آژانس سئو

همین حالا که شما این متن را می خوانید بیش از 15000 آژانس در جهان خدمات سئو سایت را ارائه می کنند. در ایران هم تعداد آژانس های سئو بسیار زیاد است. اما شما باید از میان این 15000 آژانس حوزه سئو یکی از آن ها را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. کار سختی است. انتخاب کردن از میان این تعداد بسیار سخت است.

در ایران هم رقابت شدیدی میان این آژانس ها وجود دارد. بسیاری از کسب و کارها به دلیل اعتماد به آژانس های غیرتخصصی اعتبار چند ساله شان را از دست داده اند و یا بعد از مدت ها از دیجیتال مارکتینگ کنار کشیده اند و به همان بازاریابی سنتی روی آورده اند. کسب و کارهایی که کار سئو را برون سپاری می کنند باید بتوانند بهترین آژانس سئو را از میان تعداد زیادی آژانس شناسایی کنند.

حالا به نظر شما بهترین آژانس سئو را چگونه باید انتخاب کرد؟ ما به شما چند راهکار ارائه می دهیم:

وب سایت شان را بررسی کنید.

اگر می خواهید یک آژانس سئو و در مقیاس بزرگتر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را برای کارتان انتخاب کنید باید قبل از هر چیز عملکرد خود آن ها را بررسی کنید. احتمالا فکر کنید که شما تخصصی در آنالیز سایت ندارید. پس چگونه می توانید آن ها را تحلیل کنید. ساده است.

  1. سایت شان را باز کنید. قبل از هر چیز سرعت باز شدن سایت و بالا آمدن آن را خوب بررسی کنید. اگر سرعت سایت شان کند باشد به این معناست که آن ها درکی از تاثیر سرعت سایت ندارند. چرا که سرعت سایت یکی از مهم ترین پارامترهای گوگل برای امتیازدهی و رتبه بندی سایت است.
  2. سری به صفحات درباره ما بزنید و سوابق کاری شان را مشاهده کنید. نمونه کارهای آن ها را ببینید و حتما به سایت هایی که کار کرده اند هم سر بزنید و کارشان را ببینید. این بسیار مهم است.
  3. محتوای وبلاگ شان را بخوانید. سئو رابطه ی مستقیمی با محتوای باکیفیت دارد. اگر محتوای خود سایت چندان بدردبخور نباشد. غلط های املایی داشته باشند و یا وبلاگ شان زود به زود آپدیت نمی شود به این معناست که این آژانس تخصصی سئو حرفی برای گفتن ندارد.
  4. DA و PA سایت شان را چک کنید. کار ساده ای است. کافیست در گوگل سرچ کنید DA Checker و بعد آدرس سایت را وارد کنید تا قدرت سایت شان را ببینید. هرچقدر DA یک سایت بیشتر باشد به این معناست که آن ها در زمینه لینک سازی فعالیت بیشتری دارند و می توانند برای شما هم لینک سازی کنند.

اما زود هم قضاوت نکنید. اگر سایت آن ها نتواند نظر شما را جلب کند بهتر است سراغ یک آژانس دیگر بروید و همین کارها را برای آن سایت هم انجام دهید و با هم مقایسه کنید. بعد از اینکه اطلاعات و نکات لازم را در مورد سایت یا سایت های موردنظرتان کسب کردید. حالا می توانید با آن ها تماس برقرار کنید و یا قرار ملاقات بگذارید تا حرف ها و مذاکرات را انجام دهید.

چه سوالاتی باید از آن ها بپرسید؟

حالا شما باید با آن ها تماس بگیرید و یا در یک ملاقات حضوری با آن ها صحبت کنید. باید سوالات خوبی داشته باشید و جواب های آن ها را هم خوب گوش بدهید تا میزان اطلاعات و حرفه ای گری آن ها برای شما روشن شود.

هیچوقت نپرسید چقدر وقت می برد که ما رتبه یک گوگل شویم. می دانید چرا؟ چون کسی جواب این سوال را نمی داند. سئو فرایند زمان بری است و رقبای شما هم به اندازه ی شما در این زمینه فعالند و معلوم نیست چه زمانی می توانید به سطح آن ها برسید. به جای پرسیدن این نوع سوال ها از آن ها بپرسید: استراتژی شما برای سئو سایت ما چیست؟ و چرا فکر می کنید این استراتژی جواب می دهد؟

این سوال مهم ترین چیزی است که باید از آن ها بپرسید. سئو قبل از هر چیز به نوعی بخشی از قیف بازاریابی است. در حال حاضر بیش از 65 درصد ترافیک کل سایت های جهان از گوگل دریافت می شود و این آمار بسیار بزرگی است. پس یک سئوکار حرفه ای باید قبل از هر چیز استراتژی های مارکتینگ را بداند و به شما توضیح بدهد که چگونه می توانید از طریق سئو مشتری کسب کنید.

