اینفوگرافیک

امروزه اطلاعات زیادی در اطراف ما وجود دارند در عین حال درک و به خاطر سپردن آمار و ارقام موجود در آنها برای ما سخت است. وقتی این آمار وارقام با یک داستان همرا می شوند فهم و درک آن برایمان آسانتر می شود. ( مغز انسان می تواند تصاویر را 60،000 بار سریع تر از کلمات پردازش کند. ) به همین دلیل اینفوگرافیک به طور فزاینده ای در میان بازاریابان سراسر جهان محبوب است. اما با این افزایش کاربرد این مهم است که مطمئن شوید اینفوگرافیک تان کاری را که قرار است می تواندانجام دهد: منظور هدایت ترافیک ، ایجاد آگاهی و منجر به تولید برای کسب و کار تان شود.

اخیرا تیم hubspot با همکاری اینفوگرافیست ها inforam ای طراحی کرده است که می تواند بیش از پیش به بازاریابان در ایجاد اینفوگرافیک موثر کمک کند: چگونه اینفوگراف موثر ایجاد کنید؟

در مقاله زیر ما برخی از کتاب های الکترونیکی را آورده ایم که بهترین راهنمایی برای کمک به ایجاد طراحی استراتژی نام تجاری تان در برابر مخاطبان با استفاده از اینفوگرافیک را ارائه می دهند.

بایدها و نبایدهای ایجاد اینفوگرافیک ( infographics )

1) انجام دهید: در اینفوگرافیک نمودار را ساده و با نشان دادن نکته ایجاد کنید.

تمام تلاشتان را برای اینکه پیغامتان را بشکنید ودر قالب یک نکته درآورید، به کار برید. در واقع با این کار شما می توانید هرچه بهتر مطلب و اطلاعات را به مخاطب انتقال دهید. اما به یاد داشته باشید اینفوگرافیک هر چه قدرکوتاه تر باشد بهتر است.

نمودار اینفوگرافیک

این نمودار ساده یک داستان بزرگ می گوید. استفاده از رنگ های متضاد به خواننده در درک این موضوع که آب شیرین کم است کمک می کند. توجه داشته باشیدکه این رویکردی است که موجب تمرکز خاص خوانندگان تان به روی یک نقطه خاص در اینفوگرافیک است.

2) انجام ندهید: سعی به ارائه بیشترین اطلاعات تنها با یک نمودار اینفوگرافیک پسندیده نیست.

تمرکز بر روی نقطه نظرات مقوله مورد نظر برای ایجاد نمودار موثرتر است. قراردادن داده ها طبقه بندی مناسب می تواند به سادگی از آنچه که در نموار زیر می بینید اجتناب کند.

اینفوگرافی

3 ) انجام دهید: مخاطب را با پیچ و تاب غیر منتظره در اینفوگرافیک شگفت زده کنید.

آیا اطلاعات غیر معمولی در دست شماست؟ استفاده از شگفت زدگی مخاطب ابزاری برای افزایش هوشیاری و تمرکزاست. اگر ممکن است از باورهای قبلی مخاطبتان سوال کنید و بعد ذهنشان را به روی ایده های جدید باز کنید سپس این فاصله را با اطلاعات خود پر کنید و در می یابید که این راه آسانی برای جذب تمرکز مخاطبان است. بررسی نمودار اینفوگرافیک زیر یک مثال از چگونگی ارائه اطلاعات غیر معمول است که ممکن است مخاطب را شگفت زده کند.

ارائه اطلاعات در اینفوگرافیک

4) انجام ندهید: هرگز از عناوین خسته کننده که همه چیز را در یک جمله بیان می کند برای اینفوگرافیک استفاده نکنید.

در تصویر زیر، تیتر شامل تصویر ذهنی نیست. بحث اصلی این نمودار برای اکثر مردم شناخته شده است. خبر اصلی را می دهد بنابراین چرا باید مخاطب آن را بخواند.

