سئو سایت تازه تأسیس

سئو سایت تازه تاسیس می تواند به شما در رشد کسب و کارتان و هدفی که در فضای وب به دنبال آن هستید، کمک بسزایی کند. حتی می توان این گونه گفت که اگر به دنبال اگر به دنبال موفقیت در فضای وب هستید، بهتر است از اصول سئو پیروی کنید وگرنه ممکن است تمامی تلاش های شما نتیجه ی مطلوبی ندهد. در ادامه، به بررسی 7 نکته ی اساسی در سئو سایت جدید خواهیم پرداخت.

1. از وردپرس استفاده کنید

شما برای کار با وب سایت خود نیاز به یک پلتفرم دارید. این پلتفرم به شما کمک می کند و دیگر نیازی نیست تا برای تغییرات سایت خود، ایجاد محتوا و تمامی کارهایی که می خواهید انجام دهید، زبان برنامه نویسی بلد باشید. وردپرس ساده ترین پلتفرم برای راه اندازی سایت است. وردپرس برای سئو سایت جدید بسیار مفید می باشد و دوستدار سئو است! هیچ پلتفرم مدیریت محتوا دیگری این همه سال تنظیم دقیق و فهرست غنی از افزونه ها را ندارد. شما می توانید تقریباً هر کاری را بدون نیاز به کدنویسی با وردپرس انجام دهید. وردپرس برای شروع کار (و حتی در مراحل حرفه ای) بسیار مفید است. کار با وردپرس آسان است و می توانید به سرعت آن را یاد بگیرید. وردپرس رایگان است، بیشتر افزونه های آن رایگان یا فریمیوم هستند و تنها چیزی که لازم است نصب با چند کلیک روی اکثر ارائه دهندگان هاست است. وردپرس همچنین در ابتدا به بهینه سازی زیادی نیاز ندارد.

2. نام دامنه را جدی بگیرید!

نام دامنه ی شما تأثیر مستقیمی بر جست و جوی ارگانیک شما نخواهد داشت اما برای شناخت نام تجاری شما بسیار مهم است. انتخاب دامنه یک تصمیم بزرگ است بنابراین برای انتخاب فکر کنید و عجله نداشته باشید. سن دامنه (زمانی که ثبت شد)، کلمات کلیدی با تطابق دقیق در نام دامنه و دامنه سطح بالا برای سئو اهمیت زیادی ندارد. مواردی که برای سئو در ارتباط با دامنه مهم است، معنی دامنه و طول آن است.

معنی دامنه: معنی دامنه باید موضوع آن را تداعی کند. یک دامنه خوب می تواند باعث شود افراد بیشتری هنگام جست و جو بر روی قطعه شما کلیک کنند.

طول دامنه: دامنه های خیلی طولانی یا خط تیره ممکن است هرزنامه به نظر برسند و به برند شما آسیب بزنند.

3. ایجاد یک محتوای مناسب و ارزشمند

اولین موردی که در زمان شروع سئو سایت جدید با آن مواجه می شوید، ایجاد محتوا است. اگر چه سئو متشکل از نکات ساختاری، فنی و درون سایتی متنوعی است اما شاید بتوان گفت که همه چیز حول محور محتوا می چرخد. اگرچه در سطوح بالای سئو ما از مواردی مانند سایت های ریسپانسیو و یا سرعت بالای وب سایت ها صحبت می کنیم اما یک سوال از شما داریم: مخاطب برای سرعت بالای سایت شما یا طراحی هیجان انگیز ریسپانسیو آن به سایت شما می آید یا محتوای وب سایت؟ معلوم است که محتوا در اولویت قرار دارد! سرعت بالای وب سایت یا طراحی بسیار صحیح و زیبای آن و یا حتی ساختار دقیق سایت از لحاظ فنی، همگی فقط ابزارهایی هستند که محتوای شما زیباتر خودش را نشان دهد. اول و آخر، همه چیز محتوا است. بنابراین همین ابتدا که در حال شروع بهبود سئو سایت خود هستید، باید بدانید که محتوا تمام آن چیزی است که باید در نهایت به آن توجه کنید.

