW می باشد، WWW را وارد کنید. اگر مطمئن نیستید که سایت شما چگونه راه اندازی شده است، به حساب میزبانی خود وارد شوید و ببینید که چگونه آن را راه اندازی کرده اید. اکثر سایت ها دارای WWW هستند.

    مرحله دوم ثبت سایت در گوگل

  • اکنون سایت باید تایید شود. بهتر است از روش توصیه شده در گوگل استفاده کنید که شامل دانلود یک فایل HTML و آپلود آن در سرور است. فقط دستورالعمل های ارائه شده توسط گوگل را دنبال کنید.
  • هنگامی که فایل HTML شما آپلود شد، روی دکمه تایید کلیک کنید و ثبت سایت در گوگل انجام می شود.

2. ثبت و ارسال نقشه سایت( سایت مپ )

برای ثبت سایت در گوگل باید سایت مپ خود را ارسال کنید تا گوگل بتواند به راحتی تمامی محتوای سایت شما را پیدا کرده و آن را فهرست بندی کند. نقشه سایت یک فایل ویژه است که در وب سایت شما قرار می گیرد و حاوی لیستی از URL های هر یک از صفحات وب سایت شما است. بنابراین به جای این که گوگل مجبور باشد محتوای شما را پیدا کند، نقشه سایت در واقع تمام محتوای سایت شما را برای گوگل ترسیم می کند. در ثبت سایت در گوگل، ساده ترین راه برای ایجاد نقشه گوگل نصب افزونه Google XML Sitemaps است. پس از نصب و فعال سازی، به صفحه تنظیمات بروید. در بالا متنی وجود دارد که می گوید "نقشه سایت هنوز ساخته نشده است. برای اولین بار اینجا را کلیک کنید" روی آن کلیک کنید. بعد از آن، افزونه به طور خودکار نقشه سایت شما را به روز می کند و گوگل را از محتوای جدید شما مطلع می کند. اکنون که نقشه سایت را داریم، باید به ابزار سرچ کنسول گوگل برگردیم و نقشه سایت جدیدتان را به آن بگویید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله سوم ثبت سایت در گوگل

  • وارد Google Search Console خود شوید.
  • از صفحه اصلی، سایت خود را انتخاب کنید. داشبورد سایت شما مشخص می شود.
  • منوی پیکربندی سایت را (Site Configuration) در سمت چپ با کلیک روی علامت + باز کنید. نقشه های سایت خود را انتخاب کنید.
  • روی ارسال نقشه سایت کلیک کنید. اگر از شما خواسته شد مکان را تعیین کنید، بدانید که نام دامنه شما قبلاً پر شده است. تنها چیزی که باید تایپ کنید Sitemap.Xml است.
  • نقشه سایت شما اکنون ارسال شده است. بعد از چند دقیقه دوباره به صفحه بازگردید، نقشه سایت خود را مشاهده کنید و باید یک کادر سبز رنگ را نشان دهد که یعنی نقشه با موفقیت ثبت شد.

3. مدیریت کردن متا تگ ها در ثبت سایت در گوگل

پرکردن متا تگهای سئو سایت شما یکی دیگر از راه های ثبت سایت در گوگل است. در واقع متا تگ ها قسمت هایی از یک متن هستند که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند تا پیش نمایشی از محتوا را به کاربران ارائه دهند. هنگامی که یک موضوعی را در گوگل تایپ می کنید، متا تگ ها را در قالب خاصی مشاهده خواهید کرد. این متن در وب سایت شما نمایش داده نمی شود، اما می توانید عبارات واضح و مختصر برای ابر داده ی هر صفحه ای که ایجاد می کنید را انتخاب کنید. این برچسب ها برای متقاعد کردن کاربران برای کلیک کردن روی لینک سایت شما بسیار مهم است.

4. ایجاد بک لینک ها

در مراحل ثبت سایت در گوگل باید مطمئن شوید که سایت شما به عنوان یکی از نتایج برتر ظاهر می شود تا کاربران صفحات وب سایت شما را ببینند و روی آن ها کلیک کنند. این یکی دیگر از روش های ثبت سایت در گوگل است: بک لینک های مربوط به سایت خود را در سرتاسر وب نصب کنید. هنگامی که ربات ها به لینک های آبی رنگ می رسند، اساساً دستوری دریافت می کنند که مستقیما به وب سایت شما وصل می شود. گزینه ی دوم برای ثبت سایت خود در گوگل این است که URL خود را در شبکه های اجتماعی پست کنید. این لینک ها نه تنها دسترسی مشتریان بالقوه به صفحه اصلی کسب و کار شما را راحت می کند، بلکه مانند یک بزرگراه مستقیم به وب سایت شما نیز عمل می کنند.

سوالات متداول

چگونه می توانم وب سایت خود را به صورت رایگان به موتور جستجوی گوگل اضافه کنم

وارد Google Search Console شوید، روی «Sitemaps» در منوی سمت چپ کلیک کنید، URL نقشه سایت خود را جای‌گذاری کنید، سپس «submit» را بزنید

آیا باید وب سایت خود را در گوگل ثبت کنم؟

اگر می خواهید نحوه تعامل وب سایت خود با جستجوی Google را کنترل کنید، ثبت وب سایت خود در کنسول جستجوی Google ضروری است