بک لینک دائمی

بک لینک دائمی را می توان امروزه در دنیای بازاریابی اینترنتی نیز یک تکنیک موثر و عالی دانست که دست یافتن به آن سخت نمی باشد. بک لینک های دائمی علاوه براینکه باعث ورودی های مشخص به سایت شما می شوند، می تواند در جذب کاربران جدید نیز موثر باشد.

روش های زیادی برای دریافت بک لینک دائمی وجود دارد ولی متاسفانه همه آن ها کارایی ندارند و گاها باعث می شوند شما مورد جریمه گوگل قرار بگیرید. اولین قدم برای اینکه بتوانید سایت خود را در گوگل بالا بیاورید، استفاده از خود گوگل و تکنیک های خود آن است. برنامه بعدی نیز بک لینک ها می باشند. در واقع استفاده از هرگونه بک لینک در صورتی که سئو سایت شما هنوز تکمیل نشده باشد، هیچ اثری ندارد و حتی می تواند در سرعت ایندکس شدن سایت شما اثر منفی بگذارد. برای مثال، بعضی از سایت ها زمانی که بلاگی را در سایت خود قرار می دهند، بعدا که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، برای اینکه هنوز سایت آن ها تکمیل نشده است، گوگل سریعا محتوای شبکه را ایندکس می کند و مطلب سایت شما را کپی شده می داند.

در ادامه قصد داریم که روش های بک لینک دائمی را علاوه بر افزایش رتبه سایت نیز می تواند همیشه یک تضمینی برای شما به منزله ورود کاربران به سایت نیز باشد.

روش های بک لینک دائمی

1. پست مهمان

اگر با سئو آشنایی داشته باشید می دانید پست مهمان چیست و چه ارزش بالایی دارد. پست مهمان به معنای تبادل لینک نیست. پست مهمان یعنی اینکه شما برای یک سایت دیگر که مرتبط با حوزه کاری شما است یا دارای اشتراکاتی نیز با هم می باشید، مقاله ای بنویسید و آن را مقاله را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار دهید. بعد در انتها لینک سایت خود را به عنوان سایت مرجع قرار دهید. نوشتن یک پست مقاله ای وظیفه ای است که برای اکثر مدیران سایت ها هزینه بر است و اگر شما گهگاهی این کار را به صورت رایگان برای آن ها انجام دهید، می توانیم بگوییم یک بک لینک دائمی و با اعتبار را کسب کرده اید.

2. قرار دادن لینک سایت

قرار دادن لینک سایت روش های مختلفی دارد اما وجه اشتراک همه آن ها، لینک برروی کلمه کلیدی صفحه ورود است. شما می توانید لینک سایت خود را در شبکه های اجتماعی، فروم ها و غیره قرار بدهید، اما مهمترین نکته ای که باید رعایت کنید این است که حتما عبارتی که لینک کردید تا کاربر برای خواندن ادامه مطلب وارد سایت شما شود، حتما همان کلیدی باشد که صفحه فرودتان است در غیر اینصورت فایده ای ندارد البته نه اینکه نداشته باشد ولی آن اثری که به دنبالش بودید، کمتر می توانید مشاهده کنید. یکی از بهترین تکنیک های بک لینک دائمی است.

3. اینفوگرافیک ها

امروزه دیگر کمتر کسی از متن برای بیان کردن مطالب خود استفاده می کنند، بیشتر به جای آن از عکس استفاده می کنند. با آمدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که ماهیت عکس دارند، اینفوگرافیک ها بیشتر از همه مورد توجه قرار می گیرند. با اینفوگرافیک می توان مطالب خیلی طولانی را در قالب عکس و به صورت خلاصه بیان کرد. اگر اینفوگرافیک شما به صورت حرفه ای طراحی شود، میزان اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی بالا است، مخصوصا اینکه یک موضوع عمومی مانند روش های محافظت در برابر سرماخوردگی را بیان کنیم. البته شاید اینفوگرافیک به اشتراک گذاری شده لینک نشود ولی کافی است که لینک سایت خود را برروی آن بنویسید. به حال یک نوع بک لینک دائمی برای سایت شما می شود.

4. محتوای مناسب

محتوا پادشاه است. شعاری است که امروزه دیگر کمتر کسی ارزش آن را نمی داند. نوشتن محتوای باکیفیت هرچند کوتاه، خیلی بهتر از مطلب بلندی است که از نظر محتوا هیچگونه ارزشی ندارد. کاربران امروزه به دنبال مطالبی هستند که نیازهای آن را رفع نماید و خیلی حوصله خواندن مطالب بلند را ندارند ولی اگر مطلبی را مفید ببینند، آن را برای دوستان خود در شبکه های اجتماعیبه اشتراک میگذارند و این باعث دریافت بک لینک دائمی به سایت شما می شود.

5. انجام مصاحبه

انجام مصاحبه هم یکی از عوامل دریافت بک لینک دائمی است ولی بستگی به ماهیت سایت شما دارد. در همه سایت ها این مساله امکان پذیر نیست ولی جالب است بدانید که میزان اشتراک گذاری مصاحبه های انجام شده با افراد معروف یا شخصی که بتواند محتوای شما را پوشش دهد، به مراتب بالاتر یک مطلب است.

6. لینک های داخلی

لینک های داخلی شاید در نگاه اول به عنوان بک لینک دائمی نگاه نشوند اما جالب است بدانید، ایجاد لینک بین صفحات داخلی سایت از طریق کلمات کلیدی همان صفحه می تواند همانند یک بک لینک دائمی رفتار کند و رتبه سایت شما البته نا با سرعت زیاد، ولی افزایش دهد. یک مزیت دیگر لینک های داخلی این است که کاربر را به صفحات مرتبط هدایت می کند که این می تواند باعث ماندن بیشتر آن ها در سایت شود.