لینک سازی کلاه سفید

نمی‌دانیم که چقدر با لینک سازی کلاه سفید آشنایی دارید؛ اما اگر واقعاً به دنبال فعالیت درست در این حوزه هستید، به هیچ چیزی جز تکنیک‌های قانونی گوگل نباید فکر کنید. لینک سازی کلاه سفید در این بین جایگاه ویژه‌ای دارد. با اینکه خیلی­ها به دیگر تکنیک‌های White hat اهمیت دارند؛ اما شاید هیچکدام مانند دریافت بک لینک نمی‌تواند در مدت زمان کمی باعث افزایش رتبه سایت شود. در حقیقت چیزی که متخصص سئو به دنبال آن می باشد و برای خود گوگل هم اهمیت دارد، همین افزایش لینک ورودی است.

اگر این کار اصولی انجام شود، برد کرده‌اید؛ در غیر این صورت باید منتظر جریمه‌ای باشید که عواقبش ممکن است تا چند ماه گریبانتان را بگیرد. حالا اگر به دنبال یادگیری لینک سازی کلاه سفید در سئو هستید، حتماً ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

لینک سازی کلاه سفید چیست؟

لینک سازی کلاه سفید در سئو چیزی جدا از تکنیک‌های قانونی گوگل برای دریافت بک لینک نیست. لینک سازی کلاه سفید در حقیقت شامل استراتژی و تکنیک‌هایی است که در آن برای افزایش لینک ورودی به سایت استفاده می‌شود. البته فقط لینک سازی خارجی در اینجا مورد نظر نیست، بلکه ارتباط داخلی صفحات هم مورد بحث قرار می‌گیرد.

تفاوت لینک سازی از طریق تکنیک‌های سئو کلاه سفید با دیگر موارد چیست؟

همان تفاوت‌هایی که برای سئو کلاه سفید و سیاه وجود دارند، در حقیقت می‌توان برای تک تک تکنیک‌های آن نوشت. اگر لینک سازی اصولی و بر اساس قوانین خود گوگل انجام شود، می‌توان گفت که از تکنیک‌های سئو سایت کلاه سفید به حساب می‌آید. چنین تکنیک‌هایی نیاز به صبر و استراتژی دارد. اگر صبور نیستید و بخواهید از روش‌های غیرقانونی برای بازخورد لینک سازی استفاده کنید، باید گفت که شما به سمت کاربرد تکنیک کلاه سیاه رفته‌اید.

بهترین متدهای لینک سازی کلاه سفید

اولین چیزی که هر مدیر سایت و متخصص سئویی باید به دنبال آن باشد، تولید محتوا ی باکیفیت است. محتوایی که ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد. وقتی مطالب سایت شما از نظر اطلاعات کیفیت غنی داشته باشند، خوانندگان شما ترغیب می‌شوند که آن را در شبکه‌های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند. حتی در موردش هم با دیگران صحبت می‌کنند. این یکی از بهترین و ارگانیک ترین لینک سازی در دسته کلاه سفید است.

پست مهمان و رپرتاژ دو روش دیگر لینک سازی قانونی هستند که البته رپرتاژ بیشتر از همه استفاده می‌شود. در پست مهمان به دلیل اینکه طرف پولی پرداخت نمی‌کند، برای همین خیلی شرکت‌ها و سایت‌های بزرگ تمایلی به انجام این کار ندارند؛ اما در رپرتاژ به دلیل اهمیت مالی که برای سایت طرف مقابل دارد، بیشتر استفاده می‌شود.

فقط محتوای متنی تولید نکنید. اگر می‌خواهید که مطالبتان زودتر و بیشتر از بقیه به اشتراک گذاشته بشود، به سراغ تولید انواع محتوای های دیگر مانند ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک بروید. چنین انواعی نرخ اشتراک گذاری بیشتری دارند. همچنین اینکه می‌توانید آدرس سایت خود را در آنها درج کرده تا کاربر به این صورت بیشتر ترغیب به وارد به وبسایتتان شود. به هر حال در متن امکان حذف لینک‌ها وجود دارد.

چرا از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل می‌شوید؟ خوشبختانه امکان دریافت بک لینک از بیشتر شبکه‌ها وجود دارد. یک برنامه استراتژی محتوایی قوی برای شبکه‌های اجتماعی خود تدوین کنید. شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر بهترین بستر برای دریافت لینک هستند. فقط باید حواستان باشید به کدام صفحه و آن هم در چه موقعیتی به آن لینک بدهید.

با چند نفر از همکاران و دوستان خود صحبت کنید تا با هم بتوانید چندین تبادل در قالب پست مهمان با همدیگر داشته باشید. در حقیقت سعی کنید به دنبال ایجاد یک ارتباط لینک سازی با همدیگر باشید. هرچه شاخه‌های این لینک سازی بیشتر و از همه مهم‌تر قوی‌تر باشد، تأثیر مثبت آن در رتبه گوگل سایت شما بهتر خواهد بود.

کامنت مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت بک لینک است. با نوشتن کامنت زیر پست‌های دیگران (سایت و شبکه‌های اجتماعی) این امکان را به خود می‌دهید که حداقل دیگران برای یک بار هم که شده با نام برندتان آشنا شوند. در کامنت سایت‌ها ممکن است که لینک‌ها توسط ادمین غیرفعال شوند؛ اما در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین چنین چیزی وجود ندارد. هر کاربری می‌تواند در پاسخ، لینک مطلبی از سایت را قرار دهد. فقط این امکان وجود دارد تا شخصی که پست را آپلود کرده، آن کامنت را حذف کند.

ثبت لینک در دایرکتوری‌ها، روش قدیمی اما بازخورد بالا در لینک سازی کلاه سفید است. البته اینکه در کدام دایرکتوری‌ها لینک سایت خود را درج کنید، مهم است. سایتی را انتخاب کنید که اول از همه خودش رتبه بالایی داشته باشد و دوم اینکه با ماهیت کسب وکار شما در ارتباط باشد. اینکه حداقل ماهیت عمومی داشته باشد. برای مثال، سایت کتاب اول را می‌توان چیزی شبیه به دایرکتوری با موضوع عمومی در نظر گرفت.

لینک سازی کلاه سفید چیزی جدا و جدیدی نیست. همان تکنیک‌هایی از گذشته در خصوص وایت هت بارها نوشته شده است، در اینجا هم صادق است. به هرحال، اگر به دنبال کار اصولی در لینک سازی هستید، موارد بالا را باید بیشتر از همه در نظر بگیرید، در غیر این صورت منتظر عواقب آن باشید.