شناسایی، بازسازی، باز نشر صفحات پر ترافیک وب سایت

در سایت خود محتوای دارید که ترافیک بسیار بالای نسبت به بقیه دریافت می کند. ممکن است بهترین صفحه ای که ترافیک و مشتری را به سمت سایت شما سرازیر می کند در گوشه ای ول کرده اید و در حال خاک خوردن است. آیا کاری هست که بتوانید با انجام دادن آن ارزش این نوع صفحه ها را در سایت شما چند برابر کند؟

خوب مشخصا راه های هستند که این صفحه ها را بهتر کنید. در این مقاله ما سه راه را به شما نشان می دهیم که بتوانید محتوای را شناسایی، بازسازی و باز نشر کنید تا که بتوانید از صفحه ی خود حداکثر استفاده را بکنید و سئو سایت خود را افزایش دهید.

قدم اول: صفحه های پر ترافیک سایت را پیدا کنید.

گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار برای پیدا کرن صفحات پر بازدید که بیشترین تعداد تبدیل به سایت شما دارند.

بسیار مهم است که بدانید انواع مختلفی از محتوا وجود دارد. لزوما محتوا همیشه یک صفحه در سایت شما نیست. می تواند ویدیو در سایت دیگر باشد، پادکست عالی و پر بازدید باشد و یا یک محتوای چاپ شده است، همه ی ما وقتی محتوای به صورت دیجیتال پیدا نکنیم مجبور می شویم به صورت سنتی به دنبال آن بگردیم. ماند کتاب هایی که در کلینک ها، دفتر ها، ادارات و غیره استفاده می شود. شما می توانید آن ها را به صورت دیجیتال در بیاورید و در آن ادرس سایت خود را ذکر کنید که برای افزایش رنک و بازدید سایت شما بسیار مفیم و موثر خواهند بود.

قدم دوم: ساده سازی و باز سازی

مثالا یک محتوای طولانی راجب به چگونه بهترین دانشگاه را انتخاب کنیم را در نظر بگیرید. شاید این محتوا تعداد زیادی درخواست را برای دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دنبال داشته باشد. خوب بهترین کار برای بهبود این محتوا چیست؟ دو مرحله جلو روی ما قرار دارد که ساده سازی و باز سازی نام دارد. هر کسی می خواهد اطلاعات را به نحوه ی مختلفی مصرف کند. در صورتی که می خواهد اطلاعات بسیار طولانی را کنار هم قرار بدهید بهترین ابزار پاورپوینت است، بسیار ساده شما می توانید اطلاعات خود را چندین قسمت کنید و هر کدام را بصورت ساده و مختصر در اسلاید هایی قرار بدید. همچنین شما می توانید با استفاده از این اسلاید ها ویدیوی بسیار قوی‌ای راجب به چگونگی انتخاب بهترین دانشگاه بسازید.

اگر شما این دو قدم را انجام دادید، می توانید برای از ویدیو یا اسلاید های پاور پوینت خود عکس بگیرید و در پایین هر تصویر توضیحات خود را بصورت کامل یاداشت کنید.

در نهایت به صوت می رسیم. چه خوب است که برای این محتوای طولانی خود، گزینه صوتی یا یک پادکست اضافه کنید. این کار یک تجربه جدید و جالب هم برای شما و هم برای بازدید کنندگان خواهد بود.

شما بعد از انجام این کار و وصل کردن آن به محتوای اصلی می توانید اطلاعات جدید را به دست بیاورید، اطلاعاتی مانند اینکه کدام کار شما موفق تر بوده و مخاطبان شما کدام نوع رسانه را بیشتر می پسندند.

قدم سوم: انتشار بر روی پلتفرم های مشهور

بیشتر مردم در حال دل سرد شدن از این قابلیت هستند، ولی شما نباید اجازه دهید این اتفاق بیوفتد. دو دلیل اصلی وجود دارد که شما باید از این امکانات برای منفعت خود استفاده کنید. اولیل دلیل، قدرت و رنک بسیار بالایی این سایت ها است. و دوم دلیل، مخاطبان بسیار عظیم آن ها است، و مخاطبان در آن جا به دنبال اطلاعاتی هستند که شما و افرادی مانند شما در حال تولید آن هستند. خوب اگر شما نخواهید محتوا و تخصص خود را در این پلتفرم ها و سایت ها قرار دهید مطمئن باشید که یک فرد دیگر از این فرصت و امکانات استفاده می کند و به جای شما این کار را انجام می دهد.

