طراحی تجربه کاربری

یک وب سایت حرفه ای نیاز به طراحی مدرن و پیشرفته دارد. و عناصر طراحی وب مدرن باید به روز باشند و نیازهای کاربران را برآورده کنند. استفاده از این عناصر به تجربه یک وب سایت زیبا کمک می کند. مخاطبان هر روز چیزی استثنایی از طراحی یک وب سایت می خواهد. جدیدترین گرایش های طراحی وب کاربر پسندتر، سازماندهی شده و پیشروتر هستند. از آنجایی که داشتن یک وب سایت برای مشاغل بسیار مهم شده است، قرار دادن مقداری محتوا و ایجاد چند صفحه کافی نخواهد بود. طراحی وب سایت شما باید یک طراحی تجربه کاربری باشد. طراحی تجربه کاربری یعنی نوعی از طراحی که به کاربران شما کمک می کند تا بیشتر از وب سایت شما خوششان بیاید! به همین راحتی.

طراحی تجربه کاربری چیست؟

طراحی تجربه کاربری به فرایندی که تیم های طراحی وب سایت در راستای بدست آوردن محصول یکپارچه با بهترین نتایج جهت دریافت عملکرد خوب برای کاربران نهایی است، گفته می شود. در طراحی تجربه کاربری باید کارهایی انجام دهید که تجربه ی کاربری را بهبود بخشید که سبب استفاده ی آسان تر کاربران از وب سایت شما شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با طراحی تجربه کاربری آشنا شوید.

مهم ترین عناصر طراحی تجربه کاربری

صدها عنصر طراحی وب برای بهبود وب سایت شما وجود دارد. برای کمک به شما در یافتن بهترین ها برای وب سایت خود، برخی از بهترین عناصر طراحی تجربه کاربری گردآوری کرده ایم:

فیلم های پس زمینه

ویدیوهای پس زمینه خودکار می توانند جذابیت زیادی را به یک صفحه وب اضافه کنند. می توانید از آن ها برای داستان سرایی و کاهش محتوای دیگری که برای توصیف کسب و کار خود نیاز دارید استفاده کنید. این ویدیوها به بینندگان کمک می کند تا حقایق اصلی کسب و کار شما را درک کنند. علاوه بر این، برخی افراد تمایلی به خواندن متن های زیادی ندارند. برای آن ها، ویدیوها برای درک نکات مهم سازمان شما راحت تر و بدون دردسر هستند.

طرح رنگ بر اساس تجربه کاربری

رنگ ها نباید بر اساس سلیقه ی شما باشند! رنگ ها در طراحی سایت باید بر اساس سلایق و دید کاربران شما تنظیم شوند. رنگ های روشن و پررنگ، ظاهر یک وب سایت مدرن را بهبود می بخشد. بنابراین، یک طرح رنگی برای وب سایت خود با توجه به لحن برند خود انتخاب کنید. برخی از سایه ها احساسات خاصی را منعکس می کنند. به عنوان مثال، رنگ آبی اقتدار، امنیت و اعتماد به نفس واقعی را به نمایش می گذارد. بنابراین بسیاری از وب سایت ها، رنگ آبی را به عنوان طرح رنگ خود انتخاب می کنند. یا رنگ های نود می توانند انتخابی مناسب برای وب سایت های آرایشی و زیبایی باشند زیرا یادآور پوست انسان هستند. رنگ هایی با تن مایه قرمز می تواند برای وب سایت های صنعتی خوب عمل کند.

مینیمالیسم

گاهی اوقات مردم بین مدرنیسم و ​​مینیمالیسم گیج می شوند. اگرچه آن ها متفاوت هستند، اما تأثیر زیادی روی یکدیگر دارند. در حالی که اصل مینیمالیسم است، مدرنیسم به طراحی دلپذیر، تا حد امکان ساده و تمیز توجه دارد.

هنگام طراحی تجربه کاربری، باید مفهوم سادگی را در نظر بگیرید. و اجرای اصل مینیمالیستی به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که بلافاصله داده های ارائه شده توسط شما را جمع آوری کنند. علاوه بر این، یک طراحی مینیمال مزایای زیادی برای یک وب سایت دارد.

ناوبری بدون مشکل

ناوبری وب سایت شامل یکسان سازی منوها و پیوندهای موجود در وب سایت است. منوی پیمایش بر ارتباط بین صفحات مختلف و اینکه بازدیدکنندگان چقدر راحت می توانند آن ها را کشف کنند، تأثیر می گذارد. از آنجایی که اغلب افراد در وب سایتی که قابل دیدن سریع نیست باقی نمی ماند، باید سازماندهی کنید که مردم چگونه همه چیز را در وب سایت شما دریافت کنند. بنابراین، ناوبری را ساده و پاسخگو نگه دارید تا کاربران بتوانند به سرعت به هر بخش از وب سایت مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.

