سئو حرفه ای

سئو حرفه ای چیست؟ قبل از اینکه در خصوص سئو حرفه ای توضیح دهیم، بهتر است که در ابتدا به صورت کلی سئو را تعریف کنیم و بعد اقداماتی که باید صورت حرفه ای برای آن انجام دهیم را بیان خواهیم کرد. همانطور که می دانید، سئو شامل تکنیک هایی است که باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ می گردد. در واقع سئو حرفه ای شامل عملیات هایی است که در درون و بیرون سایت انجام می شود تا در نهایت بتواند بازدیدکننده سایت شما را افزایش دهد.

همانطور که می دانید، برای بهبود رتبه سایت، روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد اما مهمتر است همه این ها در سئو حرفه ای، داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ از همه مهمتر است، زیرا امروزه بیشتر کارها با استفاده از اینترنت می شود و به قول بیل گیتس " اگر کسب وکار شما در بستر اینترنت نباشد، چند سال دیگر وجود نخواهد داشت."

سئو را به دو صورت می توان تقسیم بندی کرد: سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه یا سئو داخلی و سئو خارجی، که هر کدام تکنیک های خاص مربوط به خودشان را دارند البته هر چند دارای مشترکاتی می باشند. سئو حرفه ای یعنی استفاده از تکنیک های اصلی و قانونی که به اصطلاح ما آن را سئو کلاه سفید میشناسیم. هدف اصلی سئو حرفه ای این است که بتوانیم سایت خود را در کلمه کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار بدهیم. همانطور که می دانید، بیشتر افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن محصولات یا اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند و همچنین حدود 90 درصد افراد برروی لینک هایی که در صفحه اول ظاهر می شوند، کلیک می کنند.

برای سئو حرفه ای، یکی از بهترین روش ها که امروزه توسط گوگل خیلی تاکید می گردد، تولید محتوا یکتا می باشد. البته محتوایی که براساس اصول سئو نوشته شده باشد و همچنین غیر کپی باشد. در این مقاله، ما قصد داریم که در خصوص اقداماتی که باید در سئو حرفه ای باید انجام دهیم، صحبت کنیم. بهتر است بدانید که سئو حرفه ای شاید در ظاهر کلمه خیلی بزرگ باشد، اما واقعا تکنیک های آن ساده است و فقط کافی است که آن ها را به صورت اصولی و درست به کار ببرید و همچنین صبر مهمترین عاملی است که باید در کنار آن داشته باشید.

اقداماتی که در سئو حرفه ای باید انجام شود

1. بررسی کلمات کلیدی

اولین قدم در سئو حرفه ای، تعیین هدف و پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با آن است که توسط کاربران بیشتر از همه مورد جستجو قرار می گیرد. شما اول موضوع کسب وکار خود را تعیین کنید و بعد کلمات کلیدی مرتبط با آن را تعیین کرده و سپس بیشترین کلمه کلیدی که توسط کاربران جستجو می شود را مشخص نمایید. در واقع برروی کلماتی باید سرمایه گذاری کنید که باعث ورود کاربران بیشتری به سایت شما می گردد.

2. تحلیل سایت رقبا

اینترنت یک بازاررقابتی بزرگ و شدید است. مطمئن باشید شرکت های دیگری هم وجود دارند که برروی کلمات کلیدی که مدنظر شما است، سرمایه گذاری کرده اند و قوی تر از شما می باشند. بعد از اینکه هدف و کلمات اصلی را تعیین کرده اید، باید سایت های رقیب خود را پیدا کنید. استراتژی آن ها را پیدا کنید و تحلیل نمایید. مهمترین موردی که می تواند به شما کمک کند، نقاط ضعف آن ها است که یک فرصت استثنایی برای پیشی گرفتن از رقیبان می باشد. این دومین مرحله و یکی از مراحل ابتدایی اما مهم سئو حرفه ای است که باید انجام گردد.

3. لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ را می توان به دو حالت تعریف کرد: بک لینک از سایت های دیگر و ایجاد لینک های داخلی بین صفحات. گوگل براساس الگوریتم پنگوئن خود، به بک لینک های ورودی از سایت های دیگر حساس است و آن هایی را که اقدام به خرید لینک یا تبادل می کنند را مورد جریمه خود قرار می دهند. بک لینک هایی از نظر گوگل و سئو حرفه ای دارای ارزش هستند که از سایت های پر بازدید و به خاطرمحتوای عالی به سایت شما وارد شوند مانند پست مهمان یا شبکه های اجتماعی.

