آپدیت هسته الوریتم گوگل

موتور جستجوی گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتم هسته مرکزی خود را آپدیت می کند تا عملکرد خود را در نتایجی برای کاربران داشته باشد. البته گوگل به روز رسانی های زیادی در الگوریتم های خود انجام می دهد که همه آنها را اعلام نمی کند اما در گزارشی گوگل اظهار داشته است که آپدیت های الگوریتم هسته مرکزی را اعلام خواهد کرد.

گوگل در 2 ژوئن 2023 یک آپدیت برای الگوریتم هسته مرکزی ارائه داد. گوگل در این آپدیت آمادگی کافی برای ارائه همه ویژگی های این الگوریتم را نداشته است و بخاطر همین در پی ارائه آپدیت یک الگوریتم دیگر است.

دو آپدیت گوگل در فاصله زمانی کم

اگرچه بسیار دور از ذهن است که گوگل دو آپدیت را با فاصله زمانی کوتاه ارائه دهد اما این اتفاق در سال 2023 اتفاق افتاد.

گوگل در 2 ژوئن 2023 یک به روز رسانی برای هسته الگوریتم گوگل ارئه کرد که قصد داشت در این به روز رسانی بسیاری از ویژگی ها را آپدیت کند اما نتوانست به موقع خود را آماده کند و قرار بر این شد که بعد از یک ماه بروز رسانی دوم خود را ارائه دهد.

شرکت گوگل اعلام کرده است که بعید است سایت ها در این به روزرسانی دو مرحله ای دچار مشکل حاد شوند.

با این حال اگر سئو سایت شما با آپدیت جدید گوگل دچار افت رتبه شد، نگران نشوید و اگر هم با این آپدیت ها سایت شما بهبود یافت خوشحالی نکنید، زیرا ممکن است در مرحله بعدی این آپدیت دچار افت رتبه شوید.

گوگل اعلام کرده است که الگوریتم هسته مرکزی در ساعات پایانی 2 ژوئن شروع می شود و تا اجرای کامل این الگوریتم تقریبا دو هفته زمان نیاز است.

انتظاراتی که باید از آپدیت دو مرحله ای هسته مرکزی گوگل داشته باشیم؟

مانند هر به روز رسانی دیگر در این به روز رسانی هم ممکن است سایت شما دچار افت رتبه شود و با حتی ثابت بماند. اما اگر تحت تاثیر آپدیت ماه ژوئن قرار گرفتید، احتمال دارد در ماه بعدی این تاثیر معکوس شود.

البته طبق گفته گوگل : بیشتر وب سایت ها متوجه به روز رسانی نمی شوند. اما برخی از سئو کارانی که سایت های بسیاری را مدیریت می کنند، شاهد تغییرات زیادی در این آپدیت خواهند بود. اما چون این آپدیت دو مرحله ای است ممکن است برخی از محتواهایی که در ماه ژوئن منتشر شده است تغییراتی داشته باشد اما در ماه جولای برعکس شود.

این به روز رسانی بر روی همه زبان ها تاثیر می گذارد و جهانی است.

هدف گوگل از آپدیت هسته الگوریتم در سال 2023

هدف گوگل از این آپدیت بهبود کیفیت محتوا و نتایج مورد انتظار کاربر از جست جو است، تا محتوایی با کیفیت و منحصر به فرد به کاربر نشان داده شود و به این ترتیب بازدید های سالیانه وب سایت ها افزایش یابد.

اما تاثیر منفی این آپدیت روی یک وب سایت صرفا به منظور این نیست که این وب سایت کار اشتباهی انجام داده است و یا اینکه محتوای خوبی تولید نکرده است بلکه می تواند به این معنا باشد که آنچه قبلا عبارت مرتبط با جست و جوی کاربر محسوب می شد، هم اکنون دیگر محتوای مورد نظر مخاطب نیست.

همچنین هدف گوگل از آپدیت الگوریتم های خود حمایت از کسب و کار های جدید و کوچک است.

اگر سئو سایت تحت تاثیر این آپدیت قرار گرفت، چه کار کنیم؟

پیشنهاد ما این است که قبل از هر گونه اقدامی، در مرحله اول محتوای تولید شده خود را مورد بررسی قرار دهید و منتظر آپدیت ماه بعد باشید.

همانطور که در این مقاله گفته شد آپدیت ماه بعد، مرحله دوم آپدیتی است که در حال حاضر ارائه شده است و این احتمال هم وجود دارد که با ارائه آپدیت جدید، تغییراتی که در این آپدیت صورت گرفته است در آپدیت بعدی معکوس شود.