4. مخاطبان، عنصری اساسی در سئو

اگر چه اصول سئو بر مبنای سازگاری هرچه بیشتر وب سایت ها با موتورهای جست و جوگر است، اما این مخاطبان هستند که در اولویت قرار دارند. البته سئو از مخاطبان به هیچ وجه جدا نیست زیرا تمام آن چه که در نظر موتورهای جست و جوگر است، دقیقاً همان چیزی است که مخاطبان آن را دوست دارند؛ زیرا الگوریتم های موتورهای جست و جوگر بر اساس سلایق مخاطب ساخته می شوند. بنابراین به هیچ عنوان مخاطبان خود را دست کم نگیرید و به یاد داشته باشید که هر آنچه که تولید می کنید، برای آن ها است.

5. لینک داخلی در سئو سایت جدید

عنکبوت های موتور جست و جو، از طریق لینک ها وب سایت ها را کراول می کنند و در نتیجه ی این کار، صفحات شما را ایندکس می کنند. این نوع پیوند باعث می شود کاربران به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند و موتورهای جست و جو در صفحات شما بخزند. مهم تر از همه، مطمئن شوید که robots.txt شما روی "follow" تنظیم شده است، در غیر این صورت مهم نیست که ساختار لینک شما چقدر عالی است، موتورهای جست و جو قادر به خزیدن صفحات شما نخواهند بود.

6. بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا

تگ عنوان متا یک عنصر HTML در یک صفحه وب است که به موتورهای جست و جو اطلاع می دهد که عنوان صفحه چیست. این بخش مهمی از سئو داخلی است. هنگامی که متادیتا به درستی بهینه شود، می تواند CTR را افزایش دهد و در عین حال ، زمانی که در نتایج جست و جو نشان داده می شود، به کاربران بینشی در مورد یک صفحه می دهد. برخی می گویند که محدودیت های کاراکتر عنوان و توضیحات گوگل 70 و 160 کاراکتر است. اگرچه هیچ سند رسمی این را نمی گوید، اما گوگل به کاراکترهایی که استفاده می کنید کمتر اهمیت می دهد و بیشتر به تعداد پیکسل هایی که هر کاراکتر مصرف می کند توجه دارد. اگر می خواهید مطمئن شوید که توضیحات متا شما در SERP بدون حذف هیچ کلمه یا کاراکتری نمایش داده می شود، ضروری است که طول عنوان متا را به 600 پیکسل محدود کنید. همچنین، تلاش کنید تا عناوین متا مرتبطی را ایجاد کنید که مهم ترین کلمه کلیدی را در جای مناسب داشته باشند.

7. با مواردی شروع کنید که کمتر رقابتی هستند

یکی از بزرگترین چالش های بهینه سازی سئو سایت جدید این است که هیچ داده منحصر به فردی برای تکیه بر آن ندارید. هر داده ای که قرار است در این مرحله استفاده کنید عمومی است. بنابراین مزیت رقابتی شما صفر است، مگر اینکه واقعا هوشمند و خلاق باشید. هنگام راه اندازی سئو برای یک سایت کاملاً جدید، حداقل به یکسری محتواهایی نیاز دارید که قطعاً جست و جو می شوند مانند:

  • صفحاتی که خدمات/محصولات شما را توصیف می کنند: این صفحات پرس و جوهایی با هدف بالا را هدف قرار می دهند.
  • معرفی محصولات: مشکلاتی که محصولات شما به حل آن ها کمک می کند چیست؟ در این قسمت حتی می توانید از موارد تکراری نیز استفاده کنید و لازم نیست یک ویژگی اعجاب انگیز برای محصول خود بیابید! شما فقط کارکرد آن را بگویید و خلاقین را نیز فراموش نکنید.

برگرفته از مقالات زیر
How To Adapt Your SEO Strategy
Marketing Insights Blog SEO for a New Site

سوالات متداول

آیا سئو سایت های تازه تاسیس کارآمد است؟

قطعا. سئو می توانید تا حد زیادی به پیشرفت سایت های تازه تاسیس کمک کند و یا حتی دلیل آن باشد.

چه پلتفرمی برای راه اندازی سایت مناسب است؟

پلتفرم وردپرس از ساده ترین پلتفرم های راه اندازی سایت محسوب می شود.

آیا می توان بستر رقابتی برای سایت های تازه تاسیس ایجاد کرد؟

بله. اگر واقعا باهوش و خلاق باشید می توانید بستر رقابتی برای سایتتان بسازید؛ کاری که بسیاری از سایت های تازه تاسیس انجام نمی دهند.