سئو بدون تقاضای جستجو

چالش هایی در سئو وجود دارد. در دنیای سئو هیچ چیزی به اندازه ی نبود حجم جستجو برای سایت، محصول، برند و غیره دلهره اور نیست. هر چند این موضوع زیاد متداول نیست، اما در بعضی مواقع مانند سایت های سرگرمی، هنر، سازمان های غیر انتفاعی و استارت اپ ها با این مشکل مواجه اند که تقاضایی برای جستجوی ان ها در موتور های جستجو وجود ندارد.

اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، راه های دیگر برای دریافت ترافیک ارگانیک وجود دارد. بازاریابی محتوا(content marketing)، وبلاگ نویسی، شبکه های اجتماعی، ایمیل، روابط عمومی و غیره همه راه هایی برای کسب ترافیک هستند، همچنین چندین تکنیک سئو نیز هست که می توانید بصورت هوشمندانه ان را پیاده سازی کنید.

جایگزین کردن

بسیاری از محصولات، برند ها یا وبسایت ها ممکن است حجم جستجوی مستقیم نداشته باشند، اما می توانیم آنها را به عنوان راه حل ها و برند های عرضه شده در نظر بگیریم. در این مورد، می توانیم کلمات کلیدی جایگزینی را برای ان ها هدف قرار بدیم که در این صورت جریان مناسبی از نتایج جستجوی مشابه به شمت شما واریز می شود.

برای مثال، فکر کنید محصول ما وایت برد های فلزی هستند. ما می توانیم محتوا هایی مانند زیر ایجاد کنیم:

  • تخته سیاه و وایت برد قدیمی شده اند: تکامل به سمت فلز
  • وایت برد های شیشه ای: شفاف؟ یا خیلی شفاف؟
  • فلز جواب درست است نه رنگ وایت برد.

این پست های و مقالات شما برای وبلاگ یا صفحه های فروش می توانند در کنار نتایجی قرار بگیرند که محصول شما جایگزین ان ها است، هرچند رقابت شما ۱ به ۱ نخواهد بود ولی می توانید از این روش مشتریان و بازیکنان جدید عرصه را به سمت خود بکشید.

مقایسه

بسیاری از محصولات و برند ها، هیچ ویژگی خواصی برای جایگزین کردن با یک جستجوی موجود را ندارند. اما در بیشتر موارد، آنها قابل مقایسه با یک محصول مشابه و اشنا می باشند.

برای مثال تصور کنید، یک اصلاح بدن هنر مندانه وجود دارد که با تغییر مواد موجود در پوست ان را برای ۵-۶ روز شفاف می کند. این کار تاتو یا رنگ امیزی روی بدن نیست، بیشتر یک راه هنرمندانه برای نشان دادن اناتومی زیر پوست انسان است. می توانیم اسم این روش را شفاف سازی بنامیم.

در این مورد خاص، ما نمی توانیم ان را جایگزینی برای خالکوبی و تاتو(یا جراحی اکتشافی) معرفی کنیم، اما می توانیم محتوای برای مقایسه ی ان ها بسازیم، مانند:

  • تاتو، حنا، رنگ امیزی بدن و شفاف سازی
  • مقایسه ی جراحی اکتشافی، MRI، اشعه ی ایکس و شفاف سازی

این روش ها را می توان در شرایط واقعی نیز مورد استفاده قرار داد.

جذب مخاطب نه جستجو

برای بعضی برند ها، سازمان ها و سایت ها مقایسه کردن می تواند چالش برانگیز باشد یا به سادگی امکان پذیر نباشد. زمانی که بنظر می رسد همه ی راه ها دریافت ترافیک به بنبست رسیده اند، هدف تبلیغات جمعیتی را بخاطر داشته باشید. به جای بازاریابی مستقیم بر روی یک مخاطب که بیان کننده یک علاقه واضح است، تبلیغات جمعیت شناسیبه دنبال رسیدن به هدف مخاطب است که با سن، جنسیت، درآمد و سایر صفات شخصی آنها تعیین می شود. SEO می تواند همچنین کار مشابه را انجام دهد، اما به برنامه ریزی و آماده سازی دقیق نیاز دارد.

ابتدا، نیاز است که اطلاعات خود را هر چه بیشتر در باره یهذف مخاطبان خود بالا ببرید. در مثال شفاف سازی ما، بیایید تصور کنیم هدف یک گروه ، پزشکان و جراحان است. از چه نوع سایت هایی بازدید می کنند؟ چه ویژگی های جمعیت شناختی و روانشناختی برای آنها اعمال کنیم؟ و از همه مهمتر، ان ها به طور منظم چه نوع پرس و جو هایی را مطرح می کنند؟

اگر ما می دانستیم که اهداف ما به طور مرتب برای اطلاعات در مورد وسایل پزشکی، تکنیک ها، مقالات مجلات و غیره جستجو می کنند، می توانیم وبلاگی درست کنیم که بر روی این نوع عناوین تمرکز کند، مهم است که دقیقا در مورد همچنین محتوای بحث شود. همراه با محتوای اصلی وبلاگ در باره موضوعات مرتبط،‌ ما می توانیم برند یا محصول را به گروهی از مشتریان علاقه مند و دارای پتانسیل نشان دهیم.

برندینگ

نکته‌ی مهم اخر، تاکتیک ساختار برند در دهه های گذشته به عنوان یک روش برای افزایش آگاهی از یک محصول جدید بوده است. وقتی پپسی یا کک یک نوشیدنی جدید را راه اندازی می کنند، به ندرت به دنبال جستجو می روند، آن ها رادیو، تلویزیون و وب را با اگهی ها بمباران می کنند، با جوایز در مسابقات و اسپانسر کاری می کنند که در ذهن افراد و مصرف کنندگان حس تقاضا ایجاد کنند. برند سازی معمولا کمتر از بازاریابی مخاطبان هدف قرار می گیرد، اما می تواند به میزان جستجوی شما کمک کند.

همچنین می توانید از سلبریتی ها و افراد مشهور کمک بگیرید. مثلا شما یک بازیگر مشهور و پر جستجو را انتخاب می کنید و یک خبر مهم در مورد محصول خود با استفاده نام سلبریتی پخش می کنید. با این روش تعداد جستجوی محصول شما مطمئنا افزایش خواهد یافت.


سئو مطمئنا جوابِ همه ی جستجو ها برای بازار یابی نیست، بلکه در موارد مشابه این می تواند کاملا بیهوده باشد، جا هایی که حجم جستجو زیاد چنگی به دل نمی زند، شما می توانید از کاربرد های ثانویه رنکینگ موتور جستجو بهره ببرید که با این کار مشتریان زیادی را جذب سایت خود واهید کرد.

یکی از نکاتی که ما در مورد سئو و بازار یابی ارگانیک دوست داشتیم، قدرت خلاقیت و خیال پردازی هایی برای تاثیر گذاری بود. نزارید سنگ هایی مانند حجم جستجوی صفر جلوی پیشرفت شما را بگیرند و سعی کنید از فرصت هایی که برای شما پیش می ایند استفاده کنید.