ترفندهای سئو

سئو بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت زیادی برخوردار است. افزایش ترافیک به یک وب سایت، افزایش فروش، افزایش دید، گسترش آگاهی و رسیدن به انبوه مخاطبان از ویژگی های مهم سئو است.

تعداد زیادی متخصص سئو وجود دارند که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و ارائه روش های استاندارد در این صنعت هستند اما چه عواملی باعث تبدیل یک فرد به متخصص سئو می شود؟ یک کارشناس سئو شخصی است که می تواند مفاهیم پیشرفته موتور جستجو را درک کند و با هر مفهومی به طور متفاوت برخورد کند.

کارشناس سئو باید قادر به تصمیم گیری، انتخاب استراتژی ها و مهارت های تحلیلی قوی باشد، اما رسیدن به این سطح از توانایی نیازمند زمان و تمرین است. هر صاحب کسب و کاری می خواهد وب سایت خود را در صفحه اول گوگل رتبه بندی کند. مشاهده ی بیشتر جستجوری ارگانیک برابر است با بازدید کنندگان و مشتریان بیشتر که منجر به درآمد و سود بیشتر می شود. در این مقاله قصد داریم به ترفند های سئو برای ایجاد مهارت و توانایی بیشتر در این صنعت بپردازیم.

شناخت موتور جستجو

آشنایی با موتورهای جستجو می تواند به تلاش شما برای رتبه بندی کمک بسیاری باشد. سئو بر پایه ی ویژگی های موتورهای جستجوگر ایجاد شده است بنابراین در ابتدا بهتر است تا با چیستی و چگونگی موتورهای جستجوگر آشنا شوید. مفاهیم ساده و همچنین پیچیده ای در رابطه با موتور جستجو وجود دارد، که بهتر است از موارد ساده تر شروع کنید و آگاهی خود را به مرور ارتقا بخشید.

پیدا کردن ریشه سئو یکی از ترفندهای مهم سئو

دانش جامع در مورد یک موضوع شما را به یک متخصص در آن صنعت تبدیل می کند. در ارتباط با سئو نیز باید به آن مسلط گردید تا به یک کارشناس موفق سئو تبدیل شوید. یکی از مهم ترین ترفندهای سئو، بررسی دقیق سئو و ریشه شناسی آن است. سئو به دو دسته ی بهینه سازی خارج از صفحه و درون صفحه تقسیم می شود. شما باید بر هر دوی این موارد مسلط باشید تا رتبه بندی جذابی را ایجاد کنید. البته در ابتدا ممکن است فرایندهای متعدد سئو بسیار پیچیده به نظر برسد اما فقط با کمی تلاش و مطالعه می توانید به سرعت در آن حرفه ای شوید.

استراتژی برای یک برنامه بلند مدت

یک متخصص سئو باید در هنگام تهیه طرح انجام کار، دید بلند مدتی داشته باشد. اگر کارها با عجله انجام شوند، کل فرایند مختل می شود و نتایج مطلوبی حاصل نمی شود. بنابراین نباید به سرعت دنبال نتایج بود.

شناختن سایر رشته های دیجیتال مارکتینگ

یک متخصص باید در مورد سئو و همچنین سایر رشته های بازاریابی دیجیتال اطلاعات داشته باشد. دانش اولیه در مورد عملکرد بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا برای شروع ضروری است.

محتوا نویسی

یکی دیگر از مهم ترین ترفندهای سئو محتوا نویسی است. محتوا بخش مهمی از سئو است. یک متخصص در حین انجام سئو با محتواهای زیادی سرو کار خواهد داشت. حتی اگر محتوا نویسی کامل نباشد، یک متخصص سئو باید بداند که چگونه محتوا را به صورتی سئو پسند ویرایش کند. شما باید بدانید که به چه صورت محتوا را ویرایش کرده، برای مخاطب جذاب کنید و آن را به محتوایی مفید تبدیل کنید.

تحلیل گر باشید

از دیگر ترفندهای سئو این است که بتوانید نقش یک تحلیل گر را ایفا کنید. ابزارهای متعددی وجود دارد که می توان از آن ها برای تعیین اهداف زمانی و جمع آوری داده ها برای طرح ریزی سئو استفاده کرد. اما کارشناسان هرگز به طور کامل از ابزارها برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده نمی کنند. کارشناسان به طور کلی تمامی داده ها را مرور می کنند، آن ها را موشکافی می کنند تا در نهایت ناهنجاری هایی را پیدا کنند که حتی ابزار ها نیز قادر به شناسایی آن ها نیست.

