حساب توییتر

فرقی ندارد که شغلی داشته باشید و در کجای این دنیا زندگی می کنید؛ ممکن است که شما یک مغازه دار در انتهای یک خیابان روستا یا یک سیاستمدار بزرگ باشید. در واقع هر چه که هست برای داشتن حساب توییتر ، هیچ گونه محدودیت سنی، شغلی و موقعیتی وجود ندارد و همه می توانند در این شبکه اقدام به نوشتن انواع جملات بسته به روحیات و کسب و کار خود کنند.

حساب توییتر به غیر از استفاده شخصی، یک بستر فوق العاده عالی برای دریافت بک لینک و سئو سایت است. اگر شما حساب توییتر داشته باشید؛ حتما اکانت خبرگزاری ها یا شرکت های بزرگ را مشاهده کرده اید که یک جمله از خبر قرار داده و کاربر را برای خواندن ادامه مطلب، از طریق لینک به درون سایت هدایت می کنند. نکته مهم، دانستن چگونگی فعالیت بهینه در این شبکه و جذب مخاطبان بسیار است که در نتیجه باعث افزایش ورود آن ها به سایت از طریق لینک ها شویم.

در این مقاله ده روشی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا حساب توییتری خود را فعال نگه داشته و همچنین بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

تکنیک های فعالیت در حساب توییتر

1. پروفایل خود بهینه کنید

شبکه های اجتماعی یعنی برقرار ارتباط، یعنی پیدا کردن افراد دیگری که مناسب با کسب وکار شما. همانظور که برای بررسی شخصی، وارد پروفایل او شده اطلاعاتش را جستجو می کنید؛ او هم به برای بررسی ویژگی و نوع کسب وکار و پست هایتان به پروفایل می آید و اول از همه اطلاعات قرار گرفته را مطالعه می کند. هرچه این اطلاعات کامل باشد، شما یا آن ها بهتر می توانید شخصیت و نوع فعالیت او متوجه شوید. اگر با این قضیه مشکل دارید و قرار گرفتن اطلاعات اولیه را انتشار اطلاعات خصوصی می دانید؛ در شبکه های اجتماعی به هیچ وجه فعالیت نکنید.

دو فعالیتی که در پروفایل خود باید انجام دهید، شامل:

  • بیوگرافی خود را با اطلاعات اولیه مانند اسم، شغل و مهارت و همچنین نوشتن هشتگ و کلمات کلیدی مرتبط با نوع فعالیت خود کامل کنید.
  • در بیوگرافی باید در خصوص نوع شغل، چگونگی فعالیت و اینکه چگونه می توانید به آن ها کمک کنید، توضیحاتی را بنویسید.

2. بهترین توییت را پین کنید

توییت ها باید متناسب با نوع شخصیت و کسب وکار شما باشد تا مخاطبان هدفمندتری را بتوانید جذب کنید. در بین همه توییت هایی که می نویسید، یکی از آن ها بیشتر از بقیه مورد استقبال و ریتوییت قرار می گیرد؛ از این رو، آن را به بالای دیگ پست های خود پین کنید تا هر کسی که وارد صفحه شما می شود، با دیدن این توییت و خواندن آن، به نوع نگارش و هدف شما پی ببرد.

3. استفاده از هشتگ

هشتگ ها در هر شبکه اجتماعی بهترین ابزارهای بازاریابی پست ها هستند که برای استفاده از آن ها هیچ هزینه ای لازم به پرداخت نیست. شما با استفاده از هشتگ به کاربران بیشتری می توانید دست پیدا کنید و به راحتی مقدار فالوور و نرخ درگیری و مشارکت پست و توییت های خود افزایش دهید.

مهم ترین نکته، به کار بردن هشتگ های متناسب با هر توییت و به روز است. استفاده از هشتگ هایی که در یک دوره زمانی خاص بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، بیشترین نرخ و مشارکت را برای یک پست به همراه داشته باشد.

