آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که با وجود ایجاد لینک های متعدد برای وب سایت خود هیچ تاثیری در رتبه وب سایت شما حاصل نشده باشد؟ به نظر شما چه چیزی باعث می شود گاهی اوقات ایجاد لینک در بهبود سایت شما تاثیری نداشته باشد؟

بنظر می رسد 4 نکته مهم وجود دارد که باعث شده گاهی اوقات ایجاد بک لینک بی فایده باشد که در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا با این موارد آشنا شوید.

لینک های بی فایده

1- ایجاد لینک های ناصحیح

برخی اوقات لینک هایی که ایجاد می شود صحیح نمی باشد این بدان معناست که یا شما از وب سایت هایی لینک دریافت کرده اید که آنها به تازگی ایجاد شده اند و از ارزش بالایی برخوردار نیستند و یا شما قبلا از این وب سایت لینکی را از یک صفحه مشابه دریافت کرده اید. در مورد اول استدلال گوگل بدین گونه است که ممکن است برخی افراد بخواهد چندین دامنه جدید ثبت کنند و همه آنها را به وب سایت مورد نظر خود لینک دهند از این رو گوگل به دقت به زمانی که دامنه مورد نظر ثبت شده است و به شما لینک داده و همچنین به رتبه آن وب سایت نیز توجه کافی می نماید. در مورد دوم استدلال گوگل بدین صورت است که اگر شما از یک صفحه لینکی را قبلا دریافت کرده باشید امتیاز آن صفحه برای شما منظور شده است و هرگونه تلاش برای افزایش بهبود رتبه سایت یا سئو سایت فروشگاهی از این طریق بی فایده است.

2- ایجاد محتوای ناصحیح

گاهی اوقات محتوای صفحه ای که شما از آن لینک دریافت نموده اید صحیح نمی باشد که این باعث می شود که هیچ تاثیری در بهبود رتبه وب سایت شما اتفاق نیفتد. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

-محتوای صفحه ای که شما از آن لینک دریافت نموده اید خیلی ضعیف باشد.

-محتوای صفحه ای که شما از آن لینک دریافت نموده اید دارای محتوای تکراری باشد.

-محتوای صفحه ای که شما از آن لینک دریافت نموده اید با زبان وب سایت شما متفاوت باشد.

3- دامنه صحیح نباشد

یک نکته در انتخاب نام دامنه می بایست بدقت در نظر گرفته شود. در صورتی که نام دامنه با محتوای آن مغایرت داشته باشد و آن چیزی نباشد که جستجوکنندگان بدنبال آن باشند، هرگونه لینکی که از این وب سایت ها دریافت شود بی فایده خواهد بود. این گونه وب سایت ها توسط گوگل دچار جریمه گوگل خواهندشد و بدست آوردن لینک از وب سایت هایی که خود دچار جریمه شده اند هیج گونه ارزشی ندارد و خود باعث جریمه خواهد شد.

4- در دسترس بودن و نکات فنی

در صورتی که شما از یک صفحه لینکی را دریافت نمایید که در دسترس نباشد و یا از نظر نکات فنی آن صفحه دچار مشکل باشد، هیچ گونه ارزشی برای وب سایت شما منظور نخواهد شد بلکه باعث می شود از رتبه وب سایت شما نیز کاسته شود. باید توجه داشته باشید همیشه از صفحات لندینگ پیج لینک دریافت نمایید که در دسترس بوده و نکات فنی در آنها بدرستی رعایت شده باشد.