سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی پر مخاطب تبدیل شده است و اکنون کسب و کارهای بسیار زیادی در آن جریان دارند. بیش از 1 میلیارد کاربر، هر ماه این پلتفرم را بررسی می کنند و 88 درصد از آن ها از پیج های اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می کنند. به همین دلیل است که بهینه سازی پیج تجاری و داشتن یک استراتژی سئو اینستاگرام قوی در آن، برای افزایش عملکرد کسب و کار شما بسیار مهم است.

چرا باید به روش های بهبود سئو اینستاگرام توجه کرد؟

هدف سئو اینستاگرام مانند سایر تکنیک های سئو این است که محتوای خود را به وسیله ی نمایش در نتایج جست و جو، در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. وقتی از بهینه‌ سازی اینستاگرام برای جست و جو صحبت می‌کنیم منظورمان جست و جو در داخل اپلیکیشن از طریق هشتگ‌ها و کلمات کلیدی است. تکنیک های سئو اینستاگرام شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط برای هشتگ‌ها، مراقبت از متن جایگزین اینستاگرام و بهینه‌سازی حساب اینستاگرام شماست.

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم، به شدت به کلمات کلیدی (به شکل هشتگ اینستاگرام) برای جست و جو متکی است. شاید استراتژی سئو اینستاگرام هنوز بخشی از برنامه بازاریابی اینستاگرام شما نباشد، اما احتمالاً شما هم یک استراتژی هشتگ گذاری دارید. اخیراً اینستاگرام شروع به آزمایش گزینه جست و جوی جدید در بین کاربران چندین کشور از جمله ایالات متحده، کانادا و بریتانیا کرده است. افراد این کشورها می توانند علاوه بر هشتگ ها، از کلمات کلیدی اینستاگرام برای جست و جو استفاده کنند. به عبارت دقیق تر می توان گفت که قبلاً، اگر کلمات کلیدی را در اینستاگرام سرچ می کردید، فقط پیج هایی برای شما نشان داده می شد که یا در نام کاربری، در اسم و یا در بیو، از کلمه ی کلیدی شما استفاده کرده بودند. اما اکنون در برخی از کشورها، شما می توانید با سرچ کلمات کلیدی، پست هایی را هم پیدا کنید که کلمه ی کلیدی شما را دارند. منطقی است که انتظار داشته باشیم این ویژگی در سرتاسر جهان در دسترس قرار گیرد، و در نتیجه سئو اینستاگرام را ضروری تر کند.

هدف از سئوی اینستاگرام، افزایش قابلیت کشف شما از طریق نتایج جست و جو و سایر ویژگی های اینستاگرام است. به همین دلیل است که هر بهینه ‌سازی اینستاگرام باید کلیدواژه ‌هایی را که در پروفایل و پست‌ های خود استفاده می‌ کنید، پروفایل اینستاگرام شما و ویژگی‌های خاص مانند استوری‌های اینستاگرام را هدف قرار دهد.

نکات و ترفندهای سئو اینستاگرام

طبق گفته اینستاگرام، هنگام تصمیم‌گیری اینکه چه محتوایی در جست و جو نشان داده شود، فاکتورهای مختلفی از جمله نوع محتوا، زیرنویس‌ها، زمان ارسال و موارد دیگر در نظر گرفته می شود. همچنین از یادگیری ماشینی برای «پیدا کردن بالاترین کیفیت محتوای مرتبط با شما» استفاده می‌کند.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام آورده ایم:

  • مطمئن شوید که بیو اینستاگرام شما شامل تمام کلمات کلیدی مرتبط است. البته در بیشتر موارد، نام تجاری شما نام تجاری حیقیق شماست و بیوگرافی شما نیز باید شامل کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط با پروفایل شما باشد.
  • زیرنویس‌های توصیفی را بنویسید که دارای کلمات کلیدی باشد که مردم احتمالاً هنگام جست و جوی محصولی مشابه محصول شما، از آن ها استفاده می‌کنند. اینستاگرام هنگام انتخاب پست های شما از نتایج جست و جو و برگه کاوش، زیرنویس ها را در نظر می گیرد.
  • از هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید. همان منطقی را که در جست و جوی کلمات کلیدی دارید در استراتژی هشتگ خود اعمال کنید: در مورد تعداد دفعات استفاده از آن ها تحقیق کنید و سودآورترین را انتخاب کنید.
  • هنگام آپلود پست، متن جایگزین اینستاگرام خود را از طریق تنظیمات پیشرفته اضافه کنید.
  • محتوای عالی ایجاد کنید و سعی کنید با برگزاری لایوها، تعامل را بیشتر کنید. الگوریتم اینستاگرام اکانت هایی را که از تمام ویژگی های آن ها استفاده می کنند، حمایت می کند.

