سوشیال سیگنال چیست

سوشیال سیگنال (Social Signals) همان لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها یا بازدیدهای دریافت‌ شده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که به موتورهای جستجو ارسال می شود است. امروزه با ارتقای بیش از پیش سئو، سوشیال سیگنال نیز بیشتر از قبل مطرح گردیده است.

سوشیال سیگنال چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت که سوشیال مدیا، دیده شدن شما در رسانه های اجتماعی به طرق مختلف است. برای مثال پین در پینترست، لایک در اینستاگرام و مشاهده در یوتیوب را می توان به عنوان سیگنال های اجتماعی محسوب کرد. امروزه با افزایش کارکرد رسانه های اجتماعی، شاهد تاثیر آن ها روی وب سایت ها نیز هستیم. خود رسانه های اجتماعی به خودی خود در کسب و کار شما اهمیت بسزایی دارند و به علاوه، می توانند تحت عنوان سوشیال سیگنال نیز روی وب سایت شما تاثیر بگذارند.

سیگنال های اجتماعی می توانند به گوگل ثابت کنند که کسب و کار شما قانونی و فعال است. گوگل از محتواهایی که به تازگی منتشر شده اند حمایت می کند و چون خاصیت سوشیال سیگنال به روز بودن آن است، با استفاده از آن می توانید رتبه ی بالایی در گوگل داشته باشید.

چرا سوشیال سیگنال برای سئو مهم است؟

در ادامه، به برخی از دلایل اهمیت سوشیال سیگنال برای سئو می پردازیم.

سیگنال های رتبه بندی

موتورهای جستجو سیگنال های اجتماعی را به عنوان سیگنال رتبه بندی یکپارچه کرده اند. به عبارت دیگر می توان گفت که اساساً سوشیال سیگنال نشان می دهد که مصرف کنندگان در مورد برند شما صحبت می کنند. این می تواند رتبه بندی SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) شما را بالا ببرد. بنابراین هر چه سیگنال های اجتماعی بیشتری داشته باشید، رتبه شما بهتر خواهد بود.

قدرت دامنه (Domain Authority)

قدرت دامنه شما برای رتبه بندی بسیار حائز اهمیت است و با سوشیال سیگنال ها می توانید آن را ارتقا بخشید. به علاوه، افزایش سوشیال سیگنال نشان دهنده اعتبار خوبی برای دامنه است و ارزش یک URL خاص را نشان می دهد.

لینک های ورودی (Inbound Links)

سوشیال سیگنال به شما کمک می کنند تا بک لینک ایجاد کنید. لینک های ورودی زمانی اتفاق می‌افتند که شخصی یک لینک به وب‌سایت شما در سایت دیگری اضافه کند. زمانی که کاربران محتوای شما را به اشتراک می گذارند، این یک سوشیال سیگنال محسوب می شود و در برخی موارد، می تواند یک لینک ورودی نیز ایجاد کند. وب سایت هایی که دارای بک لینک های باکیفیت زیادی هستند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بسیار بالاتری دارند. به علاوه، لینک های ورودی سبب بالا رفتن بازدید وب سایت شما می شود.

افزایش زمان مرور (Browsing Time)

سوشیال سیگنال می تواند باعث شود تا زمانی که افراد در سایت شما می گذرانند افزایش پیدا کند. اگر سوشیال سیگنال های شما زیاد باشد، نشان می دهد که افراد بسیاری از محتوای شما استفاده می کنند و از آن بازدید می کنند و در نتیجه ی این فرایند، سئوی شما نیز ارتقا پیدا می کند. به علاوه، افزایش سوشیال سیگنال، به احتمال زیاد به این معنی است که مردم زمان بیشتری را در وب ‌سایت شما صرف می‌کنند و در حالت ایده ‌آل زمانی که در آنجا هستند خرید می‌کنند.

چگونه سوشیال سیگنال خود را افزایش دهیم

سوشیال سیگنال ها می توانند تفاوت بزرگی در سئوی وب سایت شما ایجاد کنند، بنابراین مهم است که فعالانه روی بهبود سوشیال سیگنال های برند خود کار کنید. از آنجایی که سوشیال سیگنال ها بسیار مهم هستند، فقط داشتن یک استراتژی سئو برای بهبود آن ها کافی نیست بلکه شما باید یک رسانه اجتماعی قوی نیز ایجاد کنید. در ادامه، چند استراتژی برای افزایش سوشیال سیگنال های شبکه های اجتماعی شما را آورده ایم.

