جلسه آموزشی سئو

جلسات آموزشی سئو یکی از تکنیک های فراگیری تکنیک های جدید و تجربی سئو می باشد. سئو شامل تکنیک و روش‌هایی است که به شما در افزایش رتبه سایتتان در گوگل و در نتیجه فروش کمک بسیاری خواهد کرد. این تکنیک‌ها مانند بسیاری از روش‌های دیگر، هر ساله تغییر می‌کند و به روزرسانی هایی در آن انجام می‌شود. تا اینجا کار مشکلی نیست. شاید اگر قرار بود که سئو رشد نکند، این‌ قدر برای آن ارزش قائل نمی‌شدند. مسئله‌ای که ذهن بیشتر سئوکاران را درگیر خود کرده است، به روز بودن با سئو است.

آن‌هایی که درزمینهٔ بهینه سازی سایت فعالیت می‌کنند، سختی این کار را درک کرده و می‌فهمند که ما چه می‌گوییم. به روزبودن همیشه در گفتار راحته؛ اما در عمل سخت. مطالعه کردن اولین روشی است که همه متخصصان آن را بیان می‌کنند؛ اما شما در روز چند مقاله می‌توانید بخوانید یا چقدر وقت خود را برای به روزرسانی دانش خود اختصاص دهید؟ هرچقدر هم که زیاد باشد، باز هم نمی‌توانید به همه تغییرات و آخرین خبرها دسترسی کامل داشته باشید.

بهترین راه برای اینکه بتوانید بدون دردسر و سریع به اطلاعات جدید دسترسی پیدا کنید، شرکت در جلسات آموزشی سئو و دورهمی های دوستانه با همکاران خودتان است؛ اما پیدا کردن چنین دورهمی هایی هم یک معضلی است. از آنجایی که سئوکاران خیلی علاقه ندارند تا شیوه کاری خود را بیان کنند؛ یا در این دورهمی ها شرکت نمی‌کنند یا اگر هم شرکت کنند، به بیان اطلاعات و تکنیک‌های قدیمی بسنده می‌کنند.

اما به هر حال دوره‌هایی هستند که در آن‌ها هدف آموزش سئو است. حالا این دوره‌ها یا به صورت کلاس برگزار می‌شود یا دورهمی های دوستانه. هرچه که هست، پیدا کردن این نشست‌ها، در اولویت اول قرار دارد.

در ادامه مقاله ما قصد داریم تا 6 روشی را که به شما در پیدا کردن جلسات آموزشی سئو یا نشست‌های دوستانه سئوکمک می‌کند را بیان کنیم. البته این نکته را قبل از شروع بیان کنیم که شما نباید انتظار آموزش کامل در هر دوره را داشته باشید. تکنیک‌های سئو این‌قدر زیاد است که نمی‌توان همه آن‌ها را در یک جلسه یا نشست مطرح کرد. هدف شما فقط نباید یادگیری باشد؛ بلکه پیدا کردن دوستان و همکاران جدید و ایجاد موقعیت شغلی مناسب بیشتر از آموزش در خود جلسه باید مورد اهمیت قرار بگیرد.

هرچه دایره افراد تخصصی و همکاران شما زیاد شود، سرعت آموزش شما سریع خواهد بود. ارتباط مداوم با این افراد داشتن و صحبت در یک موضوع حتی تلفنی هم می‌تواند به شما نکته‌ای را آموزش دهد.

6 روش شرکت در جلسات آموزشی سئو

1.ارتباط با همکاران را از دست ندهید و حضور فعال داشته باشید

نشستن پشت میز و بیرون نیامدن از حوزه کاری خود، شما را گوشه خواهد کرد. به دنبال حضور فعال در تمامی نشست‌ها و مکان‌ها باشید. البته هیچ‌گاه بنری در سطح شهر برای اطلاع رسانی نشست‌های سئو برگزار نمی‌شود و بیشتر این اطلاع رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود؛ اما حضور فعال در اجتماع و ارتباط با همکاران فعلی می‌تواند یک گزینه ایده آل باشد.

از ارتباط با همکاران خود غافل نشوید. هر از گاهی جدا از میدان رقابتی که دارید، با آن‌ها تماس گرفته و احوال پرسی کنید. حفظ این ارتباط به شما در مستحکم‌تر شدن رابطه‌تان کمک خواهد کرد. مطمئن باشید که اگر نشستی یا دوره‌ای همکار شما شرکت خواهد کرد، به پاس قدردانی و در کنارتان بودن از اینکه همیشه به یاد او هستید، از شما هم برای شرکت دعوت خواهد کرد.

2.آنلاین باشید و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

همانطور که در مورد قبل گفتیم، دوره‌های آموزشی سئو در اینترنت و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین تبلیغ می‌شود. حضور خود در چنین شبکه‌هایی فعال کنید. این حضور برای شما متخصص سئو نباید هفتگی باشد، بلکه روزانه باید هر روز صفحه خود را بررسی کنید. البته توصیه می‌کنم که فقط بیننده هم نباشید، بلکه بر اساس برنامه ریزی حضوری فعال داشته و به اقدام به انتشار پست و نظر دادن کنید. به این صورت، افراد دیگر وقتی حضور فعال شما را ببینند، اگر دوره‌ای داشته باشند از شما برای شرکت دعوت خواهند کرد.

3.ایمیل خود را ثبت کنید

در تمامی سایت‌های آموزشی ایمیل خود را ثبت کنید. گاهی اوقات این سایت‌ها با همکاری بعضی مؤسسات، دوره‌های آموزشی یا دورهمی های دوستانه‌ای برگزار می‌کنند و از طریق ایمیل آن را به اعضای اطلاع رسانی می‌کنند. پس حتماً در اولین فرصت، ایمیل خود را در این سایت‌ها ثبت کرده و البته از همه مهم‌تر اینکه جعبه ایمیل خود را روزانه بررسی کنید.

4.دوست پیدا کنید

وقتی در دوره‌ای شرکت کردید، فقط نظاره‌گر نباشید. به دنبال افرادی بگردید که می‌توانید با آن‌ها ارتباط کاری بیشتری برقرار کنید و آن‌هایی که در چنین نشست‌هایی حضور فعال دارند. به این صورت هم یک ارتباط کاری مناسبی پیدا کردید و هم اینکه آن‌ها هم شما از دوره‌های مهم باخبر خواهند کرد.

5.به اسپانسر دوره‌ها دقت کنید

آن‌هایی که یک دوره مثلا گوگل وبمستر را اسپانسری می‌کنند، مطمئن باشید که دوره‌های مشابه را هم حمایت خواهند کرد. پس آن‌ها را دنبال کنید و هرجا که دیدید آن‌ها یک اسپانسر شده‌اند، مطمئن باشید که یک دوره آموزشی برگزار می‌شود و ممکن است که مناسب شما باشد.

6.صفحه مؤسسات و دوره‌ها را دنبال کنید

تمامی این مؤسسات آموزشی و نشست‌های دوستانه برای خود صفحاتی را در شبکه‌های مجازی ایجاد می‌کنند. صفحات آن‌ها را دنبال کنید تا از آخرین نشست‌ها و دوره‌ها مطلع شوید. همچنین گزینه نوتیکفیکشن آن‌ها را فعال کرده تا آخرین پست‌های آن‌ها برای شما در اول صفحه نمایش داده شود.