ابزارهای مفیدی در سئو سایت اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می کند تا با این الزامات مطابقت داشته باشید، تجربه کاربری خود را افزایش دهید و از پلتفرم موبایل بهره بیشتری ببرید. این برنامه ها به شما کمک می کنند تا:

  • جایگاه خود را کشف کنید.
  • به پیج خود نظارت کنید و هشتگ ها را تجزیه و تحلیل کنید.
  • در رادار کاربران تاثیرگذار اینستاگرام قرار بگیرید.
  • تجزیه و تحلیل دقیق اینستاگرام را به دست بیاورید.
  • فالوورهای خود را مدیریت کنید.
  • گزارش محبوبیت اینستاگرام را از دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنید.
  • مکاتبات خود با سایر کاربران اینستاگرام را مدیریت کنید و بسیاری از موارد دیگر.

برنامه های مفید برای مدیریت سئو اینستاگرام

Awario

Awario یک نرم افزار نظارت بر رسانه های اجتماعی است که کلمات کلیدی و ترکیب کلمات کلیدی شما را به صورت آنلاین جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. می توان از آن به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای نظارت بر برند خود یا رقبای خود استفاده کنید. Awario به شما می گوید که:

  • چند بار نام تجاری شما در اینستاگرام ذکر شده است.
  • مخاطبان اینستاگرام شما چه کسانی هستند (سن، جنسیت، زبان هایی که استفاده می کنند).
  • چه هشتگ ها و کلمات کلیدی با برند شما مرتبط هستند؟
  • چگونه مردم در مورد برند شما در اینستاگرام صحبت می کنند (مثبت یا منفی).

این برنامه قابلیت های بسیار بیشتری نیز دارد.

Iconosquare

Iconosquare (Statigram) یک رابط وب جالب دیگر برای اینستاگرام است. عمدتاً به دلیل آماری که ارائه می دهد در بین کاربران محبوب است. وقتی وارد سیستم می شوید، آخرین عکس هایی را که دوستانتان آپلود کرده اند خواهید دید. Statigram شاید بزرگترین مجموعه از گزینه ها را برای تعامل با دنبال کنندگان شما ارائه دهد. اگر روی هر عکسی کلیک کنید، می توانید آن را لایک کنید یا برای آن کامنت بگذارید و همچنین آن تصویر را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. با نصب این برنامه می توانید از ویژگی های بسیار آن بهره مند شوید.

Unfollowgram

Unfollowgram یک برنامه بسیار اساسی مبتنی بر وب است که به شما امکان می دهد فالوورهای اینستاگرام خود را مدیریت کنید. همانطور که می دانید، در اینستاگرام برای فالو و آنفالو کردن هر کاربر باید از پروفایل بازدید کنید. اما با کمک Unfollowgram می توانید لیست دوستان خود را پاک کنید و همه کاربرانی را که با آنه ا ارتباطی ندارید با کلیک ماوس حذف کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است. هنگامی که وارد شوید، این موارد را خواهید دید:

  • دنبال کنندگان شما (فالوورها)
  • افرادی که شما آن ها را دنبال می کنید (فالووینگ ها)
  • افرادی که شما آن ها را دنبال می کنید و آن ها شما را دنبال نمی کنند
  • افرادی که شما را دنبال می کنند اما شما آن ها را دنبال نمی کنید و بسیاری از موارد دیگر.

سوالات متداول

آیا هشتگ ها در اینستاگرام 2022 مفید هستند؟

هشتگ های اینستاگرام قدرتمند هستند. آن‌ها می‌توانند به پست‌های شما کمک کنند تا به مخاطبان هدف دست پیدا کنند، دنبال‌کنندگان را جذب کنند، تعامل را افزایش دهند و تصویر برند مثبت‌تر و قابل تشخیص‌تری ایجاد کنند

چرا لایک های من در اینستاگرام 2022 کاهش می یابد؟

اگر از خود بپرسید "چرا دسترسی من به اینستاگرام اینقدر کم است؟" یا "آیا اینستاگرام در سال 2022 از کار می افتد؟" سپس گوش کن: Reach پایین نیست! Reach به سادگی تغییر کرده است تا سازندگانی را که کاربران اینستاگرام می‌خواهند ببینند را پست می‌کنند. به یاد داشته باشید، الگوریتم اینستاگرام 2022 می‌خواهد به مردم نشان دهد که چه چیزی را دوست دارند!

آیا اینستاگرام الگوریتم 2022 را تغییر می دهد؟

به‌روزرسانی‌های الگوریتم اینستاگرام در مورد نحوه انتشار و تولید حلقه‌ها تغییرات زیادی کرده است. در پاییز 2021، اینستاگرام محدودیت 30 ثانیه ای برای حلقه ها داشت. در مارس 2022، این محدودیت به 60 ثانیه افزایش یافت. اکنون در جولای 2022، به روز رسانی دیگری منتشر شده است