4. فالو کردن

در شبکه های اجتماعی به صورت یک طرفه نمی توان فعالیت کرد و حتما ارتباط باید به صورت دوجانبه باشد. شبکه های اجتماعی بهترین بستر برای آشنا شدن با همکاران هم صنف و به خصوص هم عقیده در توییتر است. به جای منتظر ماندن اینکه آن ها شما را پیدا کنند، خودتان دست به کار شوید و از طریق هشتگ ها، افراد مرتبط و هم سلیقه خود را بیابید و آن ها را فالو کنید. مطمئن باشید، وقتی که آن ها نیز جملات و توییت های شما هم عقیده خودشان ببینند و نظرشان جلب کند، شما را هم نیز فالو می کنند و این می تواند شروع یک رابطه همکاری باشد.

5. توییت های خود را سایت منتشر کنید

بیشتر پست و توییت های نوشته شده را در سایت خود نشر دهید. بسیاری از کاربران دارای حساب توییتری هستند؛ اما فعالیت در آن نمی کنند و دلیل آن هم نداشتن انگیزه یا هدف می دانند. با قرار دادن پست های پرمخاطب توییتری خود در سایت، آن ها را تشویق به استفاده از این شبکه اجتماعی کرده و به عبارتی جز فالوورهای جداناپذیرتان خواهد شد.

6. از اینفلوئنسرها استفاده کنید

چندسالی است که بحث بازاریابی از اینفلوئنسرها در تبلیغات بیشتر از گذشته است. اینفلوئنسرها کسانی هستند که در جامعه یا شبکه ای خاصی محبوبیت و طرفداران بیشتری نسبت به بقیه دارند. به عبارت دیگر، از مزیت های اینفلوئنسرها این است که در شبکه های اجتماعی هم بیشترین طرفدار را دارند و این بهترین ابزار برای تبلیغات است. شما می توانید از آن ها به صورت مستقیم بخواهید که پست های نوشته شده شما را ریتوییت کنند که البته کمتر اینفلوئنسری این کار را قبول می کند. همچنین می توانید آن ها زیر توییت های خود منشن کنید و هنگامی که آن ها پست شما را بپسندند، سریع ریتوییت خواهند کرد.

7. رقبا را بررسی کنید

مطمئن باشید که حداقل یک رقیب دارید که فعالیت او از شما خیلی قوی تر است. تمامی رقبا، حتی کوچک، را در توییتر پیدا کرده و فعالیت ها آن در این شبکه اجتماعی دنبال کنید.

فعالیت هایی که باید در رقیب هایتان دنبال کنید، شامل:

  • تعداد توییت ها در روز
  • ساعت پست گذاری
  • هشتگ های مورد استفاده
  • چگونگی نوشتن توییت ها
  • بررسی استراتژی آن ها
  • نوع عکس های قرار داده شده
  • تعداد فالوور و فالویینگ ها

8. لیست توییتر ایجاد کنید

در توییتر این قابلییت وجود دارد که شما بتوانید لیست هایی از افراد مختلف در یک حوزه فعالیت ایجاد کنید. یک کاربر می تواند حداکثر 20 لیست با موضوعات مختلف کسب وکار ساخته که در لیست حداقل 500 عضو می تواند قرار بگیرد. به این صورت شما به صورت یکجا می توانید تمامی پست های یک حوزه فعالیتی را با اعضای انتخاب شده از قبل را مشاهده کنید و براساس موضوع خاص خود به فعالیت بپردازید.

9. آنالیتیک را نصب کنید

تا هنگامی که نتیجه فعالیت ها را ندانید، قادر به محاسبه بازده آن ها نیست. در توییتر، آپشنی به نام آنالیتیک آن وجود دارد که همه فعالیت ها شما و میزان پیشرفت فالو را در 28 روز آخر نشان می دهد و یک وسیله خوب برای سنجش فعالیت های در توییتر است.

10. تبلیغات کنید

این روش کمی هزینه بر است و فعلا برای کاربران ایرانی مقدور نیست و باید از یک حساب متصل به خارج استفاده کنید؛ اما بازدهی بالاتری نسبت به بقیه روش ها دارد و سریع تر می توانید مشارکت و فالوورهای خود را افزایش دهید.