کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail Keywords)، عبارت های نسبتاً بلندی هستند که به علت استفاده از لغت های متعدد، خاص و متفاوت شده اند. به عبارت دقیق تر، اکثر کلمات کلیدی که بسیار مورد توجه قرار دارد دارای یک، دو، سه و نهایت چهار لغت هستند. این تعداد کلمات باعث می شود تا خاص و منحصر به فرد بودن آن ها از بین برود و بسیاری از وب سایت ها، از آن استفاده کنند. اما زمانی که شما یک عبارت 8 کلمه ای را به عنوان کلیدواژه ی خود انتخاب می کنید، طبیعتاً وب سایت های بسیار کمتری هستند که از آن استفاده کرده اند و این شانس شما را برای دیده شدن بالا می برد. کلمات کلیدی دم بلند دارای معایب و مزایایی هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

معایب و مزیت های کلمات کلیدی دم بلند

در ادامه، به بررسی برخی از معایت و مزیت های کلمات کلیدی دم بلند می پردازیم اما توجه داشته باشید که برخی از این موارد می توانند برای وب سایت های تازه تاسیس و وب سایت های کمی قدیمی تر، در سئو سایت متفاوت باشند.

1. احتمال دیده شدن و رتبه بندی در نایج اول بالا می رود

زمانی که شما یک عبارت خاص را کلید واژه ی خود قرار دهید و از آن استفاده کنید، احتمال زیادی وجود دارد که در نتایج اول (برای آن کلید واژه) دیده شوید. دلایل متعددی وجود دارد. اولاً تعداد وب سایت هایی که ممکن است روی یک کلمه ی کلیدی دم بلند مانند "توریست پذیری کشورهای سردسیر در فصل زمستان و راهکار های افزایش آن" کار کنند بسیار کم هستند (البته نسبت به کلیدواژه های کوتاهی مانند "بهار"، "فوتبال"، "چگونه لاغر شویم" و ...). دوماً تعداد افرادی که یک کلمه ی کلیدی دم بلند را سرچ می کنند نیز بسیار کمتر از افرادی است که از کلیدواژه های کوتاه سرچ می کنند. بنابراین، کلمات کلیدی دم بلند می توانند شانس شما را برای دیده شدن بالا ببرند.

2. استفاده ی بسیار از کلمات کلیدی دم بلند و رکود وب سایت

اگر تمام زمان خود را صرف پرداختن به کلمات کلیدی دم بلند کنید و به کلیدواژه های کوتاه هیچ زمانی در وب سایت خود نپرداخته باشید، ممکن است با رکود وب سایت و عدم پیشرفت مواجه شوید.

3. کلمات کلیدی دم بلند چندان رقابتی نیستند

همان طور که در مورد یک ذکر شد، وب سایت های کمتری وجود دارند که بر این کلمات سرمایه گذاری کنند و روی آ« ها به رقابت بپردازند. بنابراین این مسئله می تواند شانس شما را برای دیده شدن افزایش دهد.

چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم

1. برای یافتن این کلمات کلیدی می توانید جست و جو کنید و از وب سایت های دیگر کمک بگیرید و یا می توانید یک بررسی میان این سه وجه داشته باشید: موضوعی که می خواهید روی آن کار کنید، تحقیق در ارتباط با مواردی که مردم سرچ می کنند (ترجیحاً تحقیق از خود مردم باشد و نه از وب سایت ها)، و بررسی کلمات کلیدی دم بلندی که در حوزه ی مورد نظر شما در وب سایت های دیگر روی آن کار شده است.

2. یکی دیگر از استراتژی‌های عالی برای یافتن ایده‌های کلمات کلیدی دم بلند جدید این است که نگاهی به آنچه تاکنون در وب سایت فعلی شما نتیجه داده است بیندازید. البته برای این کار شما باید قبلاً محتواهایی مناسب نوشته و منتشر کرده باشید. به Google Analytics سر بزنید و به برخی از محبوب ترین صفحات و پست های وبلاگ سایت خود نگاهی بیندازید. همین کار را با پروفایل های اجتماعی خود انجام دهید. آیا موضوعاتی وجود دارد که به نظر می رسد برای مردم واقعاً جذاب است؟ آیا روش جدیدی برای ارائه این مضامین وجود دارد؟ آن را به کار بگیرید.

3. همچنین می توانید با استفاده از Webmaster Tools متوجه شوید که مردم چگونه شما را پیدا می کنند. در سربرگ «Search Traffic» در سمت چپ، «Search Queries» را انتخاب کنید. در اینجا، فهرستی از کلمات کلیدی را که در حال حاضر برای آنها در صفحه اول رتبه بندی شده اید، پیدا خواهید کرد. اگر پارامترها را به گونه ای تنظیم مجدد کنید که فهرست بسیار طولانی تری از کلمات کلیدی را شامل شود، کلمات کلیدی و عباراتی را نیز پیدا خواهید کرد که برای آنها در صفحه دوم یا سه قرار دارید. این کلمات کلیدی فرصتی عالی برای افزایش رتبه شما برای کلمات کلیدی دم بلند رقابتی هستند.

4. اغلب اوقات بهترین عبارات کلیدی دم بلند، سوالات رایج کاربران هستند که نیاز به پاسخ دارند. نوشتن پست در مورد این موضوعات آسان است و آن ها معمولاً ترافیک زیادی دریافت می کنند. مشکل معمولاً در تلاش برای کشف انواع سؤالات مشتریان شما نهفته است. با مرور وبلاگ ها و انجمن ها، مسیری مستقیم به این سوالات خواهید داشت که در زمان واقعی پرسیده می شوند. به دنبال موضوعات مربوط به سوالاتی باشید که می دانید چگونه به آن ها پاسخ دهید و اقدام کنید. حتی می توانید از این موضوعات به عنوان فرصت های ایجاد لینک در کوتاه مدت استفاده کنید.

در نهایت پیشنهاد ما، ساخت کلمات کلیدی دم بلند توسط خودتان است که البته نیاز به آگاهی از ادبیات لازمه و آگاهی از تفکرات مردم و اهداف آن ها از جست و جو دارد.

سوالات متداول

کلمات کلیدی بلند در سئو چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند، کلمات کلیدی یا عباراتی هستند که نسبت به کلمات کلیدی رایج تر ، معمولا طولانی تر هستند. کلمات کلیدی دم بلند ترافیک جستجوی کمتری دارند، اما معمولاً ارزش تبدیل بالاتری دارند، زیرا خاص تر هستند.

طول کلمه کلیدی دم بلند چقدر است؟

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که حجم جستجو و سطح رقابت نسبتاً پایینی دارند. همچنین، اصطلاحات دم بلند نسبت به سایر انواع کلیدواژه از نظر طول (3+ کلمه) بیشتر هستند.

منظور از کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail Keywords)، عبارت های نسبتاً بلندی هستند که به علت استفاده از لغت های متعدد، خاص و متفاوت شده اند.

اصلی ترین مزیت استفاده از کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

احتمال دیده و بهبود رتبه سایت در گوگل اصلی ترین مزیت کلمات کلیدی دم بلند محسوب می شوند.