جستجوی پست های قدیمی ویژگی جدیدی است که به تازگی در فیس بوک اضافه شده است و کاربران را قادر می سازد به جستجو برای پست های خاص، عکس ها یا فیلم ها در فیس بوک بپردازند.

جستجوی پست های قدیمی در فیس بوک

روز دوشنبه فیس بوک اعلام کرد که اجرای این ویژگی جستجوی جدید برای کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک از طریق آی فون و دسکتاپ امکان پذیر شده است. محصول گراف جستجوی ساخته شده، به کاربران اجازه یافتن پست های قدیمی را خواهد داد. همانطور که مشخص است در حال حاضر، این ویژگی به آرامی پیش می رود و تنها برای کاربران آی فون و دسکتاپ قابل استفاده است. طبق اعلام رسمی هیچ اشاره ای به اضافه شدن قابلیتهای جدید به آندروید نشده است، اما تصور نمی شود این مساله زیاد به طول بیانجامد.

قابلیت جستجوی پست های قدیمی در فیس بوک

هنگامی که ویژگی جستجوی پست های قدیمی برای حساب کاربری شما موجود است، شما یک هشدار درست در زیر جعبه جستجو خواهید دید با عنوان شما هم اکنون اجازه خواهید داشت به جستجوی پست بپردازید.

جستجو برای هرچیزی سر راست است: ابتدا کلمات کلیدی مربوط به پستی که قصد یافتن آنرا دارید وارد نمایید.

کلمات کلیدی در جستجوی پست های قدیمی در فیس بوک

هنگامی که شما شروع به تایپ در نوار جستجو می کنید، نتایج جستجو به شکل خودکار، در زیرآن مشاهده خواهد شد و گزینه ارسال عمومی در پایین لیست قرار می گیرد. با کلیک روی دکمه پرس و جو برای شما یک صفحه جدیدی که تمام پست‌های فیس بوک که به پست مورد جستجوی شما مربوط است، باز می‌شود.

چند راهنمایی برای کمک به شما در جستجوی پست های قدیمی در فیس بوک:

1- به کلمات کلیدی فکر کنید. همانند جستجو در گوگل، گاهی اوقات بهتر است کلمات کمتری وارد کنید. به عبارت دیگر، به دنبال جستجو برای چیزی شبیه به این جمله نمی رویم: " زمانی که من در ساحل با جیمز بودم " جستجو برای "جیمز ساحل" کفایت خواهد کرد.

2- وارد کردن نام، حساب های موجود در جستجو را محدود خواهد کرد واین محدودیت مقدار نتایج جستجو را آسان تر می کند.

3- نتایج به ترتیب زمانی نمایش داده نمی شود. اگر به دنبال آنچه که هستید و پیدا نمی کنید باید اسکرول را تا رسیدن به نتیجه دلخواه نگه دارید.

4- با کلیک روی دکمه تنظیمات در گوشه بالا سمت راست در هنگام مشاهده نتایج جستجو به شما اجازه تغییر دسته بندی ها در نتایج نمایش داده شده می شود.

در زمان کوتاه با این ویژگی جدید، می توان به پست هایی که به دنبالشان هستید دست پیدا نمایید. همانطور که گفته شده در حال حاضر، ویژگی جستجوی پست های قدیمی در فیس بوک فقط قابل دسترسی در آی فون و نسخه دسکتاپ است.

منبع: how to search for old facebook post