فضای سفید

مردم معمولا استفاده از فضای سفید در طراحی وب را نادیده می گیرند. فضای سفید می تواند ظاهر کل وب سایت را تغییر دهد. اگر اطلاعات یا عناصر طراحی زیادی را به وب سایت خود اضافه کنید، می تواند باعث سردرگمی کاربران شود و آن ها ممکن است تصمیم بگیرند سایت را ترک کنند. افزودن فضای خالی به کاربران کمک می کند تا از تمام محتوا فاصله بگیرند، نفس بکشند و آماده خواندن پاراگراف بعدی باشند. به طور خلاصه، این عنصر طراحی وب یک شکست بصری بسیار مهم است. نمای واضحی ایجاد می کند و تمام حواس پرتی هایی را که مانع از مرور روان افراد در وب سایت می شوند را کاهش می دهد. استفاده از فضای سفید برای طراحی تجربه کاربری اجباری است، زیرا به کاربران کمک می کند تا داده های مربوطه را که ممکن است با عجله نادیده بگیرند، مرور کنند. به عبارت دیگر، فضای سفید باعث می شود صفحات وب مطبوع تر و ساده تر به نظر برسند.

انیمیشن

انیمیشن یک عنصر طراحی تجربه کاربری است که باعث می شود یک وب سایت جذاب تر و تعاملی تر به نظر برسد وقتی بازدیدکنندگان اسکرول می کنند، کلیک می کنند یا ماوس می شوند. از آنجایی که کاربران بر حرکت تمرکز می کنند، انیمیشن می تواند توجه کاربران را بیشتر جلب کند. حرکت و انیمیشن می توانند بازیگوشی ایجاد کنند و باعث شوند بازدیدکنندگان زمان زیادی را در یک وب سایت صرف کنند. در اینجا چند چیز وجود دارد که باید به عنوان طراحی انیمیشن به وب سایت خود اضافه کنید:

  • عناصر چرخان
  • حرکت سه بعدی
  • دکمه یا مکان نما بازیگوش
  • انیمیشن منوی ناوبری
  • تصاویر چرخشی

طراحی نیمه تخت

درک طراحی مسطح برای کاربران راحت تر است و می تواند با سرعت بیشتری در وب سایت هایی بارگذاری شود که عناصر پیچیده یا تکنولوژی بیش از حد ندارند. بسیاری از شرکت ها به سمت طراحی مسطح حرکت کرده اند، زیرا به بازدیدکنندگان کمک می کند محتوای وب سایت را به طور مؤثرتری درک کنند.

چه سایت خود را با طراحی مسطح طراحی کنید یا از سایه ها یا برخی عناصر دیگر استفاده کنید، باید در سراسر وب سایت ظریف و پایدار باشد. همچنین، لطفاً مطمئن شوید که کل وب سایت و صفحات و بخش های آن از نشانه های طراحی یکسانی استفاده می کنند تا به بازدیدکنندگان کمک کند تا آنچه را که مشاهده می کنند درک کنند.

تاثیر تجربه کاربری در سئو سایت چیست؟

UX بخش مهمی از هر استراتژی سئو سایت است زیرا طراحی UX مستقیماً بر سئو سایت شما از طریق معیارهای تعامل کاربر تأثیر می گذارد. با صرف زمان برای بهبود طراحی UX خود، به سرعت شاهد بهبود رتبه بندی سئو سایت، افزایش اعتبار برند و حفظ مخاطب وب سایت خود خواهید بود.

سوالات متداول

آیا طراحی روی سئو سایت تاثیر می گذارد؟

در دنیای سئو امروزی، شیوه های طراحی وب سایت نیز نقش کلیدی ایفا می کنند. تجربه کاربری به یک عامل مهم رتبه بندی موتورهای جستجو تبدیل شده است. به همین دلیل، طراحی وب سایت شما و نحوه تعامل کاربران با آن به طور مستقیم بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد.

آیا UX بر سئو تاثیر گذار است؟

UX (طراحی تجربه کاربری) اکنون یکی از جنبه های حیاتی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) است. موتورهای جستجو دیگر صفحات وب را تنها با استفاده از کلمه کلیدی ارزیابی نمی کنند. بلکه، یک وب سایت باید هدف کاربر را درک کند و تجربه کاربری غنی را برای رتبه بندی بالا در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک ارائه دهد.

مدرن بودن فضای سایت چرا اهمیت دارد؟

برای برطرف کردن نیازهای کاربران باید همواره سایت خود را مدرن نگه دارید.

آیا تجربه کاربری با سئو سایت در ارتباط است؟

بله. زمانی که کاربر در تجربه کاربری خود نیازهایش برطرف شود، به سایتتان علاقه مند میشود و در نتیجه سئو سایت بهبود می یابد.

چه عواملی برروی تجربه کاربری تاثیرگذارند؟

محیط روان، فیلم های پس زمینه ، ناوبری بدون مشکل و ... از عوامل تاثیرگذار در تجربه کاربری هستند.