لینک بیلدینگ سئو محلی

لینک بیلدینگ (Link Building) سئو محلی یا همان لوکال سئو (Local SEO) فرایندی است که در آن سایر وب سایت ها در منطقه جغرافیایی محلی شما برای بازگشت به وب سایت تجاری شما لینک برقرار می کنند. لینک بیلدینگ سئو محلی، فرایند برای ایجاد لینک های مرتبط و محلی به وب سایت یک شرکت است که هدف آن، افزایش ترافیک ارگانیک است. این به نوبه خود به وب سایت ها کمک می کند تا برای پرس و جوهای محلی رتبه بالاتری کسب کنند.

وقتی ربات های گوگل وب سایت شما را جست و جو می کنند و متوجه می شوند که چندین وب سایت معتبر که با کسب و کار شما مرتبط هستند به شما لینک داده اند، بر اساس نمایه لینک ورودی شما استنباط می کنند که وب سایت شما معتبر است. در آن سو نیز وقتی که ربات های جست و جو به‌صورت آنلاین وب سایت ها را جست و جو کنند و متوجه شوند که وب سایت های کمی وجود دارد که به شما لینک می دهند، یا لینک های ورودی شما سایت های اسپم یا بی‌کیفیت هستند، این گونه استنباط می کنند که وب سایت شما معتبر نیست و محتوای شما کم کیفیت است. گوگل، به اعتبار و قابل اعتماد بودن لینک هایی که وب سایت های محلی جذب می کنند اهمیت زیادی می دهد. وب سایت هایی که از سایر وب سایت های محبوب و مهم محلی لینک جذب می کنند، با کیفیت بالا قلمداد می شوند و وب سایت هایی که از منابع نامعتبر لینک جذب می کنند، با کیفیت پایین دیده می شوند لینک بیلدینگ سئو محلی نیز متمرکز بر دریافت لینک های محلی است که توسط گوگل معتبر و قابل اعتماد دیده می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با لینک بیلدینگ سئو محلی بیشتر آشنا شوید.

لینک های Dofollow و لینک های Nofollow

در فرایند لینک بیلدینگ سئو محلی، لینک هایی که به وب سایت شما منتهی می شوند می توانند Dofollow یا Nofollow باشند که در ادامه، معنای هر کدام را توضیح خواهیم داد.

لینکDofollow به هر لینکی گفته می شود که از یک وب سایت به وب سایت شما لینک شده باشد و دارای ویژگی Nofollow نباشد. یک بک لینک فعال به طور پیش فرض یک لینکDofollow است مگر اینکه ویژگیNofollow گنجانده شود. این نوع لینک ها همان چیزی است که گوگل می خواهد در وب سایت های محلی ببیند. این بک لینک ها زمانی موثرتر هستند که حاوی مکان و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما باشند. همچنین، هرچه اعتبار منبع لینکDofollow بیشتر باشد، ارزش لینک برای تلاش های سئوی محلی شما نیز بیشتر است.

لینک های Nofollow، لینک های ورودی به وب سایت شما هستند که دارای ویژگیNofollow هستند. این ویژگی به گوگل اطلاع می دهد که وب سایت منبع، به وب سایت شما رای اعتماد نمی دهد. وب سایت ها به دلایل زیادی از لینک هایNofollow استفاده می کنند. آن ها می توانند از لینک Nofollow برای لینک دادن به وب سایت دیگری استفاده کنند، در حالی که بهگوگل سیگنال می دهند که به محتوای آن وب سایت اعتماد ندارند و همچنین می توانند از آن استفاده کنند تا به گوگل این تصور را ندهند که در حال فروش بک لینک هستند.

بهترین نوع لینک بیلدینگ سئو محلی کدام است؟

بهترین نوع لینک Dofollow است. این لینک دهی به عنوان یک رای اعتماد توسط وب سایت میزبان عمل می کند و ارزش سئو را به وب سایت تجاری شما منتقل می کند. برای موفقیت کمپین لینک بیلدینگ سئو محلی، شما به تعداد زیادی لینک Dofollow نیاز دارید.

پست مهمان برای وب سایت های محلی

پست مهمان می تواند یک استراتژی بسیار قدرتمند و دوطرفه سودمند برای بهبود لینک بیلدینگ سئو محلی باشد. نکته ای که در پست مهمان وجود دارد این است که شما نه تنها می توانید لینک و بازدید به دست آورید، بلکه می توانید مخاطبان جدیدی را همراه با ترافیک وب سایت، جذب کنید. انتخاب موضوع مناسب برای پست مهمان بسیار مهم است، زیرا اساساً موفقیت شما به این بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم در هنگام انتخاب موضوع، این 4 مورد را در نظر داشته باشید:

سعی کنید موضوعی کم و بیش مرتبط و پرطرفدار برای محتوای وب سایت میزبان خود انتخاب کنید.

موضوع باید ارزش به وب سایت میزبان اضافه کند.

نگاهی به آنچه رقبای شما در مورد آن می نویسند داشته باشید.

مطمئن شوید که اخیراً هیچ پست مشابهی وجود نداشته است.

چگونه لینک بیلدینگ سئو محلی را به درستی انجام دهیم

ایجاد یک استراتژی برای لینک بیلدینگ سئو محلی در جهت کمک به تلاش های سئوی محلی شرکت خود را در نظر بگیرید. ایجاد بک لینک های محلی نیاز به دسترسی بیشتر و اقدامات عملی دارد، اما مزایای کسب و کار شما آن را ارزشمند می کند! به یادداشته باشید که خاص بودن لینک محلی، آن را از لینک بیلدینگ عمومی متمایز می کند. اگر بخواهید لینک های خود را در فهرست های منابع محلی و وبلاگ های مرتبط‌تر نشان دهید، این خاص بودن به شما کمک می کند؛ البته با فرض اینکه می دانید محتوای ارزشمند چیست، چگونه آن را برای اینفلوئنسرها تبلیغ کنید، و همه موضوعات استاندارد دیگر.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی می تواند به شما در این راستا کمک کند. شما می توانید در ارتباط با یکی از موضوعات محلی خود، یک وبلاگ تنظیم کنید. مطالب وبلاگ را جذاب بنویسید (به خصوص قسمت اول آن را). اگر خوانندگان محتوای شما را مفید بدانند، به آن لینک خواهند داد.

سوالات متداول

تعریف اصلی لینک بیلدینگ سئو محلی چیست؟

به فرآیند ایجاد بک لینک جهت بهبود سئو در نتایج جستجوی محلی گفته می شود.

منظور از لینک نوفالو چیست؟

لینک های نوفالو به گوگل اطلاع میدهد که وبسایت منبع، به وبسایت شما رای اعتماد نمی دهد

مفیدترین روش لینک بیلدینگ سئوی محلی چیست؟

وبلاگ نویسی. وبلاگ نویسی میتواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.