کاهش رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا، یکی از آرزوهایی است که اکثر بازاریابان اینترنتی تلاش می کنند به آن دست پیدا کنند. البته کاهش رتبه الکسا یا بهبود رتبه سایت در الکسا کار خیلی سختی نیست و اگر شما به درستی و اصولی تکنیک های بازاریابی اینترنتی و سئو را اجرا کنید، به راحتی شاهد بهبود رتبه سایت در الکسا هستید، فقط باید صبر داشته باشید. البته توصیه می کنیم که فقط به معیار رتبه بندی در الکسا اکتفا نکنید و باید سایت های دیگری مانند ورنک، گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیک را که مهم تر می باشد را بیشتر مد نظر باشید. اما به هر حال الکسا یک سایت رتبه بندی می باشد که بر اساس معیارهای خاص خود، آن ها درجه و رتبه بندی می کند.

جهت کاهش رتبه الکسا، باید معیارهای آن را بدانید و به کار برید و هر چه رتبه شما در الکسا کاهش یابد، در گوگل هم ممکن است به طور موازی زیاد گردد. می گوییم ممکن است چون الکسا را نمی توان معیار خیلی دقیق از رتبه بندی سایت ها بدانیم و بارها مشاهده شده است که رتبه سایتی در گوگل بهبود داشته است ولی در الکسا هیچ تغییری نداشته ایم. برای همین توصیه می شود که برای رتبه بندی و بررسی میزان پیشرفت سایت خود به گوگل مراجعه کنید. ولی به هرحال کاهش رتبه الکسا هم یکی از مواردی است که خیلی از بازاریابان و حتی مالکان سایت ها به دنبال آن هستند.

هر چیزی که رشد می کند، پشت سرآن شایعه ایجاد می شود که پیشرفتش را مدیون ما می باشد، رشوه داده است یا تهمت هایی ناروایی دیگر که همیشه وجود داشته و خواهد داشت. الکسا هم در این مساله مستثنی نیست و همیشه پشت سرآن شایعاتی وجود دارد که صحیح نمی باشد. ما در این مقاله آموزش سئو قصد داریم، شایعاتی را که درباره بهبود رتبه سایت در الکسا وجود دارد، بیان کنیم.

شش افسانه راجع به کاهش رتبه الکسا

1. الکسا فقط ترافیک سایت هایی را اندازه می گیرد که تولبار الکسا را نصب کرده باشند

این شایعه و افسانه اصلا صحیح نمی باشد. پنل اندازه گیری الکسا خیلی بزرگ است و مجموعه ای از افزونه مرورگرها و پلاگین مختلفی است. تولبار الکسا فقط یکی از افزونه های مرورگر است که شامل داده الکسا است. در واقع الکسا تمامی ترافیک های مربوط به همه بازدیدکنندگان را ثبت می کند و اصلا فرقی نمی کند که شما تولبار آن را نصب بکنید یا نکنید و نصب آن اصلا ربطی به بهبود رتبه سایت در الکسا ندارد.

2. الکسا فقط فعالیت های بازاریابان اینترنتی و مالکان سایت را بررسی می کند

مانند مورد قبلی است و اصلا هم هیچ ربطی به این مساله ندارد. پنل ترافیک الکسا براساس فعالیت های همه بازدیدکنندگان تعیین می شود که در نتیجه باعث افزایش رتبه سایت می شود.

3. ثبت سایت روی رتبه بندی اثر می گذارد

ثبت سایت هیچگونه اثری برروی بهبود رتبه سایت در الکسا یا کاهش رتبه الکسا ندارد و در واقع شما نیازی به انجام این کار ندارید. ثبت سایت و به روزنگه داشتن اطلاعات تماس و توضیحات اولیه، فقط به شما کمک می کند که کسب وکار خود را در معرض دید افرادی که الکسا را به طور روزانه چک می کنند قرار دهید و در واقع معرفی کنید.

4. نصب ویجت الکسا باعث بهبود رتبه سایت می شود

نصب ویجت الکسا فقط باعث بهبود و افزایش رتبه بندی سایت شما به سایت بیننده می شود. ویجت ها هیچ کدام برای کاهش رتبه الکسا استفاده نمی شوند.

5. اگر ترافیک سایت من در یک روز خاص افزایش پیدا کند، رتبه من به طور خودکار بهبود پیدا می کند.

لزوما چنین نیست. سیستم رتبه بندی الکسا به صورت روزانه به روز می گردد اما براساس کاربران سایت و رفتار و تعداد آن ها در هر سه ماه تعیین می شود. بنابراین ترافیک روزانه ای که نشان می دهد، 1 از 90 مقدار ترافیکی است که بدست آمده است. همچنین ترافیک بدست آمده تحت تاثیر ترافیک سایت های دیگری که با سایت شما در ارتباط هستند، می باشد و تغییر مثبت در ترافیک آن ها بروی بهبود رتبه سایت در الکسا تاثیر می گذارد.

6. برای کاهش رتبه در الکسا می توان پول پرداخت کرد

به هیچ وجه، اگرچه سیستم پشتیبانی الکسا به شما کمک کند که بتوانید ترافیک بهتری را برای سایت خود بدست بیاورید و اگر تولبار آن را نصب کنید، الکسا دقیق تر می تواند میزان ترافیک سایت و رتبه آن را بدست آورد. اندازه دقیق باعث می شود که الکسا بهتر بتواند رتبه سایت شما را بدست بیاورد اما هیچ کدام هیچ تاثیری در بهبود رتبه سایت در الکسا ندارند.

برگرفته از:
alexa traffic rank