چگونه در صدر نتایج گوگل باقی بمانیم

در حال حاضر، در یک عصر کاملاً متفاوت نسبت به زمان گذشته قرار داریم. عصری که اطلاعات با سرعت بسیار زیادی بین کاربران مختلف رد و بدل می‌شوند. تمام اطلاعات حتی پیچیده‌ترین داده‌ها، به راحتی در دسترسی کاربران هستند. از طرفی، تعداد رقبا برای هر کسب و کاری به صورت روزانه در حال افزایش است. در چنین شرایطی، ماندن در صدر نتایج جستجوی گوگل کار بسیار دشواری خواهد بود. اما این دشواری نباید باعث ناامیدی شما شود.

هنوز هم راه‌های زیادی وجود دارد که سایت شما را به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل می‌کند. مهم‌ترین نکته این است که از جدیدترین اخبار، ترندها، نکات و ترفندها مطلع شوید تا در صدر نتایج فهرست جستجوی گوگل باقی بمانید. در حال حاضر، برخی سایت‌ها از ویدیوهای رایگان یا محتوای بصری برای انجام این کار استفاده می‌کنند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم ۹ روش برای ماندن در صدر آخرین روندهای سئو را برای شما بیان کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب از وبسایت تخصصی سئوکار با ما همراه باشید.

1.انتشارات و وبلاگ های سئو را مطالعه کنید

اولین و مهم‌ترین قدمی که شما را به صدر نتایج جستجوی گوگل منتقل می‌کند، مطالعه و مطالعه است! سرعت پیشرفت دانش بشری همیشه از دانش شما جلوتر است. بنابراین باید مطالعه کافی داشته باشید و به روز بمانید. همین حالا در حال مطالعه و کسب اطلاعات درباره یک مبحث جدید هستید. اگرچه این اطلاعات ممکن است بسیار محدود باشند‌ یا در حال حاضر مورد استفاده قرار نگیرند، اما در آینده تاثیر بسیار زیادی رتبه‌بندی سایت شما خواهند داشت.

با استفاده از پلتفرم‌ها و ابزارهای مختلف، می‌توانید اطلاعات جدیدی کسب کنید. موتورهای جستجو، بهترین پلتفرم برای کسب اطلاعات هستند. می‌توانید به سرعت مقالات گوناگونی را درباره موضوعات مختلف مطالعه کنید و به ایده‌های جدیدی برسید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا مفاهیم پیچیده را درک کنید و دانش خود را ارتقا دهید. می‌توان این کار را در هر زمان یا هر مکانی تنها با کمک اتصال به اینترنت انجام داد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه به سراغ سایت‌های معتبر بروید که اطلاعات مفیدی را منتشر می‌کنند. حتی می‌توانید در برخی خبرنامه‌ها مشترک شوید تا جدیدترین اطلاعات و اخبار برای شما ارسال شود.

2.یوتیوب و وبینارها

یوتیوب منبع مناسبی برای یادگیری و کسب اطلاعات است. برای اینکه به صدر نتایج جستجوی گوگل منتقل شوید، باید از هر روشی برای کسب اطلاعات استفاده کنید. ویدیوهایی که در یوتیوب منتشر می‌شود را تماشا کنید. ترجیحاً این ویدیوها باید با حوزه کسب و کاری شما مرتبط باشند. می‌توانید برای یادگیری یک جنبه خاص و پیچیده از سئو، به سراغ ویدیوهای یوتیوب بروید. همچنین می‌توان برای جستجو در جدیدترین اخبار یا جدیدترین تاکتیک‌ها، از این ویدیوها استفاده کرد.

در حال حاضر تعداد بی‌شماری محتوا در این اپلیکیشن منتشر شده است که هر روز توسط میلیون‌ها نفر بازدید می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای یوتیوب، این است که به صورت رایگان در دسترس است. یعنی نیازی نیست هزینه‌‌ای بابت مشاهده ویدیوها پرداخت کنید. برخی از با ارزش‌ترین ویدیوها به خصوص در زمینه بازاریابی دیجیتال و بهبود سئو سایت، وبینارهای از پیش ثبت شده هستند. این وبینارها معمولاً توسط سئوکاران حرفه‌ای یا متخصصان بازاریابی دیجیتال ضبط می‌شوند و در یوتیوب منتشر خواهند شد. می‌توانید از اطلاعات و تجربه بسیار زیاد این افراد استفاده کنید و رتبه‌بندی خود را ارتقا دهید.

