انواع تبلیغات موبایل

تبلیغات از طریق ابزار های الکترونیکی، امروزه به یکی از متداول ترین روش های بازاریابی در سراسر دنیا تبدیل شده است. یکی از این روش های تبلیغاتی، تبلیغات موبایلی است. این روش در طی چند سال اخیر با رشد سیستم عامل های تلفن های همراه و دنیای نرم افزار های موبایلی تکامل یافته است. تبلیغات موبایلی بر خلاف دیگر روش های تبلیغاتی، دارای شیوه ها و متد های مختلفی است. در ادامه قصد داریم به شرح و تفسیر چگونگی انواع تبلیغات موبایلی بپردازیم. با ما تا انتها همراه باشید.

تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی، نوعی شیوه بازاریابی تکامل یافته است که هم مسائل فنی و هم حوزه اقتصادی و مالی تبلیغاتی را شامل می شود. تبلیغات موبایلی مدل های پرداخت مختلفی را پیش روی مشتری قرار می دهد. مثلا پرداخت به ازای کلیک، پرداخت به ازای مشاهده ویدیو، پرداخت به ازای نمایش، پرداخت به ازای نصب و پرداخت به ازای عملیات معمول ترین روش های پرداخت در تبلیغات موبایلی هستند. اگر مایل به انجام تبلیغات موبایلی هستید باید بدانید که قطعا تمام این مدل ها به کار شما نمی آیند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع تبلیغات موبایلی بیشتر آشنا کنیم.

مدل پرداخت تبلیغات کلیکی (تبلیغات به ازای هر کلیک)

این مدل تبلیغاتی، هم در تبلیغات وبسایت ها کاربرد دارد و هم در تبلیغات موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، به شیوه ای معقول، کسی که سفارش تبلیغ را می دهد، به ازای هر کلیک که روی بنرش انجام می شود هزینه خواهد پرداخت. این شیوه تبلیغاتی بیشتر مورد استفاده کسانی قرار می گیرد که می خواهند مشتریان و کاربران را به سمت خدمات سئو یا یک محصول خاص هدایت کنند.

مدل پرداخت به ازای نمایش

در این روش، تبلیغ دهنده به ازای دفعاتی که بنرش نمایش داده می شود، .پول می پردازد. معمولا این هزینه به ازای هر 1000 نمایش محاسبه می شود.

مدل پرداخت به ازای هر نصب

توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل از این شیوه استفاده می کنند. در این روش، کسی که تبلیغ می دهد، به ازای هر نصبی که از ورودی تبلیغات باشد هزینه می پردازد. در این مدل، یک روش دیگر نیز وجود دارد که در آن شخصی که تبلیغ می دهد، به ازای تعداد دانلود اپلیکیشن هزینه می پردازد. در بین این دو روش، پرداخت به ازای هر نصب روش عاقلانه تر و به صرفه تری به نظر می رسد.

مدل پرداخت به ازای انجام عملیات

بعضی از تبلیغ ها به هدف ثبت نام کاربر و یا خرید محصول توسط آن ها انجام می شود. مدل تبلیغات پرداخت به ازای انجام عملیات، برای این گونه تبلیغات ها به کار می رود. یعنی تبلیغ دهنده، به ازای انجام عملیات توسط کاربر – که از تبلیغات وارد صفحه شده – به پخش کننده تبلیغ هزینه خواهد داد.

مدل پرداخت به ازای مشاهده ویدئو

یک روش دیگر تبلیغاتی، مربوط به کسانی است که قصد دارند تبلیغات خود را از طریق ویدیو منتشر کنند. این مدل در تبلیغات موبایلی ویدیویی قابل اجراست. در این روش تبلیغ دهنده به ازای هر چدد بازدید از ویدیو (مثلا هزار تا) هزینه پرداخت می کند. معمولا از این روش نبلیغاتی در بازی های تلفن همراه استفاده می شود.

در این مطلب سعی کردیم شما را با تبلیغات موبایلی و انواع مدل های تبلیغاتی آن آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که بیش از 25 درصد از کاربران اینترنت در ایران از گوشی های موبایل استفاده می کنند. شاید بتوان گفت خیل عظیمی از این کاربران در اپلیکیشن ها و بازی های موبایلی وقت می گذرانند. این یعنی استفاده از تبلیغات موبایلی در ایران می تواند فرصتی برای صاحبان کسب و کار های اینترنتی باشد.

این فضا در واقع به خاطر این بوجود آمده است که گوشی ها و تبلت های هوشمند در ایران فراگیر شده است و افراد بسیار زیادی از این ابزار استفاده می کنند. آمار و ارقام نشان می دهد، 50 درصد از جستجو های موبایلی نهایتا به خرید منجر خواهد شد. تمام این حرف ها بدان معنی است که گوشی های تلفن هوشمند یکی از بهترین ابزار ها برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی است. تبلیغ دهندگان به آسانی و با هزینه ای به صرفه قادر خواهند بود محصولشان را از طریق برندینگ و نمایش تبلیغ به صفحه خرید یا ثبت نام منتقل کنند.