تا ارائه آپدیت بعدی در تولید محتوای خود دقت کافی داشته باشید و سعی کنید تولید محتوا داشته باشید که مرتبط با نیاز کاربر باشد و حتما نیاز و رضایت کاربر را در اولویت کار خود قرار دهید.

این الگوریتم بر روی کدام وب سایت ها تاثیر گذار است؟

با نگاهی به آمار و ارقام می توانیم به این نتیجه برسیم که، این آپدیت بر روی تمامی سایت ها تاثیر گذار یوده و اما کمترین تاثیر را بر روی وب سایت هایی که در زمینه پول و سرمایه فعالیت داشته اند گذاشته است.

چرا الگوریتم هسته مرکزی گوگل آپدیت می شود؟

گوگل در این باره پاسخ می دهد: هر روز میلیاردها کلمات کلیدی با زبان های مختلفی دریافت می کند، الگوریتم های گوگل باید هر چند وقت یکبار برای حفظ فضای رقابت و نیز خدمات رسانی بهتر برای کاربران آپدیت شود. ارئه خدمات عالی نیاز به سیستم های مختلفی دارد و ما همیشه به دنبال راه هایی هستیم که از طریق آن بتوانیم مفید ترین نتایج ممکن را در اختیار کاربران قرار دهیم.

همچنین گوگل می گوید با پیدایش سایت های جدید و تغییر وب سایت ها، به روز رسانی های مختلف می تواند، بسیاری از صاحبان کسب و کار و نویسندگان را حمایت کند و در عین حال اطلاعات بهتری را به کاربران ارائه دهند.

با توجه به گفته های گوگل، همیشه به روز رسانی ها انجام می گیرد. در واقع خود گوگل اعلام کرده است که ممکن است ده ها آپدیت از الگوریتم هسته گوگل برای بهبود فرآیند جستجو ارائه دهد. ما از جزئیات این آپدیت ها آگاه نیستیم اما گوگل گفته است بروز رسانی های اصلی الگوریتم هسته مرکزی را اعلام خواهد کرد.

چرا به آپدیت الگوریتم هسته مرکزی گوگل اهمیت می دهیم؟

هر زمانی که گوگل الگوریتم هسته مرکزی خود را به روز کند به این معنی است که وب سایت شما در نتایج جست و جو می تواند بهتر با بدتر عمل کند. اگر ما از زمان دقیق این الگوریتم ها آگاهی داشته باشیم می توانیم بفهمیم که تغییرات رتبه بندی سایتمان مربوط به آپدیت الگوریتم گوگل است یا مربوط به تغییراتی است که ما بر روی وب سایتمان اعمال کرده ایم.

حال که ما می دانیم گوگل به زودی قرار است الگوریتم هسته مرکزی خود را آپدیت کند بهتر است تغییرات تحلیلی و رتبه سایتمان را زیر نظر داشته باشیم.

از طرفی دیگر الگوریتم های گوگل بسیار دقیق و حساس می باشند و اگر قصد دارید که در صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل رتبه خوبی به دست آورید, باید الگوریتم های گوگل برای شما دارای اهمیت باشند و اصولی را که گوگل گفته است را رعایت کنید و از انجام برخی از کارها مانند سئو کلاه سیاه خودداری کنید.

همانطور که می دانید اگر اصولی را که گوگل گفته است را رعایت نکنید، سایت شما توسط گوگل جریمه می شود و به همین ترتیب روز به روز ترافیک ورودی سایت شما کاهش پیدا می کند و در نهایت سایت شما سقوط می کند.

نتیجه گیری

قطعا متوجه شده اید که موضوع مورد اهمیت برای الگوریتم هسته مرکزی گوگل محتوا است. گوگل با این آپدیت قصد دارد صحت و کیفیت محتوای ما را بررسی کند و در مرحله بعد آن را به کاربر نمایش دهد.

همانطور که محتوای با کیفیت و یونیک اهمیت دارد، به روز رسانی محتوا نیز برای گوگل حائز اهمیت است. باید به این موضوع دقت داشته باشید که محتوای سایت خود را به صورت اصولی و صحیح به روز کنید و همینطور محتوای قدیمی سایت خود را که کیفیت پایینی دارند نیز اصلاح کنید.

نکته دیگر این که جایگاه شما در گوگل ثابت و تضمینی نیست و ممکن است با هر آپدیتی از الگوریتم های گوگل رتبه شما بالا و پایین شود.

و در آخر نکته مهم این که تحلیل سایت خود را فراموش نکنید.

اگر سوالی در این زمینه برای شما پیش آمد می توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید، تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.