3.گوش دادن به پادکست

اگرچه بسیاری از افراد به پادکست بی‌توجه هستند یا حوصله گوش دادن به پادکست را ندارند، اما مطالعات نشان می‌دهد پادکست‌ها تاثیر بسیار زیادی بر سبک زندگی افراد دارند و ایده‌های جدیدی را به شما منتقل می‌کنند. طی دهه گذشته، پادکست‌ها به صورت باورنکردنی رشد پیدا کردند و مورد توجه مردم قرار گرفتند.

در آن زمان، پادکست‌ها معمولاً برای مصاحبه‌های مهم یا حتی بحث بین چند عالم مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در عصر حاضر، به یک محتوای آموزشی تبدیل شده است. هم اکنون می‌توانید اطلاعات گوناگون از حساسیت به بادام زمینی گرفته تا رمز و رازهای قتل و مواردی مانند این را در پادکست‌ها پیدا کنید. برخی از بهترین پادکست‌های مبتنی بر بازاریابی سئو، شامل موارد زیر هستند:

جستجوی برند (و فراتر از آن) با جیسون بارنارد

پادکست ذهنیت سئو

ساعت بازاریابی

کمی درباره این پادکست‌ها تحقیق کنید و به یکی دو مورد از آن‌ها گوش دهید. ترجیحاً پادکست‌هایی را انتخاب کنید که با علایق یا موضوع کسب و کار شما سازگاری داشته باشند.

4.از رهبران فکری پیروی کنید

از دیگر روش‌هایی که شما را به صدر نتایج جستجوی گوگل می‌رساند، پیروی کردن از رهبران فکری یا افراد با تجربه است. سئوکاران حرفه‌ای یا افرادی که تجربه بسیار زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال دارند، به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌های مناسبی را انتخاب کنید. بسیاری از آن‌ها افکار و دانش خود را به صورت روزانه به اشتراک می‌گذارند و در اختیار مردم قرار می‌دهند.

شما می‌توانید با دنبال کردن این افراد، از اطلاعات و تجربه آن‌ها استفاده کنید. سوال مهم این است که چه کسی را انتخاب کنیم؟ تعداد افرادی که دانش زیادی در زمینه فعالیت شما دارند، بسیار بالا است. بهتر است حداقل دو الی سه نفر را انتخاب کرده و سبک فکری آن‌ها را دنبال کنید. به عنوان مثال برخی افراد با تجربه در زمینه بهینه‌سازی سئو سایت، شامل موارد زیر هستند که انتخاب کاملاً مناسبی برای الگوبرداری می‌باشند:

  • لیلی ری
  • ماری هاینز
  • مایک کینگ
  • کوروش شپرد
  • گلن گیب
  • برودی کلارک
  • جان مولر
  • دنی سالیوان
  • گری ایلیز
  • مارتین اسپلیت

مزایای دنبال کردن این افراد چیست؟

این افراد به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات خود را به روز نگه دارید و از ایده‌های جدید برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید. برای پیدا کردن این افراد، باید به سراغ صفحه خصوصی آن‌ها بروید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف مثل اینستاگرام، یوتیوب و مواردی مانند این برای پیدا کردن افراد معتبر با تجربه استفاده کنید. برخی از آن‌ها هر چند وقت یکبار کنفرانس‌های آنلاین برگزار می‌کنند که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

5.تعامل انجمن های آنلاین

انجمن‌های آنلاین به بهبود رتبه‌بندی سایت شما کمک می‌کنند و یک انتخاب کاملاً ضروری برای ارتقا رتبه سایت هستند. از نظر بسیاری از سئوکاران حرفه‌ای، انجمن‌های آنلاین نبض کسب و کار هستند و به عیب یابی یا پیدا کردن مشکلات کمک می‌کنند. هنوز هم انجمن‌هایی وجود دارند که بر عملکرد شما تاثیر می‌گذارند و دانش بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای پیدا کردن این انجمن‌ها، باید روابط عمومی خود را ارتقا دهید. با افرادی که در حوزه کسب و کار شما فعالیت می‌کنند مشورت کنید تا تعدادی از این انجمن‌ها پیدا شوند.