در دنیای امروز روش ها و تکنیک ها چندان کارآمد نیستند. استراتژی ها هستند که تعیین کننده موفقیت هستند. این بسیار مهم است. هر آژانسی ممکن است استراتژی های خاص خودش را داشته باشد. اما سئو حول محور دو چیز می چرخد: محتوای باکیفیت و لینک سازی. آژانس سئو شما باید برنامه ی منظمی برای این دو مبحث مهم داشته باشد. سئو فنی تنها بخشی از کار است. سئو محتوا و نحوه ی ساختن بک لینک و … مواردی هستند که هر آژانس سئو باید به آن ها مسلط باشد تا بتواند روی وبسایت شما پیاده کند.

چه آمارهایی را باید از آن ها بگیرید؟

آژانس حرفه ای و باکیفیت خودش این موضوع را پیش خواهد کشید. آن ها به شما خواهند گفت که هر ماه یا هر چند روز یک بار آمار پیشرفت سایت را در اختیارتان قرار خواهند داد. اگر آن ها هم این موضوع را مطرح نکنند شما باید این درخواست را از آن ها داشته باشید. چون وقتی شما کار را برون سپاری می کنید تنها چیزی که به شما کمک می کند تا عملکرد آژانس سئو را بررسی کنید آمارها و داده ها هستند.

شما باید این آمارها را از آن ها بگیرید:

  • آمار ترافیک روزانه و هفتگی و نمودارهای مربوط به پیشرفت یا پس رفت
  • آمار ورودی گوگل روی صفحات لندینگ پیج یا صفحات فروش شما
  • آمار ورودی از کانال های مختلف
  • آمار نرخ پرش و نرخ فرار از سایت برای آنالیز کیفیت محتوای سایت
  • آمار صفحات پربازدید و بدون بازدید
  • لیست کلیدواژه هایی که وبسایت شما از طریق آن ها ورودی دریافت می کند.

در نظر داشته باشید که شما کار سختی از آن ها نمی خواهید. استخراج تمام این آمارها در گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسول کمتر از 20 دقیقه طول می کشد. پس یک آژانس تخصصی سئو باید حتما این آمارها را در اختیار شما بگذارد تا شما با خیال راحت بتوانید آن ها را آنالیز کنید. در ضمن یک آژانس سئو حرفه ای آمارهای بیشتری را هم در اختیار شما می گذارد و سعی می کند آن ها را به زبان ساده برای شما توضیح دهد تا شما راحت تر بتوانید عملکرد سئو سایت را برآورد کنید.

بودجه و هزینه های سئو

مسلما یک کمپانی قدرتمند در حوزه ی سئو هزینه ها و تعرفه های بیشتری نسبت به یک کمپانی تازه کار دارد. هیچ نرخ قیمت ثابتی وجود ندارد. قیمت را شما با توجه اهداف تان تعیین می کنید. اگر رقبای قدرتمندی دارید و دوست دارید آن ها را پشت سر بگذارید مسلما هزینه های شما بالاتر می رود. اگر سهم بازار بیشتری می خواهید هزینه ی بیشتری باید بپردازید.

اما این بودجه قوانین خاص خودش را هم دارد. باید برآورد کنید و ببینید که آیا این هزینه ها برای شما صرفه دارد یا نه؟ آیا می توانید با این آژانس و تعرفه های آن سود هم داشته باشید؟ در ضمن با اینکه نمی توان تعیین کرد که چه زمانی می توان رتبه یک گوگل شد اما می توان تعیین کرد که سهم بازار در چه زمانی بالاتر می رود. پس باید تمام این موارد را با آژانس سئو در میان بگذارید. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید.

سوالات متداول

آژانس سئو چیست و چکار می کند؟

یک آژانس سئو یک شرکت خارجی است که کارهای سئو یا دیجیتال مارکتینگ را برای تجارت شما انجام می دهد. کار با یک آژانس سئو می تواند به کسب و کار شما برای دستیابی به این موارد کمک کند: دید بهتر. ترافیک بهتر سرنخ های بیشتر

از یک آژانس سئو چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

به طور خلاصه، SOW یک آژانس سئو باید شامل (1) هدف کلی کمپین، (2) خلاصه ای از استراتژی و جدول زمانی کمپین، (3) اعضای تیمی که در کمپین شرکت خواهند کرد، و (4) نتایج قابل تحویل را شامل شود. که کمپین را تشکیل خواهد داد

چرا به آژانس سئو نیاز دارید؟

دلیل اهمیت استخدام یک آژانس سئو این است که آنها می توانند به کسب و کارها برای بهینه سازی مهمترین سیگنال های رتبه بندی جستجو کمک کنند. سیگنال های رتبه بندی زیادی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ استفاده می شود