دلایل استفاده از لینک نوفالو

همانطور که می دانید گوگل برای افزایش رتبه یک سایت از معیار های مختلفی استفاده می کند که یکی از این معیار ها لینک های ورودی است.

زمانی که شما به یک سایتی بک لینک می دهید بخشی از اعتبار صفحه خود را با آن سایت سهیم می شوید. وقتی که تعداد بک لینک هایی که به سایت های مختلف داده اید از تعداد بک لینک هایی که به شما داده اند بیشتر باشد، سایت شما کیفیت خود را از دست می دهد.

لینک های خارجی زیاد باعث کاهش اعتبار صفحه شما و افت کیفیت سئو سایت شما می شود. بنابراین با استفاده از کد لینک نوفالو ما این تاثیر را از بین می بریم.

لینک نوفالو چیست؟

نو فالو در واقع یک کد است که در لینک سازی به کار می رود و به موتور های جست و جوی گوگل می فهماند که نباید به این لینک بروند یا اینکه این لینک را معیاری برای رتبه دادن به سایت در نظر نگیرند.

کد نوفالو در لینک ها به صورت rel=”nofollw” در لینک های سایت شما قرار می گیرد.

تاثیر کد نوفالو در سئو سایت

احتمال اینکه سایت های مختلف به صورت طبیعی و بدون خرید و فروش و رپورتاژ آگهی به شما لینک بدهند بسیار کم است. لینک دادن به سایت های دیگر ریسک بالایی دارد زیرا ممکن است سایتی که ما به آن بک لینک می دهیم اسپم شود و یا اتفاق های دیگری برایش بیوفتد که روی سایت ما نیز تاثیر گذار باشد.

به همین خاطر وب سایت های زیادی به هم لینک نمی دهند یا اگر هم لینک بدهند کد نوفالو را در بک لینک ها قرار می دهند تا اگر سایتی که به ان بک لینک داده اند جریمه شد, روی سئو سایت شان تاثیر نگذارد.

بنابراین کد نوفالو روی سئو یک وب سایت تاثیر می گذارد و تاثیر آن هم این است که ساختار لینک سازی را طبیعی نشان می دهد.

با داشتن لینک های نوفالو یعنی کسب و کاری دارید که برای آن تبلیغ می کنید که این موضوع مورد توجه گوگل هم قرار می گیرد.

لینک هایی که از وب سایت های مهم و مرجع برای سایتتان دریافت می کنید حتی اگر نوفالو باشند در افزایش اعتبار سایت شما تاثیر گذار است.

نکاتی مهم در مورد تاثیر کد نوفالو بر روی سئو

  • لینک های نوفالو در وب سایت های پربازدید باعث افزایش ترافیک می شوند. یک ترافیک هدفمند با نرخ پرش کمتر.
  • وجود کد های نوفالو در لینک های شما، ساختار لینک سازی سایت شما را طبیعی نشان می دهد و احتمال این که از طرف گوگل اسپم شناخته شود را کاهش می دهد.
  • بک لینک های نوفالو از وب سایت های مهم و مرجع روی اعتبار صفحه شما تاثیر می گذارد و اعتبار شما را افزایش می دهد.
  • اما هیچ قطعیتی وجود ندارد و ممکن است وب سایت هایی که در رتبه برتر قرار دارند درصد کمی از آنها لینک های نوفالو داشته باشند.

دلایل استفاده از کد نوفالو

جلوگیری از تکراری شدن محتوا

اگر شما در سایت خود دو لینک متفاوت به یک صفحه داخلی یا خارجی داده اید که انکرتکست متفاوتی دارند، بهتر است با استفاده از کد نوفالو یکی از آنها را نادیده بگیرید.

جلوگیری از اسپمر ها

اگر سایتی که شما به آن لینک داده اید یک سایت اسپم است، یا سایت های دیگر در بخش کامنت های شما لینک های اسپم قرار می دهند می توانید از کد نوفالو استفاده کنید تا تاثیری بر روی رتبه سایت شما نداشته باشند.

بک لینک های پولی

اگر می خواهید گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است که از لینک های نوفالو برای تبلیغات خود استفاده کنید.

در واقع شما باید از بک لینک های پولی خود چشم پوشی کنید و در تبلیغات خود از لینک های نوفالو استفاده کنید، مگر این که بخواهید از رتبه سایت خود را در موتور جست و جوی گوگل بالا ببرید.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما

شما لینک های مناسبی از سایت های دیگر دریافت می کنید ولی بخش زیادی از اعتبار خود را به سایت هایی که به آنها لینک داده اید می دهید.