شما می توانید اسلاید های خود را در سایت معتبر و رنک بالایی مانند SlideShare قرار بدید. یا ویدیو های خود را در سایت مانند آپارات و یوتیوب قرار بدید. ولی نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که چند ماه قبل از آپلود این فایل ها به یوتیوب یا آپارات، در ابتدا سعی کنید که ویدیو ها را در سایت و هاست خود آپلود کنید، چون در صورتی که شما این ویدیو ها و یا فایل را در سایت های غیر از سایت خود آپلود کنید رنک فایل شما به یوتیوب، آپارات و غیره تعلق می گیرد.

پلتفرم اینستاگرام بهترین گزینه برای عکس است، ولی بهتر است که عکس های شما حاوی هیچ گونه متنی نباشند، به جای آن سعی کنید بصورت مرتب توضیحات مربوط به هر عکس را در زیر خود عکس درج کنید. همچنین استفاده از قابلیت بسیار مهم هشتگ را نیز فراموش نکنید.

همچنین، سایت های پرسش و پاسخ وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و مخاطبان این سایت ها را به سمت سایت خود بکشید. برای مثال ممکن است فردی سوالات پیرامون دانشگاه و انتخاب دانشگاه پرسیده باشد و شما برای راهنمایی سایت خود را به ان شخص معرفی کنند. به غیر از فردی که سایت را معرفی کردید، افراد دیگر نیز ان را مشاهده می کنند و وارد سایت شما می شوند.

قدم چهارم:‌ معیارهای ارجاع را اندازه بگیرید

تاثیر انتشار محتوا را در سایت های مختلف را اندازه گیری کنید. البته راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، این ها برخی از معیارهای مورد علاقه ما هستند. شما تعداد بازدید از صفحه ها، مدت زمان کاربر در سایت نرخ پرش* و البته میزان تبدیل** را دارید. پس شما همه ی اطلاعات مفید را برای شروع کار های خود دارید. شما کجا را واجد شرایط می بینید؟ این ترافیک های موثر شما از کجا می ایند؟

*نرخ پرش: نرخ پرش میزانی است که کاربران به سایت شما وارد می شوند و پس از بررسی یک صفحه به صفحات دیگر سایت شما نیز مراجعه می کنند. هرچه نرخ پرش سایت شما کمتر باشد برای سایت شما بهتر است چون کاربران بیشتری در سایت شما می مانند.

**میزان تبدیل: میزان تبدیل به تعداد کاربران سایت گفته می شوند که هدف شما را از راه اندازی سایت برآورد کنند. برای مثال ممکن است هدف سایت شما جمع اوری ایمیل کاربران باشد. در طی ماه ۱۰ هزار نفر وارد سایت شما میشوند از این تعداد ۷۸۰ نفر ایمیل خود را ثبت می کنند، پس میزان تبدیل سایت شما ۷.۸٪ درصد است.

پس در نظر داشته باشید هر بار که خواستید استراتژی محتوای خود را بررسی کنید، از داده های خود برای حذف و تقویت محتوای سایت خود استفاده کنید. مثلا شاید شما متوجه شوید که تعداد کاربرانی که از طریق اینستاگرام به سایت شما می آیند بسیار بیشتر از کاربران گوگل پلاس است. پس بهتر است زمانی را که برای گوگل پلاس می گذارید را به کل حذف کنید و توجه خود را بیشتر بر روی اینستا گرام بگذارید.

حال شما یه استراتژي برای سایت خود دارید. محتوای و صفحات خوب سایت خود را پیدا کنید، کیفیت آن را بالاتر ببرید، ابزار های پر مخاطب و مناسب را برای سایت خود بشناسید و همچنین دامنه ی فعالیت خود را گسترش بدید.

در صورتی که شما از این استراتژی ها استفاده کرده اید می توانید در بخش نظرات آن را با ما و کاربران در میان بزارید. همچنین به نظر شما کدام سایت و شبکه ی اجتماعی، بازدهی بیشتری را برای سایت شما به دنبال دارد؟