به کارگیری درست و مناسب کلمات کلیدی

اگرچه مجموعه وسیعی از کلمات کلیدی برای یک وب سایت وجود دارند اما رقبا نیز روی کلمات کلیدی مشابه کار می کنند. در این جا متخصص سئو می تواند یک سری تفاوت هایی را ایجاد کند و به جای پایبندی به مجموعه قوانینی که همه از آن ها پیروی می کنند، ایده ای خارج از چارچوب داشته باشد. به جای اینکه روی یک کلمه کلیدی کار کنید، می توانید پذیرای تغییرات باشید و براساس نتایج کار کنید. البته باز هم باید نظرات مخاطب را در کار بگنجانید و از کلماتی استفاده کنید که مخاطبین شما به کار می برند.

به روز بودن با توجه به تغییرات

موتور جستجو تقریبا هرروز در حال پیشرفت است. یک متخصص سئو باید خود را با تغییراتی که در موتور جستجو ایجاد می شود تطبیق دهد. حفظ به روز رسانی حتی با کوچک ترین تغییراتی که در الگوریتم انجام می شود ضروری است. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید در دنیای وب فعالیت کنید، یکی از رموز اصلی کار به روز بودن اطلاعات است.

صبور باشید!

یکی از مهم ترین ترفندهای سئو صبور بودن است. همان طور که قبلا ذکر کردیم، بهینه سازی صفحه وب و رتبه بندی آن در صفحه اول موتور جستجو زمان می برد. البته این در صورتی است که بخواهید از سئو کلاه سفید و ارگانیک استفاده کنید و به طور طبیعی و ارشمند، وب سایت خود را ارتقا دهید. سئو، عملی فنی است؛ یعنی درک مستقیم یک قسمت و تغییر مداوم قسمت دیگر. بهترین راه برای یادگیری سئو از طریق یک موسسه دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر عملکرد است که بتواند بینشی در مورد مفاهیم مختلف و پروژهای کاربردی را برای انجام ارائه دهد.

دیگر ترفندهای سئو که می تواند برای شما مفید باشد:

  • سایت های ناقص یا (در حال ساخت) تمایلی به رتبه بندی ندارند و افرادی که از آن ها بازدید می کنند ممکن است به هنگام تکمیل شدن سایت آن را فراموش کرده باشند. بنابراین هرجه سریع تر سعی کنید محتوای خود را تکمیل نمایید و یا به حد مطلوبی برسانید.
  • عناوین خود را خیلی طولانی نکنید، بهتر است همه چیز در موتور های جستجو نشان داده شود.
  • پیوندهای متنی دریافتی را با کلمات کلیدی پر نکنید. این کار برخلاف قبلاً زیاد کاربردی نبوده پس بهتر است آن ها را مختصر بنویسید.
  • از محتواهای بصری برای ارتقای سایت خود استفاده کنید و از اهمیت عکس ها و ویدئو ها غافل نشوید.
  • محتوا را ساده به مخاطب انتقال دهید (مگر آن که پایه ی محتوای شما تخصصی باشد). مخاطبین از محتواهایی که بخه سختی قابل فهم باشند بیزارند!
  • از روایی و صداقت متن خود اطمینان حاصل کنید. شاید یک متنی که کمی اشتباه باشد، در برخی از زمینه ها بیشتر مورد پسند مخاطبان باشد اما این را فراموش نکنید که مخاطبین حال حاضر بسیار زیرک و باهوش هستند. آن ها فقط مطالب صحیح و درست می خواهند و از خواندن محتواهای اشتباه، اشباع شده اند. بنابراین محتوایی که ارائه می دهید، باید صحیح و حتی پیشرفته باشد.

اگر حداقل یک سوم از این ترفندهای سئو را در وب سایت خود به کار برید، باید شاهد افزایش رتبه های سایت خود باشید. از روش های مشکوک که می توانند به رتبه بندی شما لطمه وارد کنند دوری کنید و چیزی را به افراد ارائه دهید که به هنگام مراجعه به سایت شما انتظار دارند ببینند. فراموش نکنید که اگرچه سلیقه ی مخاطب همیشه در اولویت بوده است، اما گاهی اوقات یک عرضه ی صحیح می تواند سلیقه ی تقاضا کننده را تغییر دهد.