در عوض ایجاد یک تیتر جذاب با اطلاعات جدید و ارزشمند در اینفوگرافیک منجر به تمرکز می شود.

جملات اینفوگرافیک

5) انجام دهید: استفاده از استعاره های بصری در اینفوگرافیک توصیه می شود.

برای حمایت از نقطه نظرتان اطلاعات جدید را نشان دهید. استدلال مبتنی بر داده مخاطب را سریعتر متقاعد و خیلی بیشتر احتمال دارد داده ها را به خاطر بسپارد، به رسمیت شناخته و به اشتراک بگذارد. اینفوگرافیک زیر یک روند شغلی را در یک راه بسیار روشن نشان می دهد: 200 نفر برای یک کار استخدام می شوند، هفت نفر به مرحله اول راه می یابند، سه نفر شانس راهیابی به مصاحبه را پیدا می کنند و یک نفر استخدام می شود. به لطف استفاده از آیکون های انسانی و برنامه نویسی رنگ در این چارت درک آن آسان و تنها به دنبال یک نگاه سریع قابل درک است.

رنگ اینفوگرافیک

6) انجام ندهید: استفاده از قالب بندی های عجیب و غریب برای تجسم داده ها را در اینفوگرافیک، انجام ندهید.

در حالی که جدول زیر کاملا خلاقانه است اما می خواهیم استدلال کنیم که یک نمودار ساده اطلاعات برای انتقال داده ها بسیار بهتر است.

قالب اینفوگرافیک

7) انجام دهید: پیام خود را باورپذیر کنید.

پیام خود را با استفاده از نقل قول مشتری ، پشتیبانی متخصصان و البته اطلاعات خوب باورپذیر کنید. نقل قول زیراز مشتریان راضی به عنوان یک مثال بزرگ نشان از چگونگی اثبات اجتماعی دراعتبار بخشیدن به اینفوگرافیک عمل می کند.

پیام اینفوگرافیک

8) انجام ندهید: نمایش اعداد خشک بدون هیچ زمینه ای در اینفوگرافیک مناسب نیست.

همانطور که ما قبلا ذکر کردیم، داستان های خوب عاطفی هستند. در واقع تقریبا مهم نیست که چگونه با پیام خود احساسی را برمی انگیزد، بلکه آنچه اهمیت دارد برانگیختن احساس است. داده ها می توانند برای شروع گفتگو و تحریک کنجکاوی مورد استفاده قرار گیرد ، هنگامی که به درستی استفاده شوند.

با این حال داده ها در جدول زیر فاقد هر دو احساسات و زمینه مناسب هستند. دراین نمودار اگر ارقام فروش در یک نور مثبت یا منفی نشان داده می شد احساسات مشتری را بیشتر بر می انگیخت .

ارقام اینفوگرافیک

استفاده موثر از نمودار و اینفوگرافیک به طور چشمگیری می تواند منجربه بهبود عملکرد محتوای بازاریابی و همچنین ارائه دهنده مناسب کسب و کارتان باشد.

منبع: http://blog.hubspot.com/marketing/dos-and-donts-infographic-creation

سوالات متداول

اینفوگرافیک چگونه تعریف می شود؟

اینفوگرافیک (گرافیک اطلاعاتی) نمایشی از اطلاعات در قالب گرافیکی است که به گونه ای طراحی شده است که داده ها را به راحتی در یک نگاه قابل درک کند.

هدف از اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک‌ها به مخاطب شما این توانایی را می‌دهد که داده‌ها را بررسی کند و نتیجه‌گیری کند، بدون اینکه به طور خودکار به پیش‌زمینه لازم برای درک مکان یا نحوه منبع داده‌ها نیاز داشته باشد.

یک اینفوگرافیک خوب چیست؟

اینفوگرافیک های موثر از چند ویژگی مختلف تشکیل شده اند. آنها به خوبی طراحی شده اند، داستان خوبی را روایت می کنند، و همچنین درک آنها آسان است. آنها یک جنبه بصری از محتوا را به شیوه ای آسان و قابل درک به شما می دهند.