کافی است در زمان مشخصی در انجمن شرکت کنید و از بحث و تعامل بین افراد با تجربه لذت ببرید. در زمان گذشته، بسیاری از این محفل‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شد. اما ظهور رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ارتباطی، باعث شد تا بیشتر انجمن‌ها به صورت آنلاین برگزار شوند. مهم‌ترین کاربرد آن‌ها این است که به عیب یابی کسب و کار شما کمک می‌کنند یا به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

6.شرکت در کنفرانس ها

به صورت سالانه، تعداد زیادی از افراد موفق کنفرانس برگزار می‌کنند تا اطلاعات بی‌نظیر خود را در اختیار مردم قرار دهند. کنفرانس‌ها فرصت مناسبی برای گوش دادن به افراد موفق و یادگیری و ارائه نظر هستند. با کمک کنفرانس‌ها، می‌توانید با محبوب‌ترین و آگاه‌ترین کارشناسان سئو آشنا شوید و کسب و کار خود را توسعه دهید. اما توجه داشته باشید که برخی از کنفرانس‌ها رایگان نیستند و نیاز به پرداخت هزینه دارند. پیشنهاد می‌کنیم شرکت‌های معتبر مرتبط با حوزه کسب و کار خود را پیدا کرده و در کنفرانس‌های آنلاین یا حضوری آن‌ها شرکت کنید.

نرخ شرکت در این جلسه‌ها متفاوت است. برخی از کنفرانس‌ها با هدف سرمایه‌گذاری انجام می‌شوند. یعنی ابتدا اطلاعات بی‌نظیری درباره موضوعات مختلف مثل بهینه‌سازی سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهند. سپس از شما دعوت می‌کنند تا در ایده بی‌نظیر آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. این کنفرانس‌ها برای کسب و کارهای تازه کار یا کسب و کارهایی که به موفقیت رسیده‌اند، کاملاً مناسب می‌باشند. می‌توانید از طریق این جلسه‌ها با افرادی آشنا شوید که به رشد کسب و کار شما کمک می‌کنند.

7.از ابزارهای سئو استفاده کنید

استفاده از ابزارهای سئو به توسعه کسب و کار کمک می‌کند و سایت شما را به صدر نتایج جستجو منتقل خواهد کرد. در زمان گذشته، اکثر سئوکاران فرایند بهینه‌سازی سئو سایت را به صورت دستی انجام می‌دادند. در نتیجه، مدت زیادی طول می‌کشید تا سایت بهینه‌سازی شود و به رتبه‌بندی مناسبی برسد. اما در حال حاضر، ابزارها به شما کمک می‌کنند تا به شکل سریع‌تر و کارآمدتر به نتیجه برسید. این ابزارهای بازاریابی دیجیتال، برای رسیدن به اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این اهداف شامل موارد زیر هستند:

  • کشف مسائل منحصر به فرد
  • ساده کردن وظایف
  • کشف راه‌های جدید برای شناسایی و اصلاح مسائل روزمره

به عنوان مثال، اخیراً بسیاری از کسب و کارها به سراغ ابزارهای هوش مصنوعی رفته‌اند. این ابزارها طرفداران بسیار زیادی در بین سئوکاران پیدا کرده‌اند. زیرا برای مسائل مختلف مثل تولید محتوا، بهینه‌سازی سایت، بهبود رتبه‌بندی صفحه و مواردی مانند این مورد استفاده قرار می‌گیرند.

