سئو ترندز

دیگر اهمیت سئو برای همه مدیران فروشگاه‌ها مشخص شده است؛ حتی آن‌هایی هم که تا قبل از این به صورت سنتی کار می‌کردند و تنها دانش اینترنتی‌شان، دانستن افزایش فروش از این بستر بوده است، الآن دیگر می‌دانند که برای ادامه حیات خود باید برای خود حداقل سایتی داشته باشند. مسئله اینجاست که داشتن سایت دیگر کافی نیست؛ بلکه باید توانست حداقل در نتایج جست‌وجو لینک سایت را نمایش داد. مسلماً باید سئوی سایت را بهینه کرد.

بهینه کردن سئو و افزایش رتبه سایت الآن واقعاً دیگر کار راحتی نیست. هر سال سخت‌تر می‌شود. این سخت‌تر شدن اول از همه به این دلیل است که هر سال شاهد افزایش سایت‌های فروشگاهی به ویژه از سمت برندهای بزرگ هستیم و دوم برای اینکه در ابتدای سال جدید میلادی، ترندهایی معرفی می‌شوند که برای بقا و ماندن در قدرت باید از آن‌ها پیروی کردند. حالا این ترندهای 2023 برای موفقیت سئو سایت فروشگاهی چیست؟ برای دانستن این ترندها در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

همگام با به روزرسانی های جست‌وجو و الگوریتم‌ها باید پیش رفت

البته این ترند نیست؛ یک واقعیت است. همه متخصصان سئو و مدیران فروشگاه‌ها باید هر روز مطالعه سئویی داشته و از آخرین تغییرات و اخبار مطلع شوند. در دل همین اخبار و مطالب به راحتی می‌تواند در جریان آخرین به روزرسانی جست‌وجو و الگوریتم‌ های گوگل قرار گرفت. در حقیقت هر کسب‌وکار آنلاینی برای موفقیت در این راه و ماندن در راه فروش آنلاین خود، چاره‌ای جز به روز بودن ندارد.

یکی از به مواردی که در سال 2024 روی آن تأکید خواهد شد، تأکید بر محتوا بود. البته محتوا چند سالی است که در صدر توجهات به ویژه خود گوگل قرار گرفته است؛ اما در سال جدید میلادی، از زاویه دیگری به آن دیده خواهد شد. تغییراتی که در چند سال گذشته روی الگوریتم‌های گوگل به وجود آمده و به روزرسانی های انجام شده در آن، حالا در سال 2024 می‌خواهد بیشتر خود را نشان دهد و آن محتوا است.

برای اینکه کسب‌وکاری بتواند به خوبی در این بخش قدم بردارد، باید چند نکته را در نظر بگیرد:

  • مطالب را با دسته بندی کامل‌تر و بهتری در سایت عرضه کند؛
  • به کیفیت و اصل محتوا توجه ویژه‌ای داشته باشد؛
  • مطالب با سرعت بالایی در صفحات بارگذاری شوند؛
  • به LSI توجه ویژه‌ای داشته باشد.

اتوماسیون را شریک کاری کرد

اتوماسیون یا همان خودکارسازی کارها تهدید نیست، بلکه ابزاری است که به متخصصین سئو کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر و با سرعت بیشتری با تغییرات پیش بروند. در حقیقت فرآیند خودکارسازی باعث می‌شود تا جلوی اجرای بسیاری از فرآیندهای تکراری به صورت دستی گرفته شود. از این رو مدیران و متخصصان سایت به ویژه سئو وقت بیشتری برای تمرکز بر دیگر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خواهند داشت. باید گفت که یک فرد هرچه قدر هم که متخصص در حوزه بهینه‌سازی سایت باشد، نمی‌تواند تمامی فرآیندهای سئو را خود انجام دهد. آن هم با این همه تغییراتی که هر لحظه شاهد اجرای آن‌ها هستیم. پس در 2022 باید برای این مسئله فکر اساسی کرد.

به داده‌ها بیشتر از همه توجه خواهد شد

هوش مصنوعی چیزی است که برای اجرا و پیاده‌سازی بهتر آن نیاز به داده‌ها است. البته بحث مدیریت داده چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از بازاریابان هزینه زیادی بابت مدیریت و گرفتن آن می‌کنند. با توجه به هوش مصنوعی می‌توان بسیاری از فرآیندها را به صورت خودکار انجام داد؛ اما باید گفت که برای اجرا بهتر نیاز به داده است. اینکه ساختاری پشت سایت باشد تا بتواند داده‌هایی از عملیات کاربران در سایت را جمع‌آوری کند. چنین ویژگی نه تنها باعث می‌شود تا فرآیندها به صورت خودکار انجام شود، بلکه کمک می‌کند تا سئو سایت هم بهینه شود.

PPC در اوج خواهد بود

PPC را نباید با چشم یک تکنیک سئوی منفی مشاهده کرد. با تبلیغات کلیکی به راحتی می‌توان بسیاری از شکاف‌های مربوط به سئو را پر کرد. در حقیقت این قابلیتی است که خود گوگل برای مدیران سایت‌ها قرار داده است؛ پس چرا استفاده نکرد؟ در سال 2023 تکنیک‌های سئو و تبلیغات کلیکی در کنار و راستای هم پیش خواهند رفت. آن هم در موقعیت‌هایی که در صدر قرار گرفتن در بعضی کلمات کلیدی بسیار سخت خواهد بود.

سئو فراتر از بهینه‌سازی خواهد بود

هر سال سئو سخت‌تر می‌شود. دیگر نمی‌توان به سئو به چشم تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت نگاه کرد. در سال 2023 برای داشتن سئوی موفق باید به این عوامل بیشتر از همه توجه کرد:

  • آموزش سئو و محتوا به تمامی مدیران و کارمندان
  • همسویی فعالیت مدیران با سئو
  • آموزش و مدیریت استفاده از فناوری‌ها
  • همکاری تیم‌ها با یکدیگر

در حقیقت برای موفقیت در سئو نباید فقط به تیم مارکتینگ نگاه کرد؛ بلکه نیاز است تا دیگر گروه‌ها هم برای داشتن سایت قوی‌تر بیشتر تلاش کنند.

نتیجه‌گیری

سئو سخت‌تر می‌شود؛ اما می‌توان شیرینی آن را حس کرد، اگر با ترندهای آن پیش رفت. ترندهایی که در بالا نوشتیم، فقط بخشی از موارد در نظر گرفته شده در 2024 هستند. برای موفقیت در این حوزه باید هر روز خود را آپدیت کرد.

سوالات متداول

آیا محتوای طولانی برای وبسایت های فروشگاهی مناسب است؟

بله، یک محتوای باکیفیت و مطلوب 3000 کلمه ای، نزد گوگل پربازدیدتر از محتوای با طول کم است.

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای گوگل مهم است؟

بله، یکی از ترندهای سئو در سال 2023 استفاده از هوش مصنوعی است ونقش بسیار مهمی در نتایج موتورهای جستجو دارد.

واکنش گرا بودن سایت چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

در سال 2023 نسبت به سال ههای گذشته، باید بیشتر نسبت به ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. زیرا مطابق با برخ یپیش بینی ها استفاده از موبایل برای دسترسی ه سایت ها افزایش پیدا خواهد کرد.