صرفه جویی در زمان سئو

صرفه جویی در زمان سئو می تواند شما را در این فرایند، نسبت به رقیب هایتان بسیار جلو بیندازد و یا حداقل به شما کمک کند تا همان گونه که رقیب هایتان به طور روز افزون در کار خود رشد می کنند، شما نیز رشد کنید. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی آنلاین است و می تواند به شما کمک کند که دید وب سایت خود را بهبود بخشیده و ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورید. با این حال، سئو می تواند فرایندی زمان بر باشد. در این جا قصد داریم به 8 تکنیک بپردازیم که به شما کمک می کند تا فرایندهای سئو وب سایتتان سریع تر انجام شود.

1. تهیه پکیج آموزشی آنلاین

اگر در ارتباط با سئو آگاهی لازم را ندارید، بدیهی است که در ابتدا باید اطلاعات لازم را کسب کنید.بگذارید صادقانه صحبت کنیم! امروزه با پیشرفت روز افزون سئو، وب سایت های بسیاری به آموزش آن پرداخته اند. اگرچه آموزش از طریق خواندن این محتواها نمی تواند برای شما صد در صد کامل باشد اما می تواند به خصوص در طولانی مدت، شما را به یک فرد آگاه تبدیل کند. بنابراین اگر می خواهید که شروع به استفاده از سئو برای وب سایتتان کنید باید بگوییم که خواندنِ مطالب مختلف وب سایت ها می تواند به شما بسیار کمک کند اما زمان زیادی را از شما می گیرد. شما می توانید در کلاس های آموزشی شرکت کنید و یا اگر توانایی لازم برای درک مطالب را به تنهایی و بدون حضور استاد دارید، می توایند از پکیج های آموزش سئو آنلاین استفاده کنید. مقداری پول در یک دوره کوتاه سرمایه گذاری کنید که اصول اولیه را برای پیشرفت استراتژی های سئو به شما آموزش می دهد. چهره سئو دائماً در حال تغییر است و به روز رسانی های اخیر گوگل بسیاری از مواردی را که در گذشته کار می کردند، امروزه باطل کرده است. بنابراین اگر می خواهید صرفه جویی در زمان سئو داشته باشید، به دنبال یک دوره آموزش سئو به روز باشید که بتوانید برای درک مفاهیم سئو از آن استفاده کنید.

2. بهینه سازی محتوای موجود

یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در زمان سئو، بهینه سازی محتوای موجود به جای تولید مداوم محتوای جدید است. شما باید به محتواهای قبلی خود بازگردید و این موارد را بررسی کنید:

  • 1.آیا عناوین و توضیحات شما غنی از کلمات کلیدی هستند؟ آیا کلمات کلیدی آن ها به اندازه ی کافی است و یا بسیار زیادتر یا کمتر از حد لازم است؟
  • 2. آیا محتوای شما به راحتی خوانده می شود و به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می کند؟
  • 3. آیا محتوای شما منسوخ شده است؟ یا اکنون نیز سبز است؟

همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics استفاده کنید تا به شما کمک کند تشخیص دهید کدام صفحات در وب سایت شما عملکرد خوبی دارند و تغییراتی را در صفحاتی که عملکرد چندان خوبی ندارند ایجاد کنید.

3. از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید

ابزارهای اتوماسیون زیادی وجود دارند که می توانند به شما در زمینه سئو کمک کنند. این ابزارها می توانند به کارهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی و تولید محتوا کمک کنند. استفاده از این ابزارها می تواند زمان زیادی را صرفه جویی کند. بهتر است این گونه بگوییم که بدون استفاده از این ابزارها به احتمال زیاد، بسیار از رقیب هایتان عقب می مانید.

4. برون سپاری سئو به یک شرکت بازاریابی

یکی از راه های صرفه جویی در زمان سئو، برون سپاری آن است. علاوه بر خودکارسازی، می توانید یک قدم جلوتر بروید و وظایف سئوی خود را به یک شرکت بازاریابی برون سپاری کنید. این می تواند یک راه بسیار موثر برای صرفه جویی در زمان باشد، زیرا شما کارشناسانی خواهید داشت که به صورت شبانه روزی روی پرونده شما کار می کنند.