8.از جستجوی گوگل و امکانات آن استفاده کنید

برای اینکه به بالای فهرست نتایج جستجوی گوگل منتقل شوید، نیازی به ابزارهای بسیار پیچیده ندارید. به جای اینکه راه درازی را طی کنید و به سراغ روش‌های پیچیده و دشوار بروید، پیشنهاد می‌کنیم از گوگل کمک بگیرید. گوگل ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به بهینه‌سازی سایت و بهبود رتبه آن کمک می‌کند. به عنوان مثال برخی از ابزارهای گوگل، برای یادگیری ترفندها، انجام آزمایشات و کاوش در سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جدا از این مسئله، نوار جستجوی گوگل اطلاعات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار خواهد داد. مطالبی که در گوگل جستجو می‌شوند، علایق و اهداف کاربران را نشان می‌دهند. به این ترتیب، متوجه خواهید شد کاربران به چه چیزی اهمیت می‌دهند. می‌توانید از اطلاعات به دست آمده، برای انجام آزمایش‌های بیشتر استفاده کنید.

9.انجام سئو

کسب اطلاعات بیشتر یا مشاهده ویدیوها، تنها روش برای ارتقا رتبه‌بندی سایت نیست. زمانی می‌توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید و به بالای فهرست نتایج جستجو منتقل شوید که فرایند سئو سایت را انجام دهید. از انجام این کار نترسید. حتی اگر یک سئوکار مبتدی هستید. کافی است با اخبار، روندها و نوآوری‌ها همراه شوید. در مرحله آخر، برای بهینه‌سازی سایت اقدام کنید و تجربیات خود را با کمک آزمون و خطا افزایش دهید. از سواری کردن با این اسب وحشی لذت ببرید و در نهایت سایت خود را رام کنید!

چرا رتبه بالا در گوگل مهم است؟

سوال مهمی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود، این است که چرا همه کسب و کارها به دنبال ارتقا رتبه در فهرست نتایج جستجو هستند؟ در ادامه چند مزیت برتر کسب رتبه بالا در گوگل را برای شما بیان می‌کنیم:

دریافت کلیک های ارگانیک بیشتر

یکی از مهم‌ترین مزایای کسب رتبه بالا در گوگل، دریافت کلیک‌های ارگانیک بیشتر است. هر چقدر کاربران بیشتری روی سایت شما کلیک کنند، امتیاز سایت افزایش و رتبه آن ارتقا خواهد یافت. این مسئله باعث بهبود سایر پارامترهای سئو مثل نرخ تبدیل می‌شود. بدیهی است که هر چقدر نرخ تبدیل بیشتر باشد، درآمد سایت بیشتر خواهد بود.

کاهش هزینه های بازاریابی

وقتی سایت شما در بالای فهرست نتایج جستجو قرار بگیرد، به مرور زمان به یک برند محبوب تبدیل خواهید شد.بنابراین دیگر نیازی نیست هزینه‌های زیادی بابت برندسازی پرداخت کنید. این مسئله باعث کاهش هزینه‌های بازاریابی می‌شود. به مرور زمان، تعداد سرنخ‌ها و مشتریان وفادار افزایش پیدا می‌کند و شما به یک کسب و کار محبوب تبدیل خواهید شد.

شهرت و تصویر تجاری مثبت

شهرت برند اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش شهرت برند، افزایش ترافیک ارگانیک بالا است. این مسئله به کاربران نشان می‌دهد که شما سایت قابل اعتمادی هستید و محصولات یا محتوای شما کیفیت بالایی دارد.

سخن پایانی

زمانی که به صفحه اول گوگلمی‌رسید، سایت شما در معرض دید تعداد زیادی کاربر قرار خواهد گرفت. زمانی که کاربران زیادی با سایت شما مواجه شوند، پارامترهای مختلف سئو مثل نرخ کلیک، ترافیک، نرخ تبدیل و مواردی مانند این افزایش خواهد یافت. همین مسئله باعث افزایش بازدید و درآمد صفحه می‌شود‌ در نتیجه، می‌توانید موقعیت خود را نسبت به سایر رقبا ارتقا دهید و به یک برند محبوب یا معتبر تبدیل شوید.

به همین دلیل باید از راهکارهای مختلف برای انتقال سایت به صدر نتایج جستجوی گوگل استفاده کنید. در این مطلب، برخی از بهترین راهکارها معرفی شد‌. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره بهینه سازی سئو سایت به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم سایر مطالب سایت سئوکار را مطالعه کنید.