همچنین ایجاد لینک بین صفحات باعث می شود که ارتباطی بین آن ها حفظ گردد و ربات گوگل هر دفعه که صفحه ای را مورد پیمایش قرار میدهد، لینک های داخلی و صفحات را نیز مجدد پیمایش می کند.

4. تولید محتوا

تولید محتوا امروزه بهترین و ارزانترین روش برای بهبود رتبه سایت در سئو حرفه ای می باشد. در واقع گوگل به سایت هایی که از تولید محتوای یکتا استفاده می کنند، امتیاز بالاتری نسبت به آن هایی که از مطالب کپی استفاده می کنند، می دهد.

5. انتشار خبرنامه ایمیلی

انتشار خبرنامه ایمیلی به صورت هفتگی باعث ارتباط مستمر برند شما با کاربرانتان می گردد. بازاریابی ایمیلی که نام دیگر آن می باشد، یکی از اقدامات سئو حرفه ای است، در واقع ارسال ایمیل به اعضای لیست می باشد تا بتوان با افرادی که ایمیل خود هرروز چک می کنند، یک ارتباط مستمر داشته باشیم. هنوز جالب است که بدانید که ارسال خبرنامه با استفاده از بازاریابی ایمیل، یکی از بهترین روش های گرفتن بک لینک می باشد. خبرنامه می تواند شامل آخرین مقالات، نظرسنجی، مطالب کوتاه آموزشی و غیره باشد که تاثیر فوق العاده ای درسئو حرفه ای دارد.

6. سئو محلی

سئو محلی، یکی از مهمترین تکنیک های سئو حرفه ای است که امروزه تاکید بیشتری برروی آن می شود، یعنی نمایش وب سایت براساس موقعیت جستجو کننده. اگر سایتی براساس سئو محلی بهینه شده باشد، اگر کاربری که نزدیک فروشگاه آن ها می باشد و کلمه کلیدی مرتبط با آن را در گوگل جستجو کند، سایت آن ها به دلیل اینکه نزدیک موقعیت کاربر می باشد، نشان داده خواهد شد.

7. سئو موبایل

با توجه به افزایش استفاده از ابزارهای هوشمند مانند گوشی و تبلت، بهینه سازی سایت برای موبایل امروزه از نظر گوگل، اهمیت زیادی پیدا کرده است. بهینه سازی موبایل که از موارد سئو حرفه ای، یعنی بهینه سازی صفحات سایت که به درستی در آن نشان داده شوند و از این رو باعث افزایش رتبه وب سایت و نمایش سریع آن در جستجوی موبایل می گردد.

8. جستجوی بین المللی

بهینه سازی سایت برای جستجوی بین المللی بیشتر برای شرکت هایی مناسب است که می توانند فراتر از مرزهای کشور خدمات یا محصولات خود را ارائه دهند. البته این مستلزم این مساله است که سایت شما حداقل به صورت دو زبانه (یعنی زبان مبدا و زبان انگلیسی) که تمامی افراد دنیا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. دو زبانه بودن سایت، از مواردی است که واقعا در سئو حرفه ای به آن نیاز می باشد.

9. بازاریابی ویدئو

تاثیر ویدئو برای جذب کاربران امروزه بر کسی که در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کند، پوشیده نیست. یک ویدئو در سئو حرفه ای می تواند اثر ده ها مطلب متنی یا عکسی را داشته باشد. ویدئو اگر به درستی تولید شود، میزان اشتراک گذاری آن به مراتب بیشتر از متن ها است. بهتر است که از ویدئو های تمام صفحه برای تمرکز صددرصد کاربران استفاده کنید.

سوالات متداول

سئو سایت حرفه ای چگونه تعریف می شود؟

خدمات سئو حرفه ای خدمات بهینه سازی موتور جستجو هستند که برای بهبود بازدید سایت شما در نتایج جستجو به کار می روند تا کسب و کار شما بتواند ترافیک بیشتری را از وب جذب کند. بیشتر خدمات حرفه ای سئو شامل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، و غیره می شود.

چگونه یک سئوکار حرفه ای شوم؟

در اینجا رایج ترین روش هایی که افراد متخصص سئو می شوند آورده شده است: گذراندن یک دوره سئو (یا چندین دوره سئو) سئو را با بهینه سازی وب سایت خود بیاموزید. در یک شرکت سئو کار کنید. مشتریان سئو را قبول کنید. گواهی یا مدرک سئو آنلاین دریافت کنید. به عنوان یک متخصص سئو «در خانه» کار کنید.