سئو وبلاگ

سئو وبلاگ برای پیشرفت وب سایت شما بسیار مهم است و می تواند کمک زیادی را به شما بکند. یک وبلاگ نویس فعال بودن به شما مزایای مشخصی نسبت به سایر صاحبان وب سایت می دهد. به عنوان یک وبلاگ نویس، احتمالاً در حال حاضر گروهی از افرادی را دارید که به طور منظم با آن ها ارتباط برقرار می کنید و با آن ها صحبت می کنید. این یک مزیت بزرگ است. اگرچه سئو وبلاگ با سایر راهکارهای سئو سایت تفاوت چندانی ندارد اما باز هم نکاتی وجود دارد که آن را در زمینه ی سئو، از سایر بخش های وب سایت کمی متمایز می کند. در ادامه با ما همراه باشید.

کلمات کلیدی در سئو وبلاگ

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو وبلاگ، یکی دیگر از زمینه هایی است که اکثر مردم در آن با مشکل مواجه هستند. بهترین راه برای شروع ایجاد برخی تغییرات، هدف گذاری کلمات کلیدی شماست. ما افزونه سئو وردپرس Yoast را توصیه می کنیم زیرا به شما بازخورد واقعی و قابل درک در مورد اینکه چقدر پست های خود را بهینه کرده اید می دهد. خیلی وقت ها ممکن است عنوان پست های شما دقیقاً همان چیزی نباشد که مردم در گوگل به دنبال آن هستند. می توانید از چند ابزار برای دریافت ایده ای از آنچه مردم در گوگل جستجو می کنند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی، باید کمی تحقیق کنید. ابزاری از گوگل به نام Keyword Planner وجود دارد که به شما امکان می دهد ببینید چند نفر در حال جستجوی یک گروه خاص از کلمات کلیدی هستند. گوگل همچنین ابزار مفید دیگری به نام Google Trends دارد که به شما امکان می دهد علاقه کلی به یک کلمه کلیدی یا یک موضوع را در یک دوره زمانی مشخص ببینید. این می تواند نشانگر خوبی باشد که آیا یک کلمه کلیدی یا یک موضوع ارزش تمرکز روی آن را دارد یا خیر.

به خاطر داشته باشید که شما اغلب می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را دستی انجام دهید. اگرچه بسیاری از وب سایت ها به معرفی ابزارهای مختلف کلمات کلیدی می پردازند اما به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی باید با مخاطبان رابطه ی احساسی (بر اساس هوش هیجانی) برقرار کند بنابراین این چیزی نیست که ماشین ها بتوانند آن را به درستی تشخیص دهند. به طور کلی وبلاگ به شما کمک می کند تا به صورت اختصاصی تر بر کلمات کلیدی خود متمرکز شوید بنابراین از این فرصت به خوبی استفاده کنید.

کلمات کلیدی را در URL پست خود قرار دهید

هنگام نوشتن پست های جدید، URL را طوری تنظیم کنید که حاوی کلمات کلیدی اصلی مقاله باشد. اگر افزونه Yoast را روی وردپرس خود نصب کرده اید، به هر حال این از شما خواسته می شود. همچنین، سعی کنید کل رشته URL را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

سرفصل های قانع کننده!

به خاطر داشته باشید که عنوان سئو و توضیحات متا شما راهی است که مردم پست شما را در نتایج جستجوی گوگل می بینند. به همین دلیل، آن ها باید توجه کاربران را جلب کند. متقاعد کردن افراد برای کلیک کردن روی پست شما بسیار مهم است. یک عنوان عالی حتی می تواند در برخی موارد از رتبه بالاتر پیشی بگیرد، بنابراین مطمئناً مدتی را صرف فکر کردن به بهبود تیترهای خود کنید.