5. مخاطب خود را درک کنید

در مرحله بعد، اگر نمی خواهید زمان خود را با سئو تلف کنید، درک مخاطب بسیار مهم است. اگر می دانید بازار هدف شما چه کسی است، علایق آن ها چیست، و در کجا تمایل دارند که به صورت آنلاین وقت بگذرانند، می توانید محتوایی تولید کنید که برای آن ها جذاب باشد، نه محتوایی که هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد! ابزارهای تحقیقاتی زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بازار هدف خود را بهتر بشناسید. به عنوان مثال، یک ابزار اساسی اما ارزشمند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) است. گوگل آنالیتیکس می تواند مواردی مانند میانگین سن و مکان بازدیدکنندگان وب سایت شما، زمانی از روز که بیشتر فعال هستند و صفحاتی که بیشتر بازدید می کنند را به شما نشان دهد.

6. از تست A/B استفاده کنید

تست A/B روشی برای مقایسه دو نسخه از یک صفحه وب است تا ببینیم کدام یک عملکرد بهتری دارد. می توانید تقریباً هر چیزی را در وب سایت خود دارید (از عنوان یک پست وبلاگ گرفته تا CTA در صفحه فرود خود) را می توانید با تست A/B آزمایش کنید. چند روش مختلف برای انجام تست های A/B وجود دارد، اما یکی از محبوب ترین و آسان ترین ابزارها Google Optimize است. Google Optimize یک ابزار رایگان است که با حساب Google Analytics شما یکپارچه می شود. با ایجاد یک حساب کاربری Google Optimize و نصب کد رهگیری در وب سایت خود شروع کنید. سپس، دو نسخه از صفحه وب را که می خواهید آزمایش کنید ایجاد کنید. در حالی که نیمی از ترافیک به یک صفحه می رود، نیمی دیگر به تغییر دیگر ارسال می شود. از اینجا به نتایج توجه کنید تا متوجه شوید که کدام یک برای سئو بسیار بهتر از دیگری عمل می کند.

7. مداومت داشته باشید

چند دقیقه اختصاص داده شده به سئو روزانه همیشه مفیدتر از تلاش برای انجام کارهای زیادی در چندین ساعت یا چندین روز است. اجازه ندهید تلاش های سئوی شما از بین برود. یک نمایه فعال به جامعه شما و موتورهای جستجو اجازه می دهد بدانند که شما به کسب و کار خود متعهد هستید و برای مدت طولانی در آن فعالیت دارید. بهتر است روزانه کار کنید تا کارهایتان تلمبار نشود و مجبور نباشید یک روز کامل را به آن ها اختصاص دهید.

8. با سئو در صفحه شروع کنید

یک رویکرد کلی سئو برای یک کسب و کار با هر اندازه ای شامل سه جنبه است:

از بین این سه، سئوی درون صفحه یکی از مواردی است که می تواند سریع ترین پاسخ را داشته باشد و به صرفه جویی در زمان سئو شما کمک کند. سئوی درون صفحه با بخشی از سایت شما که کاربران شما می توانند ببینند در ارتباط است. سئوی درون صفحه تضمین می کند که عناصر سایت شما برای کاربران خوشایند است. با توجه به کاربر محور شدن گوگل در رتبه بندی سایت ها، پرداختن به این موارد به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کند. به علاوه، سئوی درون صفحه نیازی به پیشینه و صرف زمان زیاد ندارد. شما زمانی که بخواهید لینک دهید داخلی داشته باشید، می توانید هر زمان این کار را انجام دهید. اما برای گرفتن بک لینک که مربوط به سئوی خارج از صفحه است، مدت ها زمان نیاز دارید. بنابراین در ابتدا می توانید با سئوی درون صفحه شروع کنید و کم کم به دو مورد دیگر بپردازید.

منابع:
5 Tips To Save Time On Your Small Business SEO
Tips to Save Time with SEO in 2022

سوالات متداول

ویژگی اصلی صرفه جویی در زمان سئو چیست؟

جلو افتادن از رقبا اصلی ترین ویژگی صرفه جویی در زمان سئو است.

چه راهی برای درک بهتر مفاهیم سئو پیشنهاد می شود.

استفاده از دوره ها و یا کتاب های آموزشی به شما برای درک هرچه بیشتر سئو کمک می کند.

نکته مهم درباره صرفه جویی در زمان سئو چیست؟

کارهای روزانه را در همان روز انجام دهید و از تلنبار شدن آنها اجتناب کنید.