برای جلوگیری از کاهش اعتبار سایت خود می توانید از لینک های نوفالو استفاده کنید.

جلب اعتماد گوگل و جلوگیری از جریمه

برای ایم که اعتماد گوگل را جلب کنیم لازم است که بک لینک های پولی و تبلیغاتی را نوفالو کنیم. گوگل حساسیت زیادی روی بک لینک های پولی دارد و اگر متوجه این موضوع شود، رتبه سایت شما به شدت کاهش می یابد.

اگر در سایت تان بنر یا متن تبلیغاتی گذاشته اید بهتر است در لینک آن کد نوفالو را به کار ببرید تا هم از جریمه های گوگل در امان بمانید و هم اعتماد گوگل را جلب کنید.

حفظ اعتبار انجمن ها و فروم ها

بسیاری از سایت های فرومی و انجمنی که کاربران در آن ها لینک های خود را قرار می دهند، لینک های خروجی خود را نوفالو می کنند.

لینک هایی که در این انجمن ها قرار می دهند اگر اسپم باشند، به اعتبار انجمن آسیب می رساند. مدیران این چنین سایت هایی با استراتژی هایی که در نظر می گیرند همه یا بخشی از این لینک ها را نوفالو می کنند.

چه زمانی باید از لینک های نوفالو استفاده کنیم؟

استفاده از لینک های فالو در سئو ارزش بالایی دارد. باید تا جایی که امکان دارد از لینک های فالو در سایت تان استفاده کنید. اما مواقعی وجود دارد که شما نا چارید از لینک های نو فالو استفاده کنید. در ادامه به چهار مورد از این مواقع اشاره خواهیم کرد.

در مواقعی که فعالیت سایت شما فروش لینک به صورت اسپانسری است

همانطور که می دانید الگوریتم های گوگل بسیار حساس هستند پس در مقابل آنها باید بسیار مراقب باشید و سنجیده عمل کنید.

خرید لینک طبق دستورات گوگل یک فعالیت غیر مجاز و اسپم به شمار می آید اما گاهی افراد ناچار به استفاده از آن هستند.

اگر کار سایت شما فروش لینک است نباید به طور واضح این کار انجام شود بلکه باید با به کار بردن کد rel= nofollow و rel= sponsored و یا ترکیب این کد لینک ها را پشتیبانی کنید.

زمانی که با لینک های وابسته مواجه می شوید

یکی دیگر از زمان هایی که می توانید از کد نوفالو استفاده کنید در مواجه با لینک های وابسته است. رفتار لینک های وابسته مانند مورد قبلی است اگر چه لینک های پیوند لینک های حمایت شده نیستند، اما بهترین کار این است که آنها را دنبال نکنید و بهترین روش استفاده از rel= sponsored برای لینک های وابسته است.

هنگامی که محتوا توسط کاربران تولید می شود

در بسیاری از مواقع پیش می آید که کاربران برای تبلیغ سایت خودشان در بخش کامنت سایت های دیگر لینک گذاشته اند. هر گاه یک کاربر بتواند در سایت شما لینک وارد کند باید از ویژگی rel=ugc استفاده کنید.

زمانی که می خواهیم به سایت هایی با محتوای نامرتبط لینک دهیم

گاهی اوقات پیش می آید که در سایت خود به صفحاتی لینک دهید که هیچ ارتباطی با محتوای سایت شما ندارند و یا این که نمی خواهید سایت مقصد را تایید کنید، باید از کد نوفالو استفاده کنید. با این کار شما به گوگل می گویید درست است که من به آن صفحه لینک داده ام اما آن را تایید نمی کنم.

سوالات متداول

چگونه می توان فهمید یک وب سایت از کد نوفالو استفاده کرده است؟

برای این کار کافی است روی صفحه سایت مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه inspection را انتخاب کنید. با این کار کد صفحه مورد نظر نمایش داده شده و با سرچ کلمه nofollow می توان لینک های نوفالو را پیدا کرد.

کد نوفالو چگونه به خنثی کردن اسپمرها کمک می کند؟

هنگامی که در سایتتان لینک های به صفحات اسپم وجود باشد یا برخی از کاربران در بخش نظرات، لینک های نامناسب قرار داده باشند، با استفاده از کد نوفالو می توانید این لینک ها را خنثی و از تاثیر منفی آنها جلوگیری نمایید.

آیا کد نوفالو به افزایش جایگاه سایت کمک می کند؟

بله، گوگل الگوریتم های زیادی برای تشخیص لینک های خریداری شده دارد و استفاده از کدهای نوفالو برای بک لینک های پولی و تبلیغی به افزایش اعتماد گوگول کمک می کند.