هنگامی که یک عنوان عالی با سبز رنگ روی صفحه وردپرس خود داشتید، بهتر است یک کار دیگر انجام دهید تا مطمئن شوید که واقعاً پست های شما بهینه سازی شده اند. احتمالاً متوجه شده اید که در بالای جعبه متا سئو وردپرس چند برگه وجود دارد. موردی که باید بیشتر به آن توجه کنید، تحلیل صفحه است. اینجاست که ارزشمندترین بازخورد را در مورد پست خود دریافت خواهید کرد. روی برگه تجزیه و تحلیل صفحه کلیک کنید. داشتن 100% رنگ سبز برای این قسمت الزامی نیست، اما مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است قرمز ندارید. اگر تعداد زیادی چراغ قرمز و زرد روی پست خود دارید، به ادامه مطلب بروید و ویرایش را تا زمانی که رنگ سبز زیادی ببینید ادامه دهید. برای دریافت تجزیه و تحلیل به روز، باید پست خود را ذخیره یا به روز کنید و دوباره برگه را بررسی کنید. این روش می تواند به سئو وبلاگ شما کمک کند.

بررسی وبلاگ های رقبا

وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی رقیب خود را بررسی کنید:

  • آیا آن ها موضوعی را پوشش داده اند که شما هنوز به آن توجه نکرده اید؟
  • آیا آن ها بیشتر از شما به جزئیات پرداخته اند؟
  • آن ها چه محتوایی را به اشتراک می گذارند؟
  • میزان خلاقیت آن ها در مقایسه با خودتان چقدر است؟

ابزار سئو وبلاگ Buzzsumo پست های رقبای شما را بر اساس لایک ها و اشتراک گذاری های رسانه های اجتماعی رتبه بندی می کند. حتی می توانید از این ابزار برای پیدا کردن و مرتب کردن پست رقیبتان برای استفاده ی خودتان نیز بهره ببرید! این ابزار، هر پست رقیب را بر اساس محبوبیت رسانه های اجتماعی رتبه بندی می کنند بنابراین می توانید ببینید که چه نوع محتوایی باید تولید کنید تا آن ها را شکست دهید.

به روز باشید و محتوای آپدیت تولید کنید

اخبار را بررسی کنید. فیدهای رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید. چه چیزی در این لحظه داغ است؟ آیا می توانید چیزی در پاسخ/در بحث با آن موضوع پرطرفدار بنویسید؟ با این کار نه تنها به شما برای یک ایده پست جدید الهام داده می شود، بلکه این پتانسیل این را به شما می دهد که از ترافیک زیادی که توسط تبلیغات ایجاد می‌شود، استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا تلاش های سئو وبلاگ شما، با توجه کاربران و دنبال کردنتان رو به رو شود.

محتوای قدیمی خود را مجدداً بررسی کنید

بسیاری از مردم از انجام این کار می ترسند، اما بررسی مجدد محتوای قدیمی یک راه عالی برای شروع ایده های مقالات جدید است. به تمام پست های قبلی خود نگاهی بیندازید:

  • آیا می توان برای هر یک از آن ها "قسمت 2" تولید کرد؟
  • آیا می توانید آمار را به روز کنید؟
  • آیا دیدگاه جدیدی در مورد موضوعات قدیمی وجود دارد؟
  • آیا می توانید یک پست قدیمی را به پادکست تبدیل کنید؟ یا ترکیب چند پست در یک کتاب الکترونیکی؟

اشتراک گذاری محتوای خود را آسان کنید

اگر سایت‌ها و حساب های رسانه های اجتماعی دیگر به وبلاگ شما پیوند داشته باشند، نه تنها بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما جذب می کنند، بلکه رتبه بندی شما را نیز افزایش می دهند. با قرار دادن دکمه هایی برای کاربران فیس بوک، توییتر، پینترست و گوگل پلاس، پیوند دادن را برای دیگران آسان کنید.

برگرفته از مقالات زیر
Blog SEO – How to Build a Blog That Google Will Love
10 Blog SEO Tips

سوالات متداول

چگونه بدانیم وبلاگ نوشته شده روان و قابل فهم است؟

با افزونه yoast میتوانید به راحتی متوجه این موضوع شوید.

چگونه میتوانیم بفهمیم که کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کرده ایم؟

با استفاده از google treands میتوان بسیاری از کلمات کلیدی یا موضوعات پرطرفدار را در دوره های زمانی مختلف مشاهده کرد.

یک محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

محتوای وبلاگ خوب و سئو شده دارای ویژگی های مختلفی است که شاخص ترین آن اسکن شدن می باشد. در واقع باید طوری محتوا تولید شود که تنها با یک نگاه کلی عنوان ها و مسیر قابل رویت باشد.