مطالب قوی ارسال کنید

محتوای مرتبط و با کیفیت بالا که بازدیدهای زیادی را به خود اختصاص می دهد، توجه موتورهای جستجوگر را به خود جلب می کنند. برای مثال فرض کنید یک پست را در اینستاگرام (با نکات مرتبط با مخاطبان خود) به اشتراک می گذارید و این پست تعداد زیادی بازدید، لایک، نظرات و اشتراک گذاری را جمع می کند. اگر پست به اندازه کافی مرتبط باشد که به یک عبارت جستجوی خاص مرتبط باشد، شانس ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو را دارد. این بدان معناست که وقتی افراد کلمه یا عبارت خاصی را جستجو می کنند، محتوای شما ظاهر می شود و این بهترین اتفاق ممکن برای کسب و کار شما است.

اگر محتوایی که به اشتراک می گذارید دارای کیفیت بالایی باشد، احتمال زیاد افراد بیشتری با آن ارتباط برقرار می کنند و در نتیجه سبب می شود تا سوشیال سیگنال شما بیشتر شود. محتوای قوی و با کیفیت، سبب افزایش اعتبار وب سایت شما می می شود و اگر وب سایت شما پر از محتوای درجه یک و بک لینک های با کیفیت باشد، رتبه بهتری خواهد داشت. اگر این محتواهای درجه یک و با کیفیت را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، می تواند بک لینک ها و سوشیال سیگنال شما را افزایش دهد.

پست روزانه داشته باشید

برای دریافت حداکثر تعداد سوشیال سیگنال، هر روز در رسانه های اجتماعی پست بگذارید و فعالیت کنید. این کار علاوه بر اینکه به گوگل نشان می دهد شرکت شما فعال و پر رونق است، برند شما را ملکه ی ذهن ذهن مشتریان می کند.

ایجاد کمپین و مسابقات

ایجاد یک کمپین در رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا سوشیال سیگنال بیشتری به دست آورید. کمپین خود را با توجه به اهدافی که دارید تنظیم کنید و سپس تمام گرافیک ها و پست های مورد نیاز خود را ایجاد کنید و از یک ابزار تقویم مانند Later برای زمان بندی آنها استفاده کنید. در طول کمپین، بازخورد مخاطبان را زیر نظر داشته باشید و با دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید. در صورت نیاز استراتژی خود را بر اساس بازخوردی که دریافت می کنید، تغییر دهید.

مسابقات و اهدای جوایز و هدایا، روش های شگفت انگیزی برای ایجاد علاقه و سر و صدای بیشتر در اطراف برند شما است. به عنوان مثال، وب‌سایت آنلاین صنایع دستی و لوازم التحریر BG Ltd، اخیراً یک هدیه با بسته‌ای بزرگ از محصولات را آماده کرده است. برای شرکت در مسابقه، فالوورهای BG باید پست را لایک می کردند، چهار دوست خود را تگ می کردند و این امکان را داشتند که استوری را دوباره ارسال کنند. تنها در عرض چند روز، این پست 1600 لایک و 1250 کامنت جمع کرد. بنابراین این مسابقه راهی عالی برای افزایش سوشیال سیگنال های SEO برای BG بوده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ نیز می تواند مفید باشد، به خصوص در توییتر. Google نه تنها تعداد کلی توییت‌ها و ری توییت ‌های شما را مد نظر قرار می دهد، بلکه میزان محبوبیت یا اندازه حساب افرادی که توییت می‌کنند را نیز در نظر می‌گیرد. بنابراین اگر حساب های بزرگ برای شما توییت‌ بزنند، به سوشیال سیگنال شما کمک شایانی می کند.

در تمامی رسانه های اجتماعی فعال باشید

همانطور که روی بهبود سوشیال سیگنال خود برای سئو کار می کنید، در تمامی رسانه های اجتماعی حضور پیدا کنید. اگر قبلاً در این پلتفرم‌ها حسابی نداشته اید، می توانید ایجاد کنید: اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، لینکدین، پینترست، یوتیوب.

هرچقدر از رسانه های اجتماعی مختلفی استفاده کنید، سوشیال سیگنال های بیشتری نیز دریافت می کنید.

سوشیال سیگنال ها برای سئو سایت در سال 2022 نیز همچنان مهم است. این سیگنال‌ها راه مهمی برای افزایش آگاهی و بازدید از برند شما هستند و تأثیر مستقیمی بر رتبه وب ‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو دارند. در نتیجه تلاش کنید تا سوشیال سیگنال های شما افزایش پیدا کند تا سئو سایت شما نیز پیشرفت بسزایی داشته باشد.