تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی، شاید خیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی اصطلاح جدیدی نباشد اما متاسفانه هنوز خیلی از افراد آشنایی با این نوع تبلیغات ندارند. همانطور که می دانید، استفاده از تبلت و گوشی های همراه برای انجام خدمات و فعالیت های اینترنتی، امروزه خیلی بیشتر از گذشته شده است و کمتر کسی را می توان یافت که دیگر از گوشی و تبلت برای انجام ساده ترین فعالیت خود استفاده نکند.

در این مقاله آموزش سئو ، قصد داریم که در خصوص تبلیغات موبایلی و اینکه چرا به این نوع تبلیغات امروزه باید بیشتر از همه توجه کنیم، بپردازیم.

تبلیغات موبایلی چیست؟

تبلیغات موبایلی راهی برای ارتباط بین محصولات و خدمات با مشتریان با استفاده از گوشی های همراه و تبلت می باشد، به عبارتی دیگر تبلیغ کسب وکار از طریق موبایل را تبلیغات موبایلی می گویند.

تبلیغات موبایلی، امروزه به عنوان یکی از برنامه بازاریابی اینترنتی است. این نوع تبلیغات به برندها، آژانس ها و بازاریابان کمک می کند تا بتوانند سریعتر و راحتتر با مشتریان و کاربران خود ارتباط و تعامل برقرار کنند و همچنین تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. در واقع هدف اصلی تبلیغات موبایلی، بهینه سازی تعاملات بین برندها و مشتریان می باشد. قبلا تنها روش تبلیغاتی از طریق موبایل، فقط اس ام اس بود که تمامی کاربران به آن دسترسی نداشتند و حتما باید آن را فعال می کردند. اما همانطور که در اول این مقاله بیان شد، با توجه به رشد تکنولوژی، تعاملات و استفاده از گوشی های همراه، انواع پیام ها دیگر امروزه به صورت MMS، عکس، صدا، ویدئو و غیره ارسال می شوند. همچنین هر شرکت برای راحت تر کردن تعاملات خود کاربران، به جای سایت از اپلیکیشن موبایل استفاده می کند.

یکی از مزیت های اصلی در تبلیغات موبایلی این است که موبایل و تبلت ها ابزارهای شخصی هستند یعنی یک موبایل، یک کاربر واحد دارد. از این رو هدفمند سازی تبلیغات راحت تر خواهد بود و می توان با توجه به کاربران، محتوای مناسب هر کدام را ارسال کرد. این مساله باعث راه اندازی کمپین های تبلیغات موبایلی موثرتر با توجه کاربران می گردد.

انواع تبلیغات موبایلی

موبایل وب یا درون صفحات وب

با توجه به اینکه حدود 40 درصد از بازدید های سایت از موبایل است، پس خیلی مهم است که به این نوع تبلیغات توجه ویژه ای شود که شامل تبلیغات متنی، تبلیغات بنری که فقط در حالت موبایل و درون سایت ها نمایش داده می شوند.

MMS (خدمات پیام چند رسانه ای)

MMS را به بیشتر به عنوان پیام تصویری می شناسند که شامل تبلیغات متنی کوتاه، تبلیغات متنی بلند، تبلیغات بنری و عکس، ویدئو، صدا.

البته قابلیت MMS در هر دوگوشی فرستنده و گیرنده باید فعال باشد در غیر این صورت اگر گیرنده چنین قابلیتی را نداشته باشد، یک پیام خطا که نشان داده نخواهد شد، برای او فرستاده می شود.

تبلیغات ویدئویی و تلویزیونی

تبلیغات درون اپلیکیشن

امروزه هر کسب و کاری در کنار سایت، اقدام به طراحی اپلیکیشن برای خود می کند. تبلیغات موبایلی درون اپلیکیشنی این امکان را به کاربران می دهد که به ازای برنامه های مشخص، محصولات آن ها در آن اپلیکیشن تبلیغ شود.

جالب است که بدانید تا آخر سال 2015، تخمین زده شده بود که حدود 19 میلیارد دلار گوشی همراه فروخته شده بود. پس تبلیغات موبایلی ، بهترین روش برای رشد هر کسب وکاری می باشد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که تبلیغات موبایلی شما باید قابل نمایش در تمامی ابزارها و اندازه و همچنین سیستم عامل ها مخصوصا اندروید و ios باشد.

حقایقی در رابطه با تبلیغات موبایلی و گوشی های همراه

  • حدود 46 درصد از مردم جهان از اینترنت استفاده می کنند.
  • بیش از 80 درصد کاربران اینترنتی، دارای گوشی های هوشمند هستند.
  • بیش از 68 درصد کاربران ایران، از اینترنت استفاده می کنند که بیش از 25 درصد آن ها گوشی هوشمند دارند.
  • از همه مهمتر، 90 درصد این کاربران، بیشتر زمان خود را در اپلیکیشن ها سپری می کنند.

خلاصه

تبلیغات موبایلی ، یعنی تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند. این نوع تبلیغات را می تواند هدفمند تر انجام داد زیرا تبلت و گوشی ها ابزارهای شخصی هستند و هر کدام یک کاربر خاص را دارند، از این رو بهتر می توان کاربران شناسایی و برای هرکدام محتوای اختصاصی ایجاد کرد.

مهمترین مساله در بازاریابی، راحت تر کردن تعامل و ارتباط با مشتریان است. تبلیغات موبایلی هرچند جدید نیست اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بهترین روش برای تعامل با کاربران